GYIYOMI!!!

Thursday, May 02, 2013


Fenomena terhagat skang ni kan. Tapi aku tak der buat video GYIYOMI untuk tatapan korang suma. Sebab muka aku tak cute macam Nora Danish dan Wawa Zainal tu...ahakss...Ada yang muntah hijo plak nanti kang. Cuma aku nak berkongsi kata² penuh makna nih. Hayati lah:


Masih tak jelas? Ok...dengan rajin nya aku taip balik yer sayang:

"GYIYOMI orang sanggup belajar dan 
hafal gerakannya sampai
letak dalam YOUTUBE, tapi AL-QURAN
tak der pulak orang berlumba-lumba
nak rekod bacaannya letak dalam YOUTUBE.
Dah akhir zaman sekarang,
hiburan mengatasi agama sendiri"

No objection sebab apa yang diperkatakan adah benar belaka. Hiburan bermaharajalela skang ni kan. Semuanya jadi ikutan. 

"Ya! Allah, Terangilah hati kami dengan NUR pancaran iman-MU
Dekatkan kami kepada kebaikan 
Dan jauhkan kami dari segala kejahatan
Kurniakan kami hidayah dari-MU dalam
menempuh cabaran
Dan liku-liku kehidupan di dunia dah di akhirat
Amin...." 

Note: Tinggal beberapa hari jer lagi nak mengundi.


You Might Also Like

23 komen

  1. aah, betul sesangat...diri ni pun kena betulkan jugak ni sbb kdng2 rasa susah nak didik hati sendiri

    ReplyDelete
  2. kat sini pon sebok la ngan gwiyomi ni..mmmmm

    ReplyDelete
  3. semuanya terletak atas diri sendiri. buatlah pilihan terbaik :)

    ReplyDelete
  4. mmg pelik..mengarut2 tu org suka...
    faham sangat tanda akhir zaman.

    mintalah anak2 kat rumah tak heran semua2 tu..

    ReplyDelete
  5. BETUL.. SANGGUP NAK HAFAL PERGERAKKAN TU..

    ReplyDelete
  6. menjadi kegilaan kononnya gwiyomi ni sekarang terutama untuk mereka2 yang perasan comel...hehehe

    ReplyDelete
  7. cikgu baru tahu gyiyomi tu apa. rupa2nya nyanyian dengan muka dan gerak geri comel ek? geli tengok azhar sulaiman buat gyiyomi hehehe...mana asalnya gyiyomi ni yer?

    ReplyDelete
  8. semua pakat berlumba2 nak buat video gwiyomi..kalau tak buat rasa ketinggalan la kot..ceh..heheh

    ReplyDelete
  9. haha..comei..selamat mengundi :)

    ReplyDelete
  10. betullah akak...mereka sanggup berlumba-lumba nak buat memek gwiyomi

    ReplyDelete
  11. sangat setuju.semua yang takde manfaat,yang tulah yan gnak diikutnya.haishh.

    ReplyDelete
  12. memang betul..tmbah2 artis lah kot.siryes langsung tak comel! cuba ko baca al quran upload kt youtube..sedap lg suara dr rupa muka bt gwiyomi..hahahah tetiba angin.

    ReplyDelete
  13. ada dik .. tapi x ramai dari golongan org2 islam dan melayu kita .. huhu sedih kan

    ReplyDelete
  14. betul tu !.. done clik2 nuffng yer

    ReplyDelete
  15. yezzzzaaaa...saya setuju.

    dulu awal2 saya suka..lagipun,awek korea ke jepun ke,mmg kiut.


    tapi,lama2 naik nyampah bila perempuan melayu islam tergedik2 buat2 kiut wat gwiyomi ni..
    =p tah apa pekdahnye wat video tatapan orang ramai...lagi yang pakai tudung.
    hilang identiti muslimah duk terikut2 gaya non muslim..

    eh..emo laks..haha

    ReplyDelete
  16. betul tu..moga kita,keluarga kita dan anak2 kita dijauhkan dr semua itu & semoga hati kita lebih dekat dgn al-quran..

    ReplyDelete
  17. good entri!
    ada satu benda nak share, masa saya dok sibuk postkan entri maksu nina adik saya dulu tu kan, ada satu anon ni mengatakan "adalah riak untuk up-kan entri kemenangan untuk si hafizah a.k.a pentahfiz" ntah apa2 ntah nasib baik tu cerita lama...pasal ALLAH, Quran..masing2 kena pandang atas bawah kalau nak bercerita...kecewa :(

    ReplyDelete
  18. betul tu... kadang rasa sedih pula bila tgk org2 kita macam tu... tapi tu la... hiburan ni kita mmg tak boleh nak kawal dah... hhmmm...

    ReplyDelete
  19. cepat je fenomena ni melanda malaysia kan, mcm2 ada

    ReplyDelete
  20. salam fiza..betul tuuuu..:) setuju sgt..

    terima kasih info pasal travel tu tau...kak intan hargainya..:)

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page