Sakittttt!!!

Monday, October 01, 2012


Iyer, saya tengah sakit. Sakit Hati? Owh...Hati ini memang dah lama sakit dan disakiti. Opsss...jaga², ada yang memerhati. Gasak ko lah. Ni bukan nak citer pasal sakit hati. Saya dah jumpa pon penawar sakit hati saya nih. DIA yang maha Esa. DIA lah penawar yang paling mujarab. Erk...melalut lagi. Berbalik kepada cerita. Saya tengah di landa:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 
SAKIT GIGI. Owh! My Gigi

Paling tak suka sakit gigi. Sebab saya penakut nak jumpa doctor gigi. Alahaiiii...gigi, kenapalah cepat sangat ko reput. Nampak sangat kurang vitamin kan. Gigi yang sakit nih gigi yang tampal aritu. Ntah macam mana bley tertanggal plak simennya. Nampak sangat doctor tu simen tak kuat. Erk, salahkan doctor plak yer. Diri sendiri yang tak pandai jaga gigi sebenarnya...wakakaka. Ni penangan makan kekacang lah nih. Makan tak hingat. Dah tahu gigi tu baru tampal, gi makan benda² keras sapa suruh. Rasakanlah >_<. 

Tak tahu lah gigi ni boleh diselamatkan ker tak. Macam dah tenat jer nih. Kalau tak boleh tampal, kena cabutlah gamaknya. Dah lah gigi geraham plak tu. Macam mana nak mengunyah nanti nih...Hurmmmmmm...

Note:  Bilalah nak jumpa doctor gigi nih.


You Might Also Like

17 komen

  1. sungguh xleh thn kalu bab sakit gigi.. adehhh... dan2 rasa ngilu

    ReplyDelete
  2. samaaaa...!! huk huk huk...menahannn je ni tau. penakut pegi kinik punya pasal.

    ReplyDelete
  3. Pernah alami peristiwa yang sama. Memakan masa berbulan-bulan baru hilang, sekejap hilang sekejap sakit balik.

    Maybe sebab cara pemakanan yang salah.

    ReplyDelete
  4. akak pun takut jumpa dr gigi... tapi akak salute anak2 akak sebab boleh cabut semua gigi susu.. tu pun dr tidurkan dia, sebab gigi semua dah reput ada kuman plak dalam mulut, macam2 hal penyakit sekarang ni... so mesejnya p cabut sebelum berkuman ..

    ReplyDelete
  5. jangan tahan sis..gi je dentist..sakitnya sekejap..dari menahan..sakitnya tak habis2..huhu..

    ReplyDelete
  6. time sakit rasa mahu ditelan sapa yg mengacau..hehe

    ReplyDelete
  7. mak aihhh sakit tuu dikk
    sakit gigi lahhhh payah nak menahan .. bawak ke kepala huhu

    harap x lah lama sakitnya yee dik huhu

    ReplyDelete
  8. saya kalau sakit gg mmg tak tahan..terus nak cabut walau dipujuk doktor suruh tampal jer...

    ReplyDelete
  9. ouch! sakit gigi mmg sakit tu...serba x kena

    ReplyDelete
  10. Sakit gigi memang sakiiiit Fiza oiiiii... akak pernah kena sekali lepas bersalin ank sulung..
    Mak aiii.... mengalir air mata..bukan nangis tp air mata menahan sakit....huuuuu.. serik rasanya..

    ReplyDelete
  11. Hahahaha.. wa kalau sakit gigi.. Tido aja.. Hehe.. x pon gigit ais.. haha

    ReplyDelete
  12. sakit gigi...
    mmg xtahan...ubatnyer satu...cabut... hilang segala kesakitan...

    awal thn dulu..lya pon derita sakit gg..sampai demam2.. last xray rupanya gg geraham tumbuh menyerong..so kena operate buang... lps dh buang.. mmg dh xde sakit2 lagi..

    ReplyDelete
  13. org ckp sakit yg plaing sakit ialah sakit gg lah kan? adoi .. smpy ke otak efeknyee

    ReplyDelete
  14. eee...sakitnya..su pon pling tak suka sakit gigi..
    tp setakat ni alhamdulillah,belom sakit gg lagi..

    sepupu penah kata kalau sakit gg, org bising2 mcm nk penampaq je..

    ReplyDelete
  15. pernah rasa nie, sakit yg amat..sgup tahan punya lama xnak jumpa doc gigi, sekali jumpa..doc suh cabut terus geraham blkg nie, ilang segala sakit.

    ReplyDelete
  16. nanges 1 malam lw sket ggi

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page