Homemade Nasi Lemak

Sunday, March 16, 2014



Gigih membuat nasi lemak pagi nih. Tapi nasi lemak tak cukup bahan lah sebab kacang tanah ngan ikan bilis goreng tak der. Nasi tu pon tak letak daun pandan. Cuma letak halia ngan santan jer. Janji bau gak nasi lemak..hehe..


Sambal tumis ni biasalah kalau masak kan. Habis berkecah dapur dek percikan sambal. Pastu nak kena tumis lama. Baru sedap dan masak betul cilinya. Jadinya...tak yah masak lah tengah hari ni sebab sambal tumis banyak lagi. Aci lah kan...hehehe...


Bila dah pekena nasi lemak nih. Mata pon mula lah minta bantal..haishhhh...tak boleh dilayan sangat. Kerja rumah pon banyak yg tengah menanti tu. Kerja rumah yang tak pernah habis.


Note: Jerebu balik pagi nih. Tapi dah beransur pulih sebab hujan. Alhamdulillah :-)

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

16 comments

  1. wah makan nasi lemak pagi nie...bestnya....lama x mkn nasi lemak buatan sendiri...hahaha...

    ReplyDelete
  2. Gigih ko noks buat nasi lemak pagi2...aku goreng jemput2 je untuk brekpes....hehe
    Kerja rumah memang tak akan abiss....

    ReplyDelete
  3. seronok jer bangun pagi dengar bunyi hujan .

    ReplyDelete
  4. kiter geng di pagi hari ni kan..kikikikkikiki

    ReplyDelete
  5. Haa tu dia... tak cukup bahan pun takpa, janji lemak.

    ReplyDelete
  6. Lama haish tak merasa nasi lemak. Sedap tu...

    ReplyDelete
  7. Sedapnya lahai :)

    Ikhlas,
    profhariz.com

    ReplyDelete
  8. Rajinnya akak masak nasi lemak...mesti sedapkan

    ReplyDelete
  9. anak buah saya dapat sambal tu mkn dgn naik putih jer pun dah licin pinggan !

    ReplyDelete
  10. MACAM SEDAP JER.. MACAM SEDAP JER..

    ReplyDelete
  11. sedapnyee kak.. pagi nie anis mkn nasi lemak jugak..tp nasi lemak beli je..hehehe

    ReplyDelete
  12. Tabahhh Mak Bedah masak nasi lemak wpn tak cukup sifat kannn hahaha
    lepas tu aku pn terpengaruh jg masak nasi lemak.. dah lah bangkit tidur lambat aritu.. hehehehe

    ReplyDelete
  13. buat sendiri mmg seronok kan, boleh tambah2 lagi hehehe. tgk pun dah tau sedap !

    ReplyDelete
  14. itulah penangan nasi lemak kak.sedap kan...:-)nak nak hasil air tangan sndiri

    ReplyDelete
  15. Sama plak menu breakfast kita pagi ahad. Saya kan fiza, kalo takde ikan bilis dalam nasik lemak boleh jiwa kacau dibuatnya. Kena ganti gak dgn ikan masin ke atau yg crunchy. Mengade je lebih kan.

    ReplyDelete
  16. salam k.fiza..

    eheh..nasi lemak *tak telanjang*
    cma kalo ade nasi, sambal,timun,telo & ikn bilis pun dah lengkap..
    sedappnye... ^^

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive