Dah TAK TAHAN, Telan jer lah...

Friday, February 01, 2013



Tak tahan dengan penangan sakit gigi. Sakit yang on and off. Aritu dua malam tido tak lena. Sakit gigi berdenyut². Doa nabi yunus tak henti² jadi amalan. Alhamdulillah...hilang sakit. Tapi kali ni sakit balik. Ouchhhhhh...sakit sampai berdenyut kepala rasanya. Makan tadi pon rasa macam nak nangis. Tapi ku redah jer. Rasa macam nak hantuk jer kepal ke dinding sebab sakit sangat. Tak per lah, ujian sakit tu kan penghapus dosa.

Ni dah tak tahan sangat nih. Cari PONSTON tak der plak. Yang ada panadol actifast. Kalau ikutkan malas nak telan ubat. Tapi ni dah tak tahan tahap gaban ni hah. Telan jer lah. Dah selamat 2 biji masuk perut. Harap² tak effect kat hasil tenusu ku. 

Gigi geraham ni dulu berlubang. Pastu dah tampal. Sekali tempat tampal tu sakit pulak. Nak mengunyah pon terasa sakit. Tak tau lah apa masalahnya. Ni rasanya nak cabut terus. Dah tak kuasa nak menahan penangan sakit gigi. Balik ni kalau sempat nak gi dentist. Kalau tak sempat, tunggu jer lah esok lusa. Nasib ada PM Care. Selamat duit aku...hahaha...Haishhhhh...seriau plak rasa nya nak jumpa dentist. Dasar penakot kan.

Note: Si anak sakit gusi nak tumbuh gigi. Si ibu pulak sakit gigi nak kena cabut...haishhhhh...

You Might Also Like

42 komen

  1. siannya kak...sy tahu tue sakit mcm mana, memg kalo g2 penyelesaian peru cabut, kalo x, seme serba xkena nti..asyik moody ja

    ReplyDelete
  2. aganya ada la tu terkena saraf.... dah baik nanti pi ler jumpa doc...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum fiza...memang sakit kalau kena sakit gigi ni...:)

    ReplyDelete
  4. mesti lubang tu dah nak tertanggal balik tu fiza..adoi..dah terbayang2 sakitnya..

    ReplyDelete
  5. Errkkkk! Sakit gigi, mmg amat amat sakit kan!

    ReplyDelete
  6. kalau sakit gigi uuu..memang tak tahan, kalau yg ada berdekatan nak saja ditumbuk2 heee

    ReplyDelete
  7. Waktu tahun lepas, selalu jugaklah kena sakit gigi sampai macam nie.

    ReplyDelete
  8. cuba baca surah al mulk lepas isyak ke, niat lah minta sembuh..insha Allah..akak penah rasa mmg tak terdaya..last2 ongak jugak gg tp taring tepi tak ketara sgt time seyum kambeng tu..ekeke :)

    ReplyDelete
  9. owwhh sian u...
    mcm hubby kena haritu..owhhh memang kena cabut kalau gigi bersebelahan masih ada :)

    ReplyDelete
  10. mogacpt baik k Fiza..sakit gg mmg x senangduduk..

    ReplyDelete
  11. p lah jumpa doktor gigi. paling2 simple pun cabut je,hehe

    ReplyDelete
  12. kalo sakit gigi ni memang sakit macam nak marah kat semua orang jer kan..saboo jer lah, nanti pi cabut yer, tak guna simpan gigi yg rosak tu..

    ReplyDelete
  13. SABAR SAJALAH MENAHAN SAKIT TU.. ALHAMDULILLAH,UMUR DAH BANYAK NI, DAH LAMA TAK SAKIT GIGI. RASANYA LAST SAKIT GIGI MASA SEKOLAH RENDAH DULU..

    ReplyDelete
  14. sakit gigi... mmg sakit.. kalau dah berdenyut tu tak boleh tido dibuatnya...

