PAKEJ...

Monday, May 20, 2013


Bukan pakej percutian. Tapi pakej kesakitan. Tapi tak per...kesalitan tu kan penghapus dosa kecil.


Pakej petama adalah SAKIT GIGI. Dari dulu tak habis² dengan sakit gigi haku ni kan. Bila sakit, makan ubat. Bila hilang sakit...heaven nya. Terus lupa nak gi dentist. Ni bila sakit menyerang balik, baru teringat dentist. Nanti bila dah hilang sakit dan dah boleh makan dengan jayanya. Lupa lah balik tu. Dah dua hari nih. Berdenyut² jer. Nak tido pon tak lena. Nak makan pon tak boleh. Tapi ku bedal juga, lapar wei. Hasilnya...sakit dan berdenyut². 

Pakej kedua adalah ULCER. Tak perlulah aku nak tepek gambo kat sini. Kang ada yang geli...ahaks...Ada 2 bijik ulcer dalam mulut ni. Kat pangkal lidah kiri dengan kat gusi belah gigi geraham tu *silalah bayangkan*. Dah lama sangat tak kena penyakit ni. Mungkin sebab panas, pastu kurang minum air masak. Paling tak suka kalau kena ulcer. 

Nak mengunyah belah kanan, gigi sakit. Nak menyunyah belah kiri ulcer lah pulak....acaner tu? Mengunyah pakai gigi depan lah...hehehe...Kena makan bubur lah nampaknya ni. Ni pon masih berfikir² ni...nak gi dentist ker tak...nka gi dentist ker tak...nak gi dentist ker tak...dasar penakut kan.


Note: Passport tak buat lagi nih...arghhhhhhh...Last week gi system offline lah plak...haishhhh...




You Might Also Like

23 comments

  1. hehe..seksanya ada ulser..mmg perit nak makan..harap cepat la sembuh n bersabar yea kak..hehe

    ReplyDelete
  2. Adoiii..
    Kalau sakit gigi memang rasa nak marah je la kan...
    Nanti dah elok pegilah dentist...
    Nanti dia datang balik.....
    Apapun, moga cepat baik ye kak....
    Akak nak pegi mana tu buat passport???

    ReplyDelete
  3. ngee~~~ gigi saya pun sakit belah kiri.. mmg kunyah belah kanan jerlah.. jgnlah pulak ada ulser huhuhuhu mmg lg payah nak makan

    ReplyDelete
  4. baiklah pergi dentist..entah2 wisdom tooth tu..nti baik dia sakit jugak balik..kalau buang terus..abis cerita tak sakit2 dah..

    passport skrg kalau kat jalan duta siap seminggu..kalau kat utc siap 3 hari..kat utc buka smpi pukul 10 malam tiap2 hari termasuk weekend kecuali public holiday..pergilah sis..i gi utc sentul..

    ReplyDelete
  5. Adui, sakitnya tu.. Pegilah dentist cepat Fiza.. Nanti makin teruk pulak sakit gigi tu.. Huhu~

    ReplyDelete
  6. Sakit gigi...hmm..saya pun ada rasa ngilu2 ni dok bertangguh juga ke dentist. Selalu rajin buat checkup kali ni termalas pulak.

    Ulcer, sangat sinonim dengan saya dulu..tapi alhamdulillah sekarang dah takde. Minum air byk, mandi kerap, makan sayur, ambil vitamin C 1000mg.

    Jemput jenguk entri saya
    http://minaina-ilaaina.blogspot.com/2012/03/ulser-mulut-beberapa-penawar-yang-boleh.html

    ReplyDelete
  7. Aduii..tgk husband kna ulcer pon kemain siksa dia nkmkn.ni kn plk akk kna pakej mgn skit gigi..ttiba ngilu plk sy rasa

    ReplyDelete
  8. byk2 minum air sis..
    akk acik dlu suka letak garam..tp die punyer sakit jgn ckp la..
    aduhhh...

    ReplyDelete
  9. sakit gigi memang tak boleh nak tahan dah. saya sekarang tengah buat root canal. Mula-mula takut juga, tapi dah tak sanggup pergi juga..

    mula-mula je takut, lepas tu ok..insyaallah

    ReplyDelete
  10. aduhhh sakit gigi , kena lak ulser .. sabar ye fiza ..
    banyakkan minum air masak dik ;)

    ReplyDelete
  11. sakit nyer!!!!!!!
    aida pernah sakit gigi hingga kena cabut.
    aida juga pernah kena ulcer.
    if gabung 2, tidaaaaaaaaaakkk!!!

    ReplyDelete
  12. aduiyai, banyakkan minum air fiza, yg gigi tu mmg la kene pi klinik

    ReplyDelete
  13. Aku pun paling tak suka klu kena ulser....sakitnya masa makan dan berus gigi....huhu

    ReplyDelete
  14. hmmm..sama la ngan saya kak, kena ulser gak. yg sebelah kiri dah ok, tinggal sebelah kanan je lg

    ReplyDelete
  15. terseksa nyaa...kesian ko nok. sama la ni..ulcer kat bibir. gi je la dentist. cabut je abis citer

    ReplyDelete
  16. aduhh....
    ulser dan sakit gigi...
    kalau saya...huwaaaa...gaklah.

    tak pe takpe..dugaan sebagai penghapus dosa kecilkan..insyaallah..

    ReplyDelete
  17. jemah selalooo ulser..start dari umo 12tahun lagi..mmmm...sekali kena sampai 4-6 bijik berkawah

    ReplyDelete
  18. huhhu akak pun ada masalah gigi sekarang ni... tapi takut nak pi dentist... huhuhuhu camno kita ni?

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive