Hangus dan Hangit

Thursday, March 10, 2011

Petang smalam bukak jer pintu rumah ada bau benda hangit. Tak der lah fikir apa², mungkin bau masakan jiran² yang tengah gigih memasak kan. Pastu balik dari klinik, hubby pon bukak lah citer sambil tersengih².

Dia panaskan lauk sup, pastu tertidur. Api pon tak der lah besar sangat. Dah tidor lebih kurang 30 minit, tido terganggu dek bunyi handphone. Secara automatik trus teringat dekat sup yang di panaskan tu. Aku pon secara automatik gak gi nengok nasib sup tu. Ambik ko...tak dapat di selamatkan lagi.


Hangit dan kering habis kuah sup tu. Periuk jangan cakap lah...hitam legam dalam tu. Jenuh lah aku nak menyental nanti. Alhamdulillah lah tak der apa². Bahaya betul tau.

You Might Also Like

14 komen

  1. ui nasib baik tak meletup...heheh..

    ayam tu boleh makan lagi tak? sedap pulak tgk walaupun hangit..hahaha

    ReplyDelete
  2. NASIB BAIK TAKDE APE2 HAL LAIN YANG BERLAKU.. TAK DAPAT MAKAN SUP LA GAMAKNYA..

    ReplyDelete
  3. fiza, aku ada ni...tapi memerhati dari jauh...
    aku dah tawar hati nak berblog...hehehe

    ReplyDelete
  4. nasib ler tade apa2..aritu si akak anak kty tu camtu gak lah ..sampai hangus kuali.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..seb baik xde apa2 yg berlaku

    ReplyDelete
  6. apo nak buek..itulah jadinya bila lelaki memasak kan...hehehe

    ReplyDelete
  7. ahahaha! mmg lawak bile org laki ni msk..

    ReplyDelete
  8. ya allah aku 2 ari nih cm malu2 ah..nk buat entry tp cam segan2 hahhaa aku msk tomyam, esok paginye saja nk panaskan.. alih2 lupe! kering! hahahah dh cam sup ko la tapi tomyam merah jadik cm hitam legam lah ahhahaha .. hasilnye mlm tadik aku tpaksa msk lagik sbb papi xpuas makan hahahaa

    ReplyDelete
  9. KANCILBIRU: Tu lah. Hehehehe...tak sanggup nak mkn ayam tu bila tgk periuk yg hitam legam.

    FAIRUS: Tak der rejeki :-).

    ReplyDelete
  10. CIKMOT: Siapa yang buat ko tawar hati nak berblog nih, cer citer...cer citer..

    KTY: Kty hangus kuali, saya hangus periuk ^_^

    ReplyDelete
  11. ZAILA: Alhamdulillah zaila.

    ILA: Apo nak di kato, bondo dah nak jadi:-)

    ReplyDelete
  12. CINTA: Memang pon.

    ELY: Wakakakaka...ko bley geng ngan laki aku. AKu dpt bayang kan tom yam ko yg hangus tu..hehehe..

    ReplyDelete
  13. hehe..ada can mintak blanje beli periuk baru ni..kena pilih yg mahal2 sket..senang kalo nk sental nnt

    ReplyDelete
  14. pernah juga terjadi mcm ni.. lepas tu tobat, tak buat dah... ;)

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page