Tak Larat lah....

Tuesday, February 28, 2012

Nak hadap masalah² yang datang bertimpa² sejak akhir² nih. Masalah kerja...masalah hati dan perasaan...masalah jiwa dan macam² masalah lagi lah. Susahnya nak menjaga hati yang satu tu. Hati sendiri pon kena jaga gak kan. Hhhhhmmmmm...bilalah suma ni nak berakhir.

Peringatan untuk diri sendiri:

Janganlah bersedih wahai jiwa, sekiranya engkau beriman kepada Allah SWT, percaya kepada ketentuan qada’ dan qadarnya – hikmah tersembunyi. Jangalah bersedih wahai jiwa yang tenang, kerana bersangatan sedih itu membuatkan dirimu dinodai Syaitan. Janganlah bersedih wahai jiwa yang lara, kerana bersama engkau ialah Tuhan Yang Maha Mendengar rintihan hamba-hambanya.

You Might Also Like

20 comments

  1. cheer up kak, bersabar disertai dgn hati yg ikhlas pasti akan berbalas.

    ReplyDelete
  2. terima kasih kerana remaind izwa sekali kak...

    ReplyDelete
  3. jgn la sedih2 camni fiza..sian kat baby nanti nok..harap ko jgn fikir2 sgt semua masalah tu..insyaAllah ada jalannya nanti..jom kita tenang2kan diri dan hepi2 hari2.. : )

    ReplyDelete
  4. DUGAAN KAN fiza.saya pun skang alahai rasa malas dh..rasa penat sngt...apapun..be strong k..

    ReplyDelete
  5. Tak tau nak cakap apa. Sabar yer! Itu je mampu cakap. Err sentiasa tenangkan haty & fikir masalah satu2 okeyyy! Be strong! :)

    ReplyDelete
  6. idle aku. xtau cemana nk hadapi kalu ditempat ko. semoga hati ko sentiasa tenang and selamat bersalin.

    ReplyDelete
  7. akak..jgn sedey² yer.. sabar.. ni semua dugaan hdp.. =)

    ReplyDelete
  8. Sabar ye fiza, kene ceria2 untuk baby dlm peyut tu jugak, setiap dugaan Ada hikmahnya, besar pahalanya fiza

    ReplyDelete
  9. SABAR.. APELAH AGAKNYA MASALAH AWAK ERK.. SABAR..

    ReplyDelete
  10. jangan sedih2.. cuba lawan kesedihan tu. Insya Allah semua prob tu akan berlalu nanti...

    ReplyDelete
  11. sabar ye fiza.. jgn bersedih yer.. tabahkn hati.. sian baby

    ReplyDelete
  12. jangan sedih2..senyum selalu nanti awet muda :)

    ReplyDelete
  13. Sesekali emosi kita diuji Fiza. Kena redha walau jauh disudut hati bagai tidak boleh menerima dan kadang boleh sebabkan airmata berjurai. Mohon yg terbaik dari Allah...

    ReplyDelete
  14. nampak macam berat masalah tu....
    be strong k....

    ReplyDelete
  15. itulh... bkn sng nk jg hti org... mudahn tabh hadapinya

    ReplyDelete
  16. dekatkan diri dengan Yang Maha Esa, berdoalah selalu, insyaAllah... tenang itu akan datang dengan sendiri.

    ReplyDelete
  17. ko ok tak ni nok? mcm biasa, aku sedia dgr apa pun masalah ko...i'm here...

    ReplyDelete
  18. bawakan banyak bersabar k... :)
    take care...and banyak2 doa..
    tabah!caiyok caiyok!

    ReplyDelete
  19. Sy simpati dgn awak. Sepatutnya saya bersyukur dgn pa yg dikurniakan pd sy. Walau serba kekurangan. Sebabnya, masih ada kwn2 sy yg lagi beban menghadap masalah seharian dr saya.

    Tabahlah wahai kawan. Semoga Allah melindungimu dan keluarga.

    =D

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive