Wordless Picture yang membuatkan Air Mataku Bergenang

Thursday, November 17, 2011


Tak tau sejauh mana kesahihan cerita nih. Aku dapat dari email. Kisah seorang budak yang terlalu rindukan mak dia yang mati dalam peperangan. so dia lukiskan gambar mak dia sedang lentangkan tangan untuk dia tidur sebagai bantal. Dia rindukan pelukan mak dia...dia cuma budak berusia 4 tahun...


Nangis tak? Mesti nangis macam aku gak kan. Gambar yang amat menyentuh hati. Sekiranya kita ternampak anak-anak yatim berikanlah mereka bukan hanya barangan material seperti makanan, tapi beri mereka pelukkan dan ciuman yang jarang mereka dapat tetapi amat diperlukan dan dirindui....

Ya' Allah..

Adakah anak aku akan begini apabila aku pergi meninggalkan dia nanti…?
Adakah ada yang sudi menyambung dan memberi kasih sayangku pada dia apabila aku tiada nanti…?
Adakah ada yang akan memeluk anakku untuk dia rasakan yang dia sentiasa dalam keadaan yang selamat?...
Adakah ada yang akan mengucup dahi anakku semasa dia tidur?...
Adakah ada yang akan menyuapkan anak ku makan dan minum?...
Adakah ada yang akan mandikan dan siapkan anakku setiap hari?...
Sesungguhnya aku takut untuk terus memikirkan yang lain-lain…tetapi aku redha akan ketentuanMu Illahi….

Ya’Allah..

padaMu aku memohon, berikanlah aku kesihatan yang baik…padaMu jua aku meminta berikanku perlindunganMu…
Panjangkan umurku Ya’Allah…bagilah aku kesempatan membesarkan dan memelihara amanahMu sehingga dia dewasa…
berikanlah aku kekuatanMU Ya’Allah…hanya padaMu aku berserah Ya’Allah….
Kau Maha Pengasih..Maha Penyayang…Maha Pengampun….Maha SegalaNya….Amin….”

You Might Also Like

21 comments

  1. @Fiza pagi-pagi dah tersentuh hati naluri wanita kita melihat gambar ni...kesiannya :(

    ReplyDelete
  2. sedihnya
    anum nangis baca n3 nie...

    ReplyDelete
  3. T-T
    i sedihhhhh.
    tbayang anak2 sendiri.

    ReplyDelete
  4. ;(, jom kita sentiasa berdoa agar allah panjangkan umur kita semua

    agar dapat melihat anak2 kita membesar dgn jayanya

    ReplyDelete
  5. aku tak sanggup baca mende ni masa dlm fb..nak tengok pun apatah lagik..sedih:(

    ReplyDelete
  6. ala..sedih la...tadi dh la tinggalkan syahmi kat sekolah mase dia nangis2 sebab gara-gara ku nk cepatt....huwaaa..... :(

    ReplyDelete
  7. ya allah sedihnya..

    huwaaaaa....

    soalan tu mmg selalu kuar dlm kepala sya, sgt2 takut tinggalkan merek dlm keadaan amsih diperlukan ni...huhuu

    ReplyDelete
  8. aminnn...kita pun tak terfikir camne la nanti..ermm

    ReplyDelete
  9. hargailah ibu bapa selagi termampu :)

    ReplyDelete
  10. alah,siannya..sedih aku..teringat faiz suka tidur berbantal lengan aku...

    ReplyDelete
  11. sedihnyer..teringat anak sendiri kat umah..:(

    ReplyDelete
  12. Terkadang, klu diberi pilihan....kita minta biarlah kita yang pergi dan bukan anak kita. Tapi bila kita pergi dulu dari anak kita, apa akan jadi pada anak kita nanti?

    Sy ada pengalaman dari seorang hamba Allah yang kehilangan ibu di usia muda. Kasihan, hidupnya tunggang langgang, merempat, keciciran sekolah, mudah terpengaruh dgn gejala sosial dan kini...hidupnya tak ada arah.

    =(

    ReplyDelete
  13. Fiza, Aju ni mmg ratu air mata, baca citer n tgk gmbr ni terus bergenang airmata, terbayangkan anak2 di Rumah, ya Allah semoga anak ini ditabahkan hatinya

    ReplyDelete
  14. MasyaAllah.. kesiannya dekat dia... xtau nk ckp camne..

    p/s : oo yeke.. thanks fiza, nanti pe2 gtau sy ek.. terima kasih lg sekali ;-)

    ReplyDelete
  15. SERIUS SEDIH.. MEMANG SEDIH.. SAYA TAK BOLEH NAK BAYANGKAN BEBUDAK YANG MASIH KECIL YANG SUDAH JADI YATIM PIATU... YA ALLAH.. SUNGGUH KASIHAN..

    MULAI HARI INI, KALAU ADA ANAK2 YATIM BERDEKATAN DENGAN KITA, DEKATILAH MEREKA, BELAI MEREKA, VERILAH SUMBANGAN APA YANG PATUT...

    ReplyDelete
  16. sedihnyeeee.....alahai budak tu bru 4 tahun...

    ReplyDelete
  17. so touching dan bergenang airmata ibu spt fyzz...mmg sgt tersentuh hati...Ya Allah...moga semua ank2 yatim mndpt perlindungan dan kasih sayang...AMIN..

    ReplyDelete
  18. Alaaa, terjebak juga (Menangis) :(

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive