KILAUAN EMAS untuk 45 Tahun Ke Atas...Sesuai ker?

Wednesday, May 25, 2011

Google Pic.

Tak habis² dengan hiburan. Tak cukup lagi ker dengan AF, MENTOR, BINTANG KECIL skang nih KILAUAN EMAS plak. Program realiti terbaru, bertujuan mencari bakat nyanyian baru berusia 45 tahun ke atas bermula Mei ini.

Bagi aku di usia 45 tahun nih sangat tak sesuai dah untuk tunjuk bakat atau menyayi. Bila usia makin meningkat nih, banyakkanlah amal ibadat...Mengaji ker, belajar agama, menyertai aktiviti berzanji/marhaban. Makin besar umur, makin kurang baki yang ada untuk tingkatkan amalan kat dunia nih. Tak malu ker bila anak/cucu/cicit tengok mak/atuk/nenek menyayi kat atas pentas? Renung² kan lah.

Kan bagus kalau ASTRO wujudkan program pertandingan Berzanji ker, mengaji Al-Quran ker untuk 45 tahun ke atas nih, bukannya program menyayi. Cukuplah dengan golongan² remaja dan anak² kecil di rosakkan dengan hiburan, janganlah orang² tua nak di rosakkan juga. Lebih baik perbanyakkan amalan untuk akhirat dari mencari hiburan dunia.

Sekadar peringatan untuk diri sendiri juga. Amal Ibadat tak kira usia. Selagi bernyawa, selagi itulah kita kena banyakkan amalan untuk bekalan akhirat kelak.

Akhir kata...PEACE NO WAR. Ini hanya pandangan aku jer.

You Might Also Like

8 comments

  1. allah...mmg tak suka lgsg la benda nih!sedaor sedaor la skit...bkn kate umur 45 je yg bwh 45 pun kene sedor skit....ishhh..dah patut buat petandingan baca quran dh patut nyer...

    ReplyDelete
  2. RUMAH KATA PERGI, KUBUR PANGGIL MARI...

    ReplyDelete
  3. aduhai pttnya usia begini tk perlu lah di ajak lg menjerit terlolong sana sini kan?hikhik

    ReplyDelete
  4. tadi baru nampak psl bendalah ni.. dlm hati dah cakap sama mcm fiza ckp tu.. apa lah rupanya usia2 emas dok melalak mcm tu.. buat malu kat cucu aje..

    ReplyDelete
  5. sangat setuju dengan awak.. hiburan yang terallu banyak sekarang ni melalaikan..

    ReplyDelete
  6. haihh..gitu le org kita.
    dr budak2...smpi yg dah nak masuk kubur, semua disuruh nyanyiiiii jer

    ReplyDelete
  7. lerr ade ke? sape yg nak buat.. isk..ape sajeklaa org mesia ni..bab hiburan laju jek eh..haisssh!

    ReplyDelete
  8. ni konon nak bagi mak pak yang dulu2 takde chan nak jadik penyanyi .... for sure mmg ramai la org2 tua yg tak sedor diri huhuhu ...

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive