Malam ini...Janji Kekasih

Friday, July 02, 2010


Slot drama kat TV3 yang tengah hangat skang ni. Tiap² minggu mesti tunggu citer ni...best. Lagi tambah best sebab lagu tema untuk citer ni ialah lagu 'Ku Bersujud Padamu dari Afgan. Sedikit sinopsis:

berkisar tentang perbezaan ketara kehidupan dua keluarga yang lebih selesa merujuk kepada ajaran Islam dan tata susila ketimuran sebagai landasan berbanding dengan keseronokkan menghabiskan sisa-sisa hidup di dunia setelah hanyut dalam kemungkaran akidah dan akibatnya, kehancuran rumahtangga.

Janji Kekasih menampilkan Karina, gadis muda lincah yang dibesarkan dalam keluarga mewah dan ditatang penuh manja oleh ibunya, Marina. Apa sahaja kemahuan dan permintaan Karina, Marina akan akur. Wang ringgit bukan satu masalah kerana Marina adalah seorang pemilik butik yang berjaya dan dengan cara inilah dia dapat memastikan bahawa satu-satunya anak kesayangannya tidak ada hubungan kait dengan bapa kandungnya, Hashim.

Jiwa yang sunyi dan sentiasa gelisah ditambah rutin sosial yang sama saban hari menyedarkan Karina betapa kosongnya nilai kehidupan yang dijalani. Ketika hatinya mula terdetik memikirkan kesalahan dan dosa-dosa silam, muncul Syah, seorang pemuda yang dibesarkan dalam suasana keislaman semenjak kecil. Keluarga Syah memang menjadikan Islam sebagai landasan dan pegangan hidup mereka sekeluarga. Begitupun tidak semua anak-anak Hj Safuan menerima didikan agama yang diberikannya. Terutama Syafiqah, anak keduanya yang belajar di luar Negara. Syafiqah memakai tudung kerana takut dimarahi Haji Safuan. Ketika di luar Negara, Syafiqah menjalani kehidupan bebas dan terikut-ikut cara hidup barat.

Karina dikejutkan dengan pengesahan doktor yang dia diserang barah paru-paru akibat pengambilan rokok dan arak dalam usia yang masih muda. Walaupun hatinya remuk dan kecewa, Karina redha dengan nasib diri dan menganggap inilah balasan Tuhan atas kelalaian dan perbuatan masa lalunya.

Persoalannya, bagaimanakah perhubungannya dengan Syah setelah mengetahui tempoh hayatnya hampir tiba?  Nak tahu lebih lanjut, nantikan jawapannya menerusi drama Janji Kekasih

Source: ohmalaysia.com



You Might Also Like

5 komen

  1. wooo..hehehe... terus spoiler sampai bab kanser lak! ces.

    ReplyDelete
  2. lady follow gak cerita ni... tapi still suka cerita adamaya hehehe

    ReplyDelete
  3. citer macam best.. ni slot pukul brp??? hahaha... tak rajin layan tv.... ;)

    ReplyDelete
  4. LIZ: Biasa lah liz, citer melayu.

    LL: Adamaya best, tapi tak slalu dpt tgk separuh jer, sbb balik dah lewat. Tapi suka tgk budak amani tu ☺☺☺

    ReplyDelete
  5. Best kakyong. Setiap jumaat pukul 9.00 pm.

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive