Paksa Anak 7 Tahun BERPUASA - Silalah Baca!!!

Thursday, May 09, 2013



Ok...dah faham kan. Terang dan jelas. Bulan puasa pon dah nak mula menjelmakan diri tak lama lagi. Dah ganti puasa ke belum? 

Note: Di lema...oh! di lema. Passport tak buat lagi nih.

You Might Also Like

21 komen

  1. hari ni ganti posa la konon, sekali tak tahan lapar, dasar iman tak kuat kekdahnya

    dah selamat sahaja aku buka puasa kerana tah tahan lapar... hehehehe

    ReplyDelete
  2. setuju sgt dgn yg ini Fiza!

    ReplyDelete
  3. OK faham..
    thanks for sharing Fiza ;)

    ReplyDelete
  4. ada yg paksa anak belum 7 thn lagi pose. kesiannya tgk anak tu kelaparan. azan zuhur je ingat azan maghrib.
    betul kan. ajar anak tu solat dulu dgn betul baru ajar dia pose.

    ReplyDelete
  5. betul tu. latih anak solat dulu sebelum pose.

    pergi jela nok. bawak je qhaliff sekali. tak boleh ke? tak pun skrng ni sempat kot kalo ko nak wat stok ebm. sempat rasanya

    ReplyDelete
  6. betoi.. betoi... kena fahamtukan...

    ReplyDelete
  7. emm betul jugak tu... terfikir pulak dengan kita sendiri masa kecil dulu tak uasa jugak alih2 mai besaq boleh pun puasa... so janganlah paksa anak2 berpuasa... tapi solat yang penting nya...

    ReplyDelete
  8. Setuju betul. Kakak pernah buat N3 tentang ini rasanya dan pendapat ustaz sama betul dgn kakak tak sangka... kakak buat berpandukan anak kakak sebenarnya waktu itu..

    ReplyDelete
  9. Thanks kongsi....tapi saya memang dah ajar dorang shumi tentang puasa ni...ikut sampai mana dorang tahan, kalau tak, tak apa....:D

    ReplyDelete
  10. Setuju sangat Fiza! Ramai jer yang paksa anak2 puasa tapi tak paksa dorang solat.. Bila ditegur kita yang kena balik.. Last2 diam jelah.. Cuma kesin dekat budak2 sampai lembik berpuasa..

    ReplyDelete
  11. tinggal lagi 2 hari..hehehe..minggu depan baru nak ganti..

    ReplyDelete
  12. tu lah kesian bebudak, tp akak dulu start puasa umo 8 thn tu pun tinggal seminggu..budak mana larat

    ReplyDelete
  13. Kak Nurul ada lg balance puasa x byr,huhuhu...

    Jom join bloglist kak Nurul

    ReplyDelete
  14. mendalam sungguh.. ptt kt ajar dr awl ttg solat..selalu solat pon, ank akan folo kt kan..

    ReplyDelete
  15. Betul tu.. halamak ada lg 2 hari tak ganti.. hehe. tak lama lg dh nk puasa

    ReplyDelete
  16. bagus sekali nasihat ni..betul2..
    solat tu lah tiang agama..baru diikuti yang lain automatik.insyaallah..

    ReplyDelete
  17. okk paham, sy pun tkt pihak taska dah bg tahu puasa ni nak kene mula jar budak puasa .. amir baru 5 tahun.. harap ½ hari pun xpe.. mmg xmoo paksa.. biarlah dia rela hati..

    ReplyDelete
  18. kan... puasa nak dekat dah,... seronoknya...!

    ReplyDelete
  19. betul tu...

    buat pastport nak kemana tu?

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page