Kejamnya Manusia...Al-Fatihah untuk Nurul Nadirah Abdullah

Tuesday, March 13, 2012


Speechless kejap malam semalam masa tengok berita. betapa kejamnya manusia zaman sekarang. Baru berusia 5 tahun, tapi cara kematiannya sangat menyedihkan. Misteri kehilangan kanak-kanak berusia lima tahun, Nurul Nadirah Abdullah, dari kediamannya di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam pada 1 Mac lalu terjawab apabila polis mengesahkan dia mati dibunuh.

Ya! Allah...sedih tengok keadaan ibu mangsa. Aku tak dapat bayangkan perasaan seorang ibu yang kehilangan anak dalam keadaan yang begitu tragis. Takziah untuk keluarga arwah Nurul Nadirah.

Semoga anak² kita sentiasa di bawah lindunganNYA. Awasilah anak². Janganlah biarkan anak² keluar tanpa pengawasan ibu bapa. Macam² kes skang nih.

You Might Also Like

13 comments

  1. tu la masa dgr berita mlm tadi pun naik bulu roma dgr.. lokasi kejadian tak jauh ngn tmpt keje kte.. takut ek skang ni.. yang paling penting pengawasan anak2... sedih la berita ni...

    ReplyDelete
  2. apalah dosa budak ni sampai dia diperlakukan dengan kejam sebegini..sungguh tidak berperikemanusiaan manusia zaman sekarang.

    ReplyDelete
  3. sebenarnye wina x tau pun pasal budak hilang nie..tup tup tgk kat FB pagi ni semua cite pasal kes ni

    terkejut & sedih sangat!!
    kenapa sampai nak bakar budak 5 tahun??

    Malaysia sudah jadi negara kejam!

    ReplyDelete
  4. kenapalah pembunuh2 kanak-kanak masih lagi bebas n belum tertangkap?

    ReplyDelete
  5. SANGAT SEDIH.. BARU BEBERAPA HARI LEPAS SAYA KONGSIKAN BERITA KEHILANGNNYA DI FB.. SIAPALAH PUNYA ANGKARA.. HATI SEPERTI BINATANG.. TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN..

    ReplyDelete
  6. Al Fatihah..tp ni kes cuai kan, namun dah ditakdirkan..lepas ni kena beringat la wahai parents sekelian...kisah nurin jazlin masih berbekas..sy yg bukan parents dia pun rasa terkilan sbb tk dapat pbunuh tu..tgulah kat akhirat esok...sape yg buat kat anak2 ni..wallahualam

    ReplyDelete
  7. sesungguhnya..syurga mnjadi milik adik dirang... al-fatiha buat arwah..smoga damai disisi-Nya..

    dan... terima lah pbalasan dr-Nya atas kekejaman tu..
    sedih sgt2.. sbb kt pon ada ank kan.

    ReplyDelete
  8. smpai hati buat mcm tu kan.. mcm xda perasaan

    ReplyDelete
  9. Semoga yang buat tu Akan terima balasannya

    ReplyDelete
  10. sampai sekarang pun aku sedih dgr berita ni...

    Al Fatihah...

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive