Alahai MATA...

Friday, July 27, 2012

Rasa semacam ngatuknya bila bulan puasa nih. Kalau tido balik lepas sahur tu lagi lah pulak...bagai di gam² mata nih. Payah betul nak buka. Pastu asyiklah nak menguap. Kejap² menguap. Naik lotih mulut ni ha asyik bukak katup..bukak katup jer.

Lepas tu kan, lepas berbuka jer mulalah mata nih start ngantuk. Dah kenyang katakan. Pukul 9 malam dah tido ko. Kerja lain dah tak fedulik sebab dah tak tahan ngantuknya...alahai...

Pesan ustaz, bukan semua syaitan itu tertambat masa bulan Ramadhan....kerana masa bulan Rejab dan Syaaban ini lah syaitan mencari tempat persembunyian...di mana tempat persembunyian itu? katanya dalam tubuh manusia.....beliau mengingatkan kita semua supaya bacalah zikir LAILAHAILLALLAH banyak2...inilah kalimah paling agung dan tinggi darjatnya...ia terus mengalir dalam aliran darah ....ia membersihkan diri kita. Info ni di petik dari blog HERBA TIHARA.

Adakah penyakit ngantuk tak hingat donia saya di bulan posa ni ada kaitan dengan syaiton yg bersembunyi dalam diri ini? Nauzubillahiminzalik...

Nota: Bulan posa ni mood agak ke laut lah...hurmmm...

You Might Also Like

29 komen

  1. samalah... sampai opis je rasa nk tido...

    ReplyDelete
  2. itulah..asal perut kenyang je mengantok kan ..

    ReplyDelete
  3. sama2 kita tingkatkan zikrullah :)

    ReplyDelete
  4. biasalah tu klau mengantuk di bln puasa. sbb kita siang bekerja, ptg blk memasak lg, kemas rumah dll. sblm subuh dh bangun msk utk sahur. bersabar je la. lunch time, saya bantai tido la wpun kejap :D

    ReplyDelete
  5. biasa la kan
    sebab kena bangun sahur
    hehhhe

    ReplyDelete
  6. memang tak tahan la ngantuk sepanjang bulan puasa ni.wuuuuuuuu

    ReplyDelete
  7. Kalau pas sahur tdo balik memang ngantuk tak hengat la.. Sebab tu seboleh2 MM lewatkan sahur, pastu barjaga terus tunggu subuh & hari terang.. Kalau ngantuk, dalam kul 10, 11 kang tdo la kejap sementara tunggu Zohor.. Bagi surirumah sepnuh masa cam MM ni boleh la nak tdo2 ye dak? Kalau yang bekerjaya tak dapek ;er nak nolong.. Huhu..~~

    ReplyDelete
  8. samela kite..blk keje da berbuka..bt keje sikit2 je..penat..mandi..tido..

    ReplyDelete
  9. Pagi td, sy lgsg tak ley bukak mata. Mak aih...smpi opis (mujur smpi awal), sy tido dulu. Tak peduli org len dah.

    =D

    ReplyDelete
  10. samalah..mata macam kena gam di bulan puasa nie

    eeerrkk tapi kalau x puasa pun sama jer ahahahahh...

    ReplyDelete
  11. a ah.. tida mustahil kan?? kalo nk pk..bulan ramadhan n semua syaitan2 diikat... tp knp masih ada segelintir y makin mjadi2 perangai & mybe makin tserlah.. mungkin betul juga krn syaitan y bsembunyi dlm tubuh manusia.. atau mungkin..hati kita dah terlali oleh hasutan syaitan...

    apa2 pon..kita cuba y tbaik... lya pon... bulan2 puasa ni..mengantuk... xtahan2

    ReplyDelete
  12. mmg mngantok pun bln pose ni..lg ngantok dr ari bese..huhu

    ReplyDelete
  13. HAHAHAHA..fiza awak ni kelakarlah. baca entry awak ni buat saya ketawa..hahaha

    ReplyDelete
  14. huishhh tu yg takut
    sbb tuu atuk akk pun selalu pesan . syaitan tetap ada .. tapi dlm diri kita huhuh

    ReplyDelete
  15. ngantuk sbb makan awal pg kot..perut kenyang..ngantuk..tapi, kalau lapar pun ngantuk..

    ReplyDelete
  16. syaitan dirantai...tapi kta masih punya nafsu

    ReplyDelete
  17. Amy yg duk umah ni pun cam tu gak... hihihi

    ReplyDelete
  18. Biasalah bulan2 puasa ni.. Setiap ptg mesti lelap..

    ReplyDelete
  19. sama cam wani kak mood kelaut jer semenjak masuk bulan ramadhan ni hihihi

    ReplyDelete
  20. setakat ni saya lom lg rase ngntuk bile siang time pose..xtau klo akan dtg..

    ReplyDelete
  21. baru tahu pasal syaiton ni.. emm patutlah sesuatu yelah berlaku dgn orang tedekat baru2 ni yak ni sekaranglah.. hantu syaitan tu masih berkepit...
    dok hairan bulan2 posa ni boleh depa ni kena rasuk..

    ReplyDelete
  22. samalah kita....bulan puasa nie mata asyik nak pejam jer huhuhu

    ReplyDelete
  23. ok..baca lailahailalaah skang.. baca skang! heheheh

    ReplyDelete
  24. kepala pon berat . syaitan duk main ap tah lam pale nehh . huk

    ReplyDelete
  25. Kalau ngantuk mesti duk tengok pokok depan mata ni hihi

    ReplyDelete
  26. bulan puasa banyakkn berzikir..

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page