    ReplyDelete
  15. Memang tension kalau sakit gigi, apa pun tak boleh.

    ReplyDelete
  16. pm care cover gigi sekali ye fiza? oklah mcm tu, ye pi cabut cepat sementara tgh tak sakit, nnti sakit doc pon takleh nak apa, aju doakan fiza cepat sembuh dari sakit gg, auchhhh

    ReplyDelete
  17. sakit gigi mmg bole buat demam. take care!

    ReplyDelete
  18. kwn sy pena tanya sy sakit gigi tu rasa cmne?? haha. ponston tu pain killer yg berkesan hihi

    ReplyDelete
  19. sakit gigi mmg sakit..lebih sakit dr sakit hati kak..

    ReplyDelete
  20. bg jerr gg akak kt anak...hihi

    tensyen jerr kalo skt gg

    ReplyDelete
  21. salam fiza...
    dah ok ke sakit gigi,siannya klu akak pun mau menangis dibuatnya,sbb x bole nk makan mcm biasa,moga fiza cpt sembuh ye

    ReplyDelete
  22. aduh dikk memang sakit ..
    berdenyut2 kan
    harap bersabar ye fiza ..

    ReplyDelete
  23. Dah lama tak cabut gigi.. Dah lupa dah cemane rasa sakit cabut gigi..Gugugu~~

    ReplyDelete
  24. SABAR SAJALAH.. BETTER CABUT JE GIGI TU..

    ReplyDelete
  25. kesian2...pernah juga sekali sakit gigi nie...memang perik sangat...rasa nak pergi cabut masa tu juga...bila lega haram tak cabut pun he heee.....penakut sikit...

    ReplyDelete
  26. Salam Untie. Terima kasih follow Saya. Follow sini juga ye

    ReplyDelete
  27. Boleh demam kalau kena sakit gigi nie Fiza. Kalau tak ada cara lain memang cabutlah ubatnya.

    ReplyDelete
  28. Erk! klu sy mmg tak tahan sakit gigi ni.. sakit sgt!.. pernah kena sekali dulu2.. last cabut..
    moga cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  29. uhh sakit gigi adalah sakit yang ketiga selepas mati dan bersalin.. tak sanggup kena sakit gigi.. apa pun tak boleh buat..sabar ya..

    ReplyDelete
  30. Macam nieza..memang kena cabut..doctor kata boleh buat root canal..tapi onkosnye beratus >_<

    ReplyDelete
  31. salam, adeii boleh terbayang menderita bila sakit gigi,better gi dentist.. terpaksa kalau tak sampai bila sakit berulang..

    ReplyDelete
  32. alamak sakit gigi memang tak leh tahan.. rehat2 kan diri... jumpa ngan doktor..

    ReplyDelete
  33. dlm byk sakit paling xblh tahan sakit gigi la. blh smpi rasa nak lempang org klu buat salah tue huuuu

    ReplyDelete
  34. Alahai..mmg sakit gigi ni lah antara sakit tersangat lah sakit pas bersalin kan.
    Mudahan cepat sembuh ye fiza..

    Take care

    ReplyDelete
  35. sy kan, kalau sakit, doktor suh tampal, xdanya sy nak tampal.. terus suh cabut/... hahah... bkn pe, saya pun cam fiza gak sblm ni.. tampal, pastu terbukak.. terus cabut sbb xtahan sgt2 dah tanggung sakit..

    ReplyDelete
  36. alhamdulillah..setakat ni blom lagi ghasa mcm tu.

    penah sepupu bgtau kalau sakit gigi ni kalau org bising2 nak je pelempang :D

    ReplyDelete
  37. takut dah kena ke akar gigi tu, samada cabut or buat rawatan RCT but makan masa sikit lah !.. hope semuanyer ok ye dear

    ReplyDelete
  38. sakit gigi mmg kak xtahan wani pernah rasainya hehehe

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page