Satu Jam Tiga Puluh Minit

Wednesday, September 05, 2012



Siapa yang terperangkap dalam kesesakan petang semalam? Mesti ramai kan. Aku pon tak terkecuali. Nak nangis dibuatnya. Rasa macam best jer kalau ada kereta yang boleh terbang. 1 jam 30 minit terperangkap dalam kesesakan yang menyesakkan. Dengan accident lagi.

Tapi hujan petang semalam memang lebat. Kat umah aku ni pon banjir. Tak pernah² air longkang tu naik. Habis baju di ampaian basah. Nasib tak terbang di bawa angin. Pastu tingkap bilik lupa nak tutup plak tu, hurmmmm...lencun ah langsir. Kesudahannya petang smalam, dekat pukul 8.00 pm sampai rumah. Memang penat ah. Sakit urat ketin ni ha. Dok main clutch ngan minyak.

Si dia plak dekat pukul 11.00 pm baru sampai umah. Jalan kat sungai besi sesak teruk. Banjir katanya...keta tak bley lalu. Banyak keta tersadai. Nasib naik motokar, bley buat u-turn. Kesian lah kat kenderaan² yang lalu jalan tu. Pukul 11.00 pm pon jalan masih sesak lagi.





You Might Also Like

20 komen

  1. opismate Has sampai rmh dia kt bangi kol 11 mlm. dari KL 6.30 pm..pheww

    ReplyDelete
  2. Dok lah bandar yang tak ramai org..hehehe

    ReplyDelete
  3. tu la..Ayu pun..lai la..dr kul 6 lebih sampai kul 10 malam..nasib naik bas..selesa la jugak tapi..penats sgt & lapar plus dahaga..sbb puasa.. :-( sedih tul..

    ReplyDelete
  4. perggghhh..sejam lbh tu terperangkap! mau menangis dibuatnye. nak2 klau drive kete manual kan. huhuhu

    ReplyDelete
  5. Balik kpg bru ni perjalanan yg spttnya sejam jd 4jam.. Haihhh tensen gila

    ReplyDelete
  6. Smlm, NPE pun jammed. Tp tanpa sebab. Adehhh!

    ReplyDelete
  7. dugaan betul tu... tak apalah... sabar yea....janji selamat sampai...

    ReplyDelete
  8. KL ni 'sikit hal' pun boleh jem, apalagi kalau ada hal besar macam banjir...

    ReplyDelete
  9. asben aku pun sampai umah jam 11 tu...walhal naik motor jek...

    ReplyDelete
  10. kl kalau hujan mcm tu lah, tapi alhamdulilah lah balik semalam takde teruk sangat jem

    ReplyDelete
  11. wahh dah lama saya tk merasa jem camtu sejak pindah kt kg...

    ReplyDelete
  12. Ya Allah lamanya...mesti sakit habis urat keting. naseb baik tak kena kerja kat sana.

    ReplyDelete
  13. Memang teruk...nasib baik tak duduk area situ..

    ReplyDelete
  14. tu la dengar kajang pon naik air..merata2 naik air...

    ReplyDelete
  15. dugaan betul klu sangkut dalam jammed...tp smpai dgn selamat kan :)

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page