Bila SEL² SEDANG BERHUBUNG | Part 4

Wednesday, July 02, 2014

Dah lama tak buat entry nih. Jom tengok apa plak aksi² mereka bila sel² sedang berhubung ☺


Ok...stress #makbanyakanak dan freezer masih belum ada kesudahannya...ppffttt...Freezer lock yang aku beli dulu memang sekejapan jer tahannya. Ntah mana pergi benda tu pon aku tak tau. Inilah aksi si ustaz Qhalif. Part time job dia adalah bukak tutup...bukak tutup...bukak tutup freezer. Aku rasa kalau freezer tu bley bercakap mau dia kata 'Matilah macam ni'...ekekeke...Aku takut tercabut jer pintu freezer tu. Nak kena cari freezer lock baru yang tahan lasak.

Aku pon tak tau apa yang bestnya bebudak ni suka bukak tutup freezer. Nak kata panas sebab penangan El-nino, tak El-nino pon mcam ni. Iyerlah umah tak der air-cond. Dapat air-cond dari freezer pon voley.  Kalau tolong mengemas barang² dalam tu tak per lah jugak. Ni kekadang dok memicit lampu dalam tu....haishhhh...


Ni lagi satu buat #makbanyakanak naik minyak. Kononya nak mengubah suai lah perabot dalam bilik dorang nih. Bagi nampak lagi luas *lahsangat. Tengah² tu letak drawer. Kiri kanan letak katil. Sekali dia buatnya tempat panjat memanjat secara berjemaah. Dari katil kiri, panjat atas drawer pastu lompat ke katil belah kanan plak...pppffttt...Korang memang suka dengar ibu ko ni terjerit² macam tarzan kan.


Note: Ada budak tu kan. Menangis pagi tadi. Sebab tak kejut dia bangun sahur. Pada hal dah kejut banyak kali. Terus merajuk. Memang budak sentap tau...haishhhh...Alhamdulillah, semalam dapat posa penuh ☺


You Might Also Like

24 comments

  1. Hehehe...kelakar! Fiza, sy ltk fm cicak dgn cockroach. Alhamdulillah, freezer sy slmt.

    ReplyDelete
  2. Anak2 zaman skrg bijak2 belaka..

    ReplyDelete
  3. HEY... BEBUDAK, BIASA LE TU.. RUMAH SAYA, KEMAS SEKEJAB JE, DAH BERSEPAH SEMULA..

    ReplyDelete
  4. errkkk.. bab panjat gobok tuh memang boleh buat maknye jadik tarzan. risau plak tgk anak2 panjat gittu kan~ hailah hero.. banyak akal sungguh kamu yer~

    ReplyDelete
  5. hahahaha...kelakar la plak baca...diaorg mmg suka dengar suara tarzan tu fiza...anak2 noe pun mcm tu...ntah apa yg suka bukak katup freezer tu...

    ReplyDelete
  6. hahahaha,bertabahlah.nak nak lelaki.mmg lah kan.bikin sakit jantung.hope x jatuh je.kalau jatuh sakit tu.

    ReplyDelete
  7. Itulah Fiza bila sel otak anak kian cepat berhubung, ibu kena lebih cepat cari jalan kreatif kalau tak memang kalahlah dgn aktiviti mereka:)

    ReplyDelete
  8. samalah ngan dak qausar. ko jgn tak tau, dia skang dah betenggek kat atas lemari tv maktok dia... hahahaa

    ReplyDelete
  9. Pelik kan noks...dorg hairan sangat dgn lampu dlm esbok tu ... huhu

    ReplyDelete
  10. hahaha budak aktif macam tu lah....nti kalau diam jer susah hati pulak kita :)

    ReplyDelete