Cerita Ramadhan 1: Belum jejak PARAM lagi

Friday, August 05, 2011

Alhamdulillah...dah masuk 5 hari kita berpuasa. Kejap jer kan. Sepanjang bulan puasa nih, aku masih belum jejak PARAM @ Pasar Ramadhan lagi. Masih di beri kekuatan untuk memasak walaupon dalam keadaan yang kelam kabut...alhamdulillah.


Menu Ramadhan 1 - 4:

1- Ayam Masak Merah + sayur campur + Budu
2- Sambal Tumis Ikan Bilis + Sayur Petola
3- Ikan Masak Kicap + leftover sambal tumis ikan bilis
4- Sardin Ayam Brand + sayur kobis

Simple jer. Gambar nan ado lah. Kang kalau tepek terliur plak uols nengok...hehehehe...Memang tak terbuat lah kalau aku sorang yang masak kan. Semua nih takkan berjaya tanpa bantuan hubby terchenta. Aku siap² kan bahan, hubby yang tolong masak with my supervision lah kan.Ada gak yang aku masak.

Syukur sangat² sebab hubby ringan tulang, Iyer lah...dah 2 anak nih kan. Memang tak terkejar kalau buat sorang². Tambahan lagi anak dara tu mengacau. Kejap² ker dapur, pastu nak nenen...haihhhhh...penat jangan cakaplah.

Kalau nak gi Param, lauk pauk belum tentunya sedap. Harga pon mestilah lagi mahal daripada biasa. Biasalah, tiap² tahun mesti naik harga nyer lah. Petang smalam degar radio pon pembeli dok merungut harga makanan kat Param melampau² harganya, macam tak masuk akal pon ada...hhhhmmmmmm...Kalau harga makanan setimpal dengan kesedapannya tak per lah kan. Ini dah lah mahal, pastu tak sedap plak tu. Memang menganiaya pembeli namanya tu.

Masak sendiri jer lah lagi afdhal, even kekadang tak rasa apa, janji puas hati...yer tak ☺☺☺. Nak masak apa plak petang nih erk...hhhmmmmmmm...

You Might Also Like

19 komen

  1. samalah kita...aku pun lum pernah mencemar duli ke param lagi...hehehe...

    ReplyDelete
  2. bagusla kalo sempat masak kan..ni tak sempat je nk masak buka..sahur tu masak le..betulla..nasib baik ada husben tolongla..setakat ni tak masak lagi untuk sahur, dia je yg masak..syukur..hehe

    ReplyDelete
  3. Kalau kat PARAM, lauk-pauk tu diorang msk start pagi.

    ReplyDelete
  4. CIK MOT: Selagi larat memasak...masak lah ☺☺☺

    ReplyDelete
  5. AMIRAH: Wah...husband masak utk sahur. AKu sahur lauk smalam jer, memang saja masak banyak ☺☺

    ReplyDelete
  6. same la setakat ni tak penah lg beli lauk kat param..disamping rasenyer yg tak tau sedap ke tidak, hargenyer memang mahal..so better masak sendiri..sedap tak sedap pun masak sendiri, x la terkilan sangat kan??bulan puase kan elok berjimat, bukan membazir..

    ReplyDelete
  7. MOMMY FARA: TU yg tak sedap tu.

    ReplyDelete
  8. MAMA DHIA: Tu lah kan. Klo beli lauk kat paarm tu, blom tentunya habis...kan membazir. Better masak sendiri ☺☺

    ReplyDelete
  9. 1st day aja ke param. tu pun masa kat kg..jalan2 cuci mata...setakat hr ni kiranye masih main masak masak lagi la...yg simple2 jugak. cepat n janji sedap...hihihi

    ReplyDelete
  10. Assalam..
    Belum jejak PARAM lagi nih...teringin jugak nak pi tapi malas pulak nak berjalan dan bersempit-sempit dengan orang ramai...

    ReplyDelete
  11. kat param ni ada yang sedap, ada jugak yang tak.. yang tak sedap tu macam tau pandai masak skit terus mahu jual... dia tak rasa dulu ke apa yang dia jual...

    ReplyDelete
  12. mmg pon fiza, kt pasar mmg mahal2 semua lauk2 tu, aju pose pertama and kedua masak, lani beli jek sbb bersilat ngn adam nk main air aduyai

    Alhamdulillah Dah 30 pon

    ReplyDelete
  13. i dah masak tadi..kat kafe sini ha.hehehe

    ReplyDelete
  14. hari 1st ngan semalam je masak.. hari 2 & ketiga makan luar.. ehehehe! masak pun simple jerk..

    ReplyDelete
  15. JOY: Masak sendiri gak yg sedap kan, even simple jer.

    ****************************************************************************

    IZA: Param memang ramai org, tu yg malas nak gi.

    ReplyDelete
  16. FAIRUS: Tu lah masalahnya. Dapat yg sedap ok lah, dpt ug tak sedap tu yg buat rugi jer beli.

    ReplyDelete
  17. AJUMOHIT: Bila ada anak kecik ni agak susah sket nak masak kan, mcm saya ni pon mujur gak lah hubby tolong.

    ReplyDelete
  18. ISABELLE: Hehehehe...cafe yg tolong masakkan yer ☺☺

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page