Mangga Epal!!

Thursday, November 21, 2013



Terliur tak? Kecur tak? Nak tak? Hehehe...Mangga Epal in da house terbaik dari pokok. Hasil tanaman mak ku yang tercinta. Haritu balik tak masak lagi. Last week balik kampung *kg pandan jer, erkkkk...dah masak uols. Lebih nikmat dimakan begitu saja. Kruppp...krappp...kruppp...krapppp...bunyi dia...ahakssss...lemak manis berkrim rasanya.


Hajat di hati nak peram bagi masak. Tapi nampaknya tak der harapan lah. Anak2 suka buah mangga ni. Kuning2 dah isinya. Sedap makan. Nanti balik kampung nak petik lagi. Pokok mangga depan rumah uols :-)


Note: Buat kerabu mangga pon sodap kan....arrgghh...kerabu mangga memanggil2 sudah :-)

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

45 comments

  1. oittt...meleleh ailio nengok...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Sedap kak. Kat pokok ada lagi tu ☺☺

      Delete
  3. kat obersi, ada tak buah epal mangga? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...Kena kacukkan dulu buah epal ngan mangga DaddyZZZ ☺☺

      Delete
  4. dulu pun kami ada pokok ni depan umah, tak berhabis makan sampai panggil anak2 jiran datang kutip. sedap sangat kan buah dia, lemak2 gitu. Gini pun banyak jual mangga jenis ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No pokok yg kedua nas. Pokok yg 1st dah kena tebang sbb nak buat pagar tembok. YG tu memang lebat buahnya. Sampai jiran2 datang minta pon bagi jer. Rezeki utk tuan rumah juga kan. Memang sedap sbb lemak manis.

      Delete
  5. sedap ni..dl kat umh ada pokok..lps tu kene tebang da..sob3..

    ReplyDelete
  6. Sedap..akk biasa bli jew mgga nie.

    ReplyDelete
  7. salam k.fiza..

    eehhe... lehhh tak terliur pun.. *pang*
    cma baru sebat 3 biji mangga epal msk ranum..
    isinye kaler kuning2..lemak2 berkerim bak kata akak...
    mueheehhe...

    sedap sedap sedap.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam cma,

      Sedap kan. Akk mkn mcm tu jer.

      Delete
  8. kalau masam saya tak reti makan .aik tengok cam sedap jer

    ReplyDelete
  9. Sya mau sikit...yg masak2...mmg sedap ni :D

    ReplyDelete
  10. nikmat lah mangga tu..hahayy
    pengen uy...

    ReplyDelete
  11. ohoiiii orang kampung den... nnt balik kampung boleh lah mintak sebijik yer hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyo lah kak jah. Nanti den balik kampung kito lago2 pipi erk. Bukan sebiji den bagi, berbiji2 pon boleh.

      Delete
  12. Serius, memang kecur liur sangat! Hana pun suka makan mangga epal. Ranggup dan tak terlalu masam compare dengan mangga lain yang tak masak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khennn hana. Alahaiii...sorry lah buat kamu terliur.

      Delete
  13. ssh nak jupe buah ni huhuhuhuhu .. mg kecur kalau buat kerabu mangga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah masya. Tu lah. Nak buat juga nih.

      Delete
  14. Slm singgah pagi & clik2 nuffnang lg !

    ReplyDelete
  15. sedapnyaaaa..... banyak plak tu. Buat makan colek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya makan macam tu jer lyd. Sebab colek tak de.

      Delete
  16. Terliurnya tengok mangga tu...mesti sedap makan ni cicah sambal cili...:D

    ReplyDelete
  17. Msih de stok dlm peti sejuk.. Hehe... Sy pun fresh dr pokok dkat umah jiran...

    ReplyDelete
  18. Favorite ni. Dulu-dulu pun ada kat depan, belakang, tepi kiri dan kanan rumah mak. La ni dah licin togel takda tinggal kesan pun lagi.

    ReplyDelete
  19. Depan rumah ni pun ada Fiza...tp org sebelah tanam kot...tapi masam ya Rabbi!

    ReplyDelete
  20. mangga epal...sekarang nak dapat susah...
    sebelum sambung rumah ada pokok mangga ni...buahnya lebat
    sekarang asyik teringat saja...

    ReplyDelete
  21. kecur plak tengok buah ni huhuhu

    ReplyDelete
  22. sedapnya kerabu mangga.kalau saya memnag tak dan nak buat kerau dah. cicah garam je.akak telan air liur dah.hahaaa

    ReplyDelete
  23. adoiii..sedappnya..kecur liur nengok ni...hhihi..
    buat kerabu mangga mmg mabless! :)

    ReplyDelete
  24. sedapnya bila lemak2 manis tueeeeee

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive