Lagi DILARANG, Lagi DIBUAT!!!

Thursday, January 16, 2014


Bebudak...biasalah kan. Lagi kita tak bagi...lagi lah dia nak buat khenn. Ceritera pasal anak dara yang bijak ni lagi. Dari semalam citer pasal dia jer kan.


My little helper. Rajin betul ke dapur tolong ibu dia memasak and basuh pinggan. Kalau basuh pinggan tu, main air dan sabun jer lah lebihnya. Kalau nak tolong memasak, tolong kacau lah yang dia suka. Bukan apa...aku ni risau takut kuali tu terbalik...takut kena minyak...Erkkk...banyak sangat takutnya ibu ko ni kakak.

Selagi aku tak bagi, selagi tu lah dok mengendeng panjat kerusi. Nakkkkkkkk juga buat. Haaaa...dapat mengacau lauk tu sukalah dia. Nak mengacau saja lah pulak. Masaklah kakak. Kalau dah besar nanti malas masak, siap lah ko ibu masakkan kakak.

Ada yang berkenan nak buat calon menantu ker? Boleh isi borang awal²,,,muahahaha,,,

Note: Entry autopublish. Pn punya blog dah selamat sampai kat Mercu KL Sentral. Ada training. SELAMAT BERCUTI UOLS


You Might Also Like

28 comments

  1. samalah dgn kakak yg sorg tu. dia mmg suka tgk mummy masak2 kat dapur. tapi saya nak xnak kena larang jugak sbb si bambam tu follower tegar kakak dia. kang x pasal je minyak panas ke ape ke yg terpercik..risau kita

    ReplyDelete
  2. hehehe comei betui la.. macam anak saya jugak.. kalo meletup2 lari lintang pukang

    ReplyDelete
  3. hehe dah nama pun pompuan noqs.. mesti nak tunjuk rajin jg..
    happy holiday noqs :))

    ReplyDelete
  4. haah.. bebudak ni pun suka sangat nak tolong kacau la..nak tolong basuh pinggan la.. bagus.. tapi susah hati dibuatnya..

    ReplyDelete
  5. uih dah bukak untuk pinangan ke fiza,
    comel nya dia pandai masak dah tu senang la ibu :)

    ReplyDelete
  6. kat mercu ke, alaa... kalo tau tadi bleh jumpa. gi minum2. Selang berapa bangunan je kita fiza.

    untung la saya rasa kalo dia suka nak tolong. kalau saya, saya akan galakkan. cuma ye la... leceh skit la kita takleh nak speed up buat keja laju2. sebab dia ada skali kan.

    ReplyDelete
  7. selamat berkursus tuan tanah kedaung..hehehehe...

    ReplyDelete
  8. besar2 cam ni memang rajin masak bagai, bila dah besar nanti malas plak...hheee

    ReplyDelete
  9. Amboi dh boleh diharap yer.. bagus2.. ringan la sikit beban ibu kan....=D

    ReplyDelete
  10. done follow..follower ke 1000...salam perkenalan..datang dari blog kak tihara....

    ReplyDelete
  11. betul tu...bebudak memang cenggitu...lagi kita marah lagi diorang suka usik....

    ReplyDelete
  12. Senanglah Fiza .... cukup je 12 thun duh dia je yg masak hehe

    ReplyDelete
  13. Kakak nanti besar kena rajin masak ye...hehe
    Selamat bercuti noks...

    ReplyDelete
  14. WALAUPUN BEGITU, KENA PERHATIKANNYA SELALU.. KAT DAPUR TU SEMUANYA PANAS-PANAS..

    ReplyDelete
  15. Wah rajinnya. Dah boleh harap. Ni kalau dah boleh harap nak aje mintak tlg sidai baju. Tunggu Naurah besar sikit. Sebab maknya tak berapa rajin nak sidai baju. haha

    ReplyDelete
  16. Rajinny anak dara ni Fiza..
    mmg calon menantu yg baik ni ..haha

    ReplyDelete
  17. assalamualaikum fiza....alorrr comelnya nak tolong juga yer hati2 yer nanti terkena minyak panas tu...:)

    ReplyDelete
  18. Hahaha.. Betul ckp akak. Makin dilarang, makin mau dibuat. As long as akak supervise, insyaAllah selamat. ^^

    ReplyDelete
  19. Salam K.fiZa..

    ehehe.. comel pembantu baru ni..

    alhamdulillah..mmg agaknya naluri anak2 perempuan suka menyibuk tolong kat dapurr.. :)

    ReplyDelete
  20. ahaha.. dulu kecik2 mcm ni la. last2 terpercik minyak smpai skrg malas kalau bab goreng ikan. harap2 dh besar nanti rajin memasak.

    ReplyDelete
  21. alahai..bagusnya dia..OK la tu sbb dia sdiri y rasa nak menolong..ade sesetengah, sampai kna paksa2 nak mintak tolong.. mudahan rajin sampai ke besar ye tlg mama.

    ReplyDelete
  22. biasalertu ... kalau tak dibagi marahler pulak.. padahal nak mainjer lebihkan..tapi kitapun nak larang sangat nanti malas dia salahkan kita lakkan..

    ReplyDelete
  23. samalah anak kita..memang fitrah budak2 camtu kot..cikgu plak cakap blk rumah tolong mak buat kerja rumah..haha..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive