Inilah Barisan Kita...

Tuesday, March 05, 2013



INILAH BARISAN KITA
YANG IKHLAS BERJUANG
SIAP SEDIA BERKORBAN 
UNTUK IBU PERTIWI

SEBELUM KITA BERJAYA
JANGAN HARAP KAMI PULANG
INILAH SUMPAH PENDEKAR KITA MENUJU 
MENUJU MEDAN BAKTI

ANDAI KATA KAMI GUGUR SEMUA
TABURLAH BUNGA DI ATAS PUSARA
KAMI MOHON DOA
MALAYSIA BERJAYA
SEMBOYAN TELAH BERBUNYI MENUJU MEDAN BAKTI

Sedih bila dengar lagi ni. Berkumandang kat radio HOT FM. Turut sama menyanyi. Semacam satu semangat. Rasa sangat sedih dengan situasi yang berlaku di LAHAD DATU, SABAH saat ini. Kita bergelak ketawa, bersuka ria, tapi mereka disana...berperang dengan perasaan takut. 

Selamat berjuang buat para perwira negara. Semoga Lahad Datu, Sabah kembali aman seperti sedia kala. Dan semoga pencerobohan ini segera berakhir. Kita tak nak lebih ramai isteri² yang bakal menjadi balu dan anak² yang bakal menjadi yatim piatu. Sangat² sedih bila melihat anak² perwira negara kita yang terkorban terpaksa menerima hakikat kehilangan tempat bergantung kerana memperjuangkan negara tercinta. Yang lebih sedih sebab mereka masih kecil. Hilang tempat bermanja.

Note: Masih tercari-cari punca sebenar pencerobohan. Macam² versi cerita. Tak tahu mana satu yang betul² sahih.


You Might Also Like

29 komen

  1. sama la. mcm2 sumber baca .tapi mikin jadi pening lak.tak tahu mana btol dan tak btol

    ReplyDelete
  2. selamat berjuang barisan wira2 kita..
    kmi mendoakan yg terbaek utk kalian semua...

    ReplyDelete
  3. lama dah x dgr lagu ni..sedih je rs hati bila dgr. teringat kata2 ank arwah komando dlm tv hr tu..ayah kena bom :(

    ReplyDelete
  4. moga mereka dan kita terus dilindungi Allah SWT..amin..

    ReplyDelete
  5. ya..baca lirik ni
    di hati terikut2 nyanyi
    ..terbayang lahad datu.

    ReplyDelete
  6. sedih kan...tak leh nak ulas..semoga org2 islam dpt bersatu hati...

    ReplyDelete
  7. mcm2 versi ada pasal punca ni..btw moga semuanya selamat

    ReplyDelete
  8. amin... smoga semua y berjuang sentiasa d bwah lindunganNya.. dan smoga smua pduduk Sabah & malaysia selamat & dilindungi

    ReplyDelete
  9. kesian mereka2 yg tenga berjuang tu kan T.T

    ReplyDelete
  10. semoga semuanya cepat berakhir.

    ReplyDelete
  11. Semoga segalanya kembali pulih seperti sedia kala.

    ReplyDelete
  12. yup..dgr lagu ni juga ptg tadi di Hot FM..terus bersemangat...ikut sama nyanyi :)

    ReplyDelete
  13. Fiza suka dgr lagu ni. Bersemangat bila dgr lagu ni. Betul tu... Betapa tingginya pengorbanan mereka. Harap2 semuanya berakhir dgn cepat :)

    ReplyDelete
  14. betul tue.. sedihkn lagu nie... dah mcm kena jajah je.. rase tempiasnya.. mcm mane lah yg kat gaza tuekan... nie dekat malaysia dah mcm ni... sedih...

    ReplyDelete
  15. As salam Fiza,

    Al-Fatihah pd yg islam & gugur moga mati syahid! Ameen...

    Saya pun sama jugak... pening tgk sorang2 update seolah2 nak jd wira jgk di FB, Twitter, blog...hikhik

    ReplyDelete
  16. Semoga semua pejuang negara selamat.....amin

    ReplyDelete
  17. DI KALA BERITA PALSU / KHABAR ANGIN / FITNAH BERLELUASA, KITA PERLU BIJAKSANA UNTUK MENGESAHKAN KESAHIHANNYA TERDAHULU UNTUK MENERIMA ATAU MENYEBARKAN SESUATU BERITA..

    ReplyDelete
  18. Moga kembali aman diLD... insyaallah

    ReplyDelete
  19. doakan semoga takde lagi nyawa yang terkorban

    ReplyDelete
  20. ada negara yang irihati dengan keamanan negara kita.. kena lebih berhati-hati lepas ni..

    harap tiada lagi pertumpahan darah berlaku..mintak-mintak segala-galanya selesai dengan cepat..amin

    ReplyDelete
  21. betul tu fiza..mcam2 cite yg timbul skrg nih...naek penin nak baca..pape pun kite doakan moga negara kite kembali aman dan perkara ini dapat diselesaikan dengn segera...

    ReplyDelete
  22. serius, mmg bersemangat sgt dgr lagu ni kan.. sampai rasa nak g berjuang gak.. hihii

    ReplyDelete
  23. moga Allah lindungi semua perwira kita tu... Moga semua yang bertugas di sana selamat pulang... Amin

    ReplyDelete
  24. kita doakan semoga semuanya selamat.....

    ReplyDelete
  25. sy pun sebak dgr lagu ni
    betapa besar pngorbnan perajurit kita.
    bkn nyawa shj,tp tuk keluarga mereka tgl kan demi negar

    sy cukup marah,kalu ada yg mghina pjuangan mereka.politik2 la.jgn la cmpur aduk.tanpa dorg,kita ni pasti x selamat wpun duk negara sndiri kan

    ReplyDelete
  26. trus semangat bila dgr lagu nie!!

    ReplyDelete
  27. husband wani tlibat kt LD...doakan semoga semua pejuang kita dilindungi

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page