Bertabahlah Lya Afrina

Friday, December 06, 2013


Terbaca status rakan blogger yang juga mangsa banjir...Lya Afrina @ Mama Asya kat FB:


Sedih bila membacanya. Rumah dah totally lost. Yang bertambah lagi sedih, stok bekalan makanan yang terhad dan juga bekalan api dan air yang terputus. Hebat sungguh dugaan buat mangsa² banjir ni. Sama² kita doakan keselamatan mereka dan juga berdoa supaya banjir cepat surut. 

Tadi call kakak yang tinggal kat kijal. Risau juga. Alhamdulillah...rumah kakak tak naik air. Cuma tak boleh nak ke mana² sebab jalan tutup. Bekalan air juga terputus. Terpaksa menahan apa yang patut. Memang teruk banjir kali ni. Kalau nak hulurkan bantuan, ini ada salurannya:



Jom menderma. Kecik atau besar jumlah nya bukan ukuran. Sekurang² nya dapat meringankan beban mereka yang kehilangan harta benda. Kesian kat orang² tua, budak² dan anak² kecil. Semoga mereka semua sentiasa di bawah lindunganNYA.

Note: Sedih tengok gambar² banjir. Macam mana lah dengan haiwan² peliharaan kan. Kucing² jalanan :-(




You Might Also Like

23 comments

  1. kesiannya..moga allah permudahkan segalanya..insyallah..

    ReplyDelete
  2. mmg teruk tgk gambar2 baanjir tu.. moga lya tabahkan.. sy x blh byg klu dlm situasi dia...

    ReplyDelete
  3. memang sedih..tak dapat bayangkan kalo kita kat tempat mereka..
    moga takde yang melibatkan kehilangan nyawa..

    ReplyDelete
  4. tu la ..kesian kat Lya.. .

    Yg paling sedih teringatkan kanak2 baby la kan..kekurangna susu.kesejukan..Ya Allah..lindungilah saudara kami yg ditimpa musibah itu

    ReplyDelete
  5. yes. kesian kat mangsa banjir. alhamdullillah sgt melaka takde banjir besar kali ni. byk pembaikan longkang dibuat sejak banjir besar di batu berendam dulu. kali ni takde bencana di melaka. alhamdullillah...

    ReplyDelete
  6. moga mereka terus tabah dan kita kalau tak mampu menyumbang dgn wang ringgit..doa juga memadai...

    ReplyDelete
  7. ya Allah...teruknya rumah lya kena banjir ye..moga semuanya selamat dan baik2 saje...

    ReplyDelete
  8. tak perasan status lya ni. tak buka facebook lagi. mmg rata2 yang mengalami nasib yang sama macam lya. sedih sgt dgr. kelaparan dan tak selesa. bantuan dengar khabarnya susah nak dihantar sebab susah nak lalu.

    ReplyDelete
  9. Ya Allah..mmg sedih kan,,kalau rumah dah tenggelam habis,,mg lya tabah hadapi semuanya..dan semua magsa banjir harap bersabar...mg air banjir cpt surut

    ReplyDelete
  10. yela sedih...takut jugak..sana sini jalan rosak...tanah runtuh..arini tahan sikit tak ujan sgt dah..

    ReplyDelete
  11. baca juga...tak sangka kan...teruk banjir kat kemaman rupanya...

    ReplyDelete
  12. kesian kan kat mangsa banjir
    hujan masih belum reda belah pahang ni
    rumamh akak pun tkde air seminggu,
    syukur lagi boleh berlindung
    cuma tahan air hujan

    ReplyDelete
  13. semoga usaha kita dapat meringankan beban mangsa banjir

    ReplyDelete
  14. Semoga Lya tabah menghadapi uijan banjir nie,betul tu marilah kita sama membantu mangsa2 banjir dgn memberi sumbangan x kira kecik dan besar.

    ReplyDelete
  15. kesian buat mangsa banjir.. habis hilang harta benda :(

    ReplyDelete
  16. banjir kali ni teruk betul kan... moga cepatlah keadaan kembali ke asal.... sdih tengok

    ReplyDelete
  17. kat dataran. saya skrg kat kg.huhu
    sama sama kita doakan yg terbaek buat mereka. memang berat mata memandang berat lg bahu yg memikul

    ReplyDelete
  18. Lya pun takde update apa2 perkembangan terbaru. dok tunggu jugak la.. ntah macam mana keadaan lya & keluarga

    ReplyDelete
  19. mmg betul..kesian sgt bila akak baca,moga semuanya cepat kembali ke sediakala.

    ReplyDelete
  20. mmg kesian... kawan2 kat kuantan pun ramai yang jadi mangsa banjir... moga mereka tabah dan peroleh ganjaran kemudian nanti...

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive