3 Beranak yang Merempit buat Sementara...Vrommm...Vrommmm

Tuesday, April 21, 2009

Alhamdulillah....akhirnya kereta hubby iaitu En. Perdana telah selamat di jual pada bulan lepas bersamaan dengan 27 March 2009 setelah di iklankan didalam MUDAH.COM. Dengan ini, kami 3 beranak terpaksalah merempit buat sementara, sambil menunggu loan utk kereta baru lulus...ngeh...ngeh...ngeh...kereta apakah ittew? Doa2 kan lah loan kami tu lulus yer, amin....

Banyak kenangan kami ngan En. Perdana ni. Ada manis dan pahit. Yang manisnya...dengan En. Perdana ni lah dah merata kami pergi, meredah jalan yang kekadang sesak dan kekadang lengang, meredah semak-samun, lumpur dll. Tapi yang pahitnya, dengan En. Perdana nilah duit kami banyak di habiskan untuk kesihatan En. Perdana, sampai satu tahap yang tidak dapat di selamatkan hingga En. Perdana terpaksa di 'Towing' di sebabkan kesihatannya yang begitu tenat dan juga telah menaikkan temperature hubby sebab duitnya banyak habis, tempiasnya kena kat aku gak sebab terpaksa meminjamkan duit ku untuk membaik pulih kesihatan En. Perdana.

Setelah berfikir panjang dan meminta pendapat dengan orang yang lebih arif, feed backnya.....ramai suruh jual daripada duit habis pokai baiki kete sajork. Sebelum En. Perdana di jual, kami telah memastikan En. Perdana berada dalam keadaan yang sangat baik, tip top lah org kata, tayar pon baru tukar. Tak baik tau jual kereta yang tak sihat kat orang...buat inaya orang jer.

Aku tau, hubby berat nak lepaskan En. Perdana dia ni, sayang katanya (lebih syg kat keta dari istri:( ). Hubby ku demam seminggu lepas En. Perdana diserahkan kepada tuannya yang baru. Kebetulan nak demam kot, ker rindu dendam kat En. Perdana? Dah dekat sebulan gak kami merempit. Kesian kat anakku lah. Bila nak merempit kemana2 jer hujan turun, kan musim hujan tak menentu skang ni.


You Might Also Like

8 comments

  1. takpe besusah2 skang bsenang2 kendian.. last september pon papi letgo fucker (nama keta papi mmg xrated sket). sedih gak la sbb byk memory byk abis duit xbleh la nk ckp tp memandangkn fucker 2 pintu aje xsesuai dgn keadaan kitorg 3 beranak. skang nih duk kulu kilir ngan bluberi aje (nama kelisa ku itu). seb beik ade bluberi. kalu idak mmg naik train la memandangkn papi xtau bwk moto. kitorg xdek plan pon nk bli kete lein sbb xperlu buat masa nih. insya allah bile dh bli umah baru beli kete lain. lagikpon papi mngidam nk beli kete yg seadik beradik mcm fucker. kalu fucker downpayment nye 30k.. sedara dia mungkin lebeh dari itu. huh pinang aku pon xsmpai rega tu.. cis

    ReplyDelete
  2. ely-> Fuh...ganas ah nama keta papi ;) yerlah ely, susah2 dulu senang2 kemudian. Suruhlah papi amik lesen motor, senang nak merempit, mcm kitorang:). betul3x...beli umah dulu, baru beli keta.

    ReplyDelete
  3. i ade lesenn!! tapi papi xkasik bwk moto dia kata bahaya.. i ckp bukan nye nk konar baring ponnn dushh

    ReplyDelete
  4. wahhh...pasnih amik kete ape pulak tuuu

    ReplyDelete
  5. salam..

    tak sabar nak tengok keta baru fiza ni... hmm adakah anda sudah dimaklumkan anda telah di tag...
    kakyong ni cam amnesia jap, tak ingat dah beritahu @ belum.. check sini yer..

    http://kakyong72.blogspot.com/2009/04/telatah-aliya-ayam-panggang-tag.html

    ReplyDelete
  6. ely-> papi syg bangat sama kamu tu, sbb tu tak kasi nunggang moto :)

    kak Ina-> Nak amik citra, tak tau lah loan lepas ker tak ni :(

    kakyong-> Sabo yer kakyong, klo dah dpt nnt ku tepek kat sini:). Byk nya hutang TAG saya ni kakyong, nnt saya buat yer.

    ReplyDelete
  7. Fiza..nk nyibuk gak..ok ler tuh mengeratkan lagi kasih syg..peluk tight2 ya??

    ReplyDelete
  8. vroommm2...mu baik2 fiza, time rempit tu pelok kuat2 sket...takot tercicir lak kang hahaha~!

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive