Cempedak oh! Cempedak!!

Wednesday, October 02, 2013



Setelah lama mencari, kini baru ku jumpa. Nak ke pasar Chow Kit jauh sangat. Last2 jumpa kat pasar malam seksyen 7, bangi ni jer. Sekilo rm5. Yang dah siap goreng 5 biji rm2. Ada yg aku dengar 5 biji sampai rm3 pon ada. Apsal buah cempedak ni mahal sangat haaaa???




Semerbak bau cempedak goreng satu rumah. Weekend aritu breakfast cempedak goreng. Puas makan ko. Klo beli yang dah siap goreng, rasa tepung dari rasa buah cempedak tu sendiri. Alhamdulillah...cempedak goreng yg dibeli ni manis. Cuma isinya nipis sket. Biji beso. Tapi cempedak ni angin sket. Tapi ku bedal jer. So far tak der plak qhalif meragam.


Kita kena ingat. Kalau beli buah-buahan, dapat yang tak manis atau sebaliknya, jangan salahkan penjual yang menjual yer. Sebab yang menjadikan buah itu cantik bentuknya, warnanya, manis dan masam rasanya adalah dari ALLAH...yang maha pencipta.


Peringatan buat diri sendiri juga ni. Kekadang TERmerungut bila dapat buah yang tak sedap. Salah kan penjual plak...haishhh...cecepat istighfar.


Note: Nak membeli cempedak lagi lah. Esok ada pasar malam :-)

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

17 comments

  1. Kakcik belum jemu makan cempedak goreng. :)

    ReplyDelete
  2. peberet gak ni cempedak goreng..

    ReplyDelete
  3. cempedak goreng memang sedap. Tapi Ros memang tak boleh makan banyak.. berangin :(

    ReplyDelete
  4. Sedapnya fiza. Cempedak feveret tu. Huhu..

    ReplyDelete
  5. saya rasa macam dah leh makan cempedak.. angin satu badan..

    ReplyDelete
  6. bau dia...umphhh..wangi giler kan...sedappp

    ReplyDelete
  7. Nak mendidik hati supaya tak prasangka buruk memang payah kan.. sebab hati tak semena-mena berkata itu ini.. istighfar je la.. lepas tu terbuat lagi.. aduhai..

    Cempedak mahal sebab ada musimnya.. kalau dah betul2 musimnya nanti, ikut harga longgok je le. Kita yang tak larat menghabiskan he he

    ReplyDelete
  8. Sedapnya, dpt bayangkan cmana bau dia

    ReplyDelete
  9. Oh cempedeak di luar kawasan, tak mampu la saya nak merasa.

    Eh saya marah kalau penjual tu suka yakin2 chong kita cakap buah manis, tapi beli balik umah lain rasa dia. hihihi

    ReplyDelete
  10. kadang2 ada yg jual rm1 seulas. Itu kat kuantan la. Kuantan mmg ngarut skit harga makanannya.

    Betul tu. Kalo buah tawar, jgn le salahkan penjual. Mana plak dia rasa setiap buah yg dia jual.

    ReplyDelete
  11. setuju.. setuju.. setuju... mulutni memangler fiza lajujer..

    ReplyDelete
  12. KA suka tp kena dikurangkan sikit skang ni sbb gastrik !

    ReplyDelete
  13. betul2,..Allah yg bg rasa nikmat,..

    Cempedak kita un tak rajin nak membeli siap grg,..sebab mahalll rasa,...yelah cempedak cinonet jee,. Hehehe

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive