AIR ZAM-ZAM

Thursday, November 22, 2012



Alhamdulillah...Air zam-zam dah selamat sampai ke tangan. Ni hasil kemenangan join Giveaway 2 in 1 anjuran sahabat gua, MAYA. Tak sangka sebab tersenarai sebagai pemenang. Mekasih sahabat. Dah lama gua tak menang noks.

Comel jer botolnya.

Air zamzam adalah air yang mempunyai khasiat,keistimewaan dan keutamaan yang besar, 
kerana ianya adalah air terbaik yang menjadi "pemimpin" segala air yang selainnya. 
Air zamzam adalah air yang paling mulia, hal ini berdasarkan sabda Baginda Rasulullah (s.a.w):

Air terbaik di muka bumi adalah air zamzam

Jika kita meminumnya dengan niat ingin menghilangkan rasa lapar, maka Allah (SWT) akan 
memberikan rasa kenyang kepada kita. Jika kita meminumnya dengan niat ingin sembuh
daripada penyakit, maka Allah (SWT) akan memberikan penyembuhan terhadap penyakit
tersebut.  Bahkan, jika kita meminum air zamzam untuk pelbagai keperluan, maka 
Allah (SWT) akan memperkenankan keperluan tersebut. Hal ini bersesuaian dengan
apa yang disabdakan oleh Baginda Rasulullah (s..a.w.) dalam salah satu hadis:

Air zamzam itu terpulang kepada niat untuk apa ia diminum

Info ni gua C&P dari blog MAYA sendiri. Selain dari air zam-zam, sahabat gua ni ada jual bermacam² jenis barang. Bley layari blog E-Mayaonlineshop. Bukan tu jer, sahabat gua ni pon ada jual buku gak. Buku² keagamaan dan lain². Cer terjah E-Maya Kedai Buku Online. Yang ni gua tak dapat nak bagi link sebab FB gua kat office ni dah kena blocked. Pandai² lu orang search kat FB yer. Harap maklum ☺☺


You Might Also Like

20 comments

  1. bagus minum air zam2 nie kan, kat umah memg ada stock, simpan dr mak balik Mekah dulu ag...

    ReplyDelete
  2. comel botolnya Fiza..air zam-zam memang elok selalu diamalkan minum..

    ReplyDelete
  3. wah tahniah ahkak hehe. hmm sy xpena lg join contest dr mana2 blogger sbb sy xkonfident blh menang T.T

    ReplyDelete
  4. wah... tahniah fiza... murah rezeki... dpt air zam-zam pulak tu... haih jeles! heheh

    ReplyDelete
  5. Eh, kalau tak silap saya, kak Zakie Purvit pun dapat air zam zam dari maya ni ..

    ReplyDelete
  6. hari tu mak abah bawak balik 3-4 botol besar air zam zam ni. sekejapan dah abis. huhuhu

    ReplyDelete
  7. saya pernah dengar juga, air zamzam ini seperti orang yang bendul. jika niat baik, maka baiklah kelakuan.. kalau niat jahat, maka sebaliknya lah yg terjadi

    ReplyDelete
  8. Saya pun baru beli air zam-zam. RM120 utk 1 botol 10 liter. Baru start minum pagi tadi, insya-Allah moga memudahkan proses kelahiran nanti. Amin.

    Uni recently posted...

    Berjaya Hamil Apabila Diurut (Part 1 of 2)

    ReplyDelete
  9. eh, mcm sama lak dgn kak zakie...

    byk khasiatnya ni...

    ReplyDelete
  10. as salam

    congrats fiza.lawo bekas airnya kan:)

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah...menarik hadiahnya ye...tak terfikir pun..

    ReplyDelete
  12. tahniah fiza... air zam2 mmg byk khasiat dia..

    ReplyDelete
  13. tq beb...muahhss muahsss syg lu ketat2:)) air zam-zam tu kalau lu campur dgn air biasa pun boleh.. die takkan ubah molekul air zam-zam tu..malah molekul air biasa tu yg akan diubah oleh air zam2:)subhanallah!:)

    ReplyDelete
  14. botol tu bentuk dia cantik la...bagus minum air zam2

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive