Muslimah dan HIJAB!!!

Thursday, July 18, 2013



Wahai muslimah,

Mmg kerjanya syaitan apabila sudah ingin menutup aurat, dipalingkan pula supaya tidak mengikut syariat. Syaitan menghiasi wanita itu dengan pandangan nafsu dari setiap sudut anggota badan apabila ia keluar dari rumahnya.

Ibnu Mas’ud ra telah meriwayatkan bahawa Rasulullah saw telah bersabda , “Wanita adalah objek yang tersorok (aurat), apabila ia keluar syaitan akan menghias mereka untuk menggoda kaum lelaki.” (At-Tirmizi).


Juga, Allah Azzawajalla telah memperingati kita Kaum Adam dan Hawa untuk menjaga pandangan mata :

Nur [30] Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka.

Nur [31] Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram)

let's cover our aurah..
let's be beautiful..
not beautiFOOL 

Source: FB

Note: Ingat mengingati di bulan Ramadhan ni. Sama² kita jaga penampilan kita daripada baik kepada yang lebih baik lagi.




You Might Also Like

25 komen

  1. BIASELAH..SKRH NIE DIORANG LEBIH FIKIR BERFESYEN DARI TUJUAN BERTUDUNG TU...

    ReplyDelete
  2. Sy tak pandai nak bertudung mcm hijabista tu (katanya). Sy pki simple2 je. Tapi tetap dgn shawl sbb sy tak suke pakai tudung sarung. Nape ntah.

    ReplyDelete
  3. tak reti nak pakai tudung belit² sgt huhuhu.. allahuakbar.. tq mengingatkan .. kan...

    ReplyDelete
  4. peringatan yang bagus untuk semua

    ReplyDelete
  5. DAN PERLU JUGA DIKETAHUI BAHAWA MENUTUP AURAT BUKANLAH SEKADAR MENUTUP RAMBUT..

    ReplyDelete
  6. super good reminder. thank u so much! :)

    ReplyDelete
  7. mmg perempuan mau khilatan cntik..di mata sendiri mahupun d mata org lain...ni peringatan utk dri sy sndri

    ReplyDelete
  8. Aurat ni kadang2 tergelincir jugak. Baju tu kadang2 rasa dah longgar tapi bila pakai nampak jugak sikit bentuk badan. Kadang2 lengan tu dah pakai baju lengan panjang tapi tersingkap jugak.

    ReplyDelete
  9. InshaAllah. Kita konsisten bkn hanya di bln ramadhan

    ReplyDelete
  10. tu la pasal. kadang rasa mcm serabut je sgt menengoknya...penuh sgt mcm2

    ReplyDelete
  11. Entry ni menyedarkan saya tapi tetap memberi dilema kepada wanita bekerjaya yang selalu kena tampil bergaya dan yakin. Mungkin saya yang belum bersedia. InshaAllah suatu hari nanti..

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah, dapat lagi peringatan di bulan mulia ni.. Terima kasih Fiza atas peringatan ini.. Sama2 kita berubah kepada yang lebih baik.. =)

    ReplyDelete
  13. thanx sharing fiza
    sowi lama tk bw n slow sgt bln ni nk jejalan..mood malas buka blog sndiri dek keletihan dan kbizian mlyn anak2 dan kerja rumah dan lain2.hehe.sbr je la kan

    nasib bdn kecik molek..peyut kecik..ngandung rasa ringan lg bdn.

    ReplyDelete
  14. tp ramai yg menunjuk skang ni kak... huhuhu

    ReplyDelete
  15. Peringatan yang baik....bersederhana dari segala segi adalah sebaik2nya...

    ReplyDelete
  16. pandai pulak yg lukis gambar kartun tu.. comel je.. hihii

    ReplyDelete
  17. sangat setuju! tidak perlu berlebih-lebihan. boleh mengundang fitnah juga nanti.

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page