Cerita Ramadhan 2: Sahur Mee MAGGI jer pagi nih

Wednesday, August 10, 2011

Gara² kehabisan gas petang smalam. Semangat nak memasak bukan main lagi. Terbayang telur goreng masak sambal dan sayur kobis gereng kicap. Sekali petik² api, nan ado apinya. Uuuwwaaaaaa...hubby plak balik keja tertidur kepenantan. Cakap sekali 'abg...gas dah habis', tapi tak der respond malas lah aku nak ulang² lagi kan.

Petang smalam adalah bukak posa paling sadis. Minum nestum, makan beberapa biji kurma ngan kepek tempe saja. Nasib ada kettle letrik buat jerang air masak. Lepas isya' baru gi kedai makan.

Citer pasal sahur. Slalunya untuk bukak posa memang aku akan masak nasi and lauk lebih. Boleh makan untuk sahur skali. Memandangkan smalam tak masak, kalam kabut sket ah pagi nih. Kebetulan anak dara bangun nak nenen. Nenen punya nenen skali bangun dah pukul 5.15 am. Nak masak apa kan kalau dah tinggal banak yu jer masanya. nasi pon tak masak lagi. Kesudahannya...makan maggi jer lah...huhuhuhu...


Harap bley bertahan sampai bukak posa lah. Iyerlah...ibu menyusukan, bulan² posa pon aktiviti mengepam tetap jalan. Memang tak pernah tak makan nasi untuk sahur. Kalau lepas pam tu memang terasa gak lah tahap kelaparan yg amat sangat. Ni makan maggi jer pagi nih...tak tau lah macam mana lepas pam nanti. Jangan gigil² sudah lah.

Smoga puasa hari nih di permudahkan olehNYA.

You Might Also Like

17 comments

  1. bolehla makan megi nok..ko jgn risau..megi pun boleh tahan..dah 2 kali sahur megi sebb takleh masuk tekak ni nasik pepagi..nyusu mmng dahagaaa, tp boleh nyer..

    ReplyDelete
  2. Mak pon harap mcm tu gak nok...heheheh...

    Aku pepagi memang cari nasi. Dulu masa jaman blom kawin, pepagi memang tak sahur nasi, tapi sejak dah kawin nih, memang kena makan nasi.

    ReplyDelete
  3. ok la tuh.. saya makan cornflake jerk.. senang ehehehe! mintak2 boleh kurus.. perasan erk!

    ReplyDelete
  4. Usaha tangga kejayaan, mesti boleh nyer ☺☺

    ReplyDelete
  5. mesti leh bertahan
    insyaallah

    ReplyDelete
  6. siannyer..semoga mampu bertahan..
    kalo kat sini, call jer, org gas tu datang umah anta gas..so x la kelam kabut bile gas abis...hehehe..

    ReplyDelete
  7. MAMA DHIA: Tu lah, lupa nak amik no tipon kedai...huhuhu...

    ReplyDelete
  8. Dear!

    Kuatkan semangat okeh! Mmg pedih perut bila puasa smbl BF anak. Tp sy, last yr bf anak....ada sekali tu pnh sahur minum air msk je sbb bgn lmbt. Heheheh...

    ReplyDelete
  9. dah lama tak makan meggi....sedpanye..huhuuh

    ReplyDelete
  10. gas habis nie jadi kat wina hari selasa hari tu..tgh panaskan lauk untuk berbuka, tetiba gas habis!

    sib baik ade nombor kedai..cepat² call & cepat² dorang hantar, sempat berbuka :-)

    ReplyDelete
  11. kena beli gas spare fiza..untuk waktu2 kecemasan...memang lepas mengepam akan rasa kelaparan n kehausan...sabor ...mintak2 sampai untuk berbuka

    ReplyDelete
  12. Semalam saya tak bersahur.. Dua2 terlajak tidur. Alhamdulillah, tetap berpuasa...

    ReplyDelete
  13. MOMMY FARA: Tgh kuatkan semangat nih ☺☺☺

    ****************************************************************************

    MIZAH: Apalagi mizah, bukak posa nnt masak magggi ^_^

    ReplyDelete
  14. VNA: Nasib ada no tipon. Saya plak slalu gi kedai, tapi lupa nak amik no...haihhhh...

    ReplyDelete
  15. ZAIDAH: Ha'ah lah, kena beli gas spare nampaknya.

    ****************************************************************************

    FAIRUS: Alhamdulillah, tak bley terlajak lagi lpas nih ☺☺

    ReplyDelete
  16. akak, kalo kita tk selera maggi pagi2..kalo mlm2 ok :)

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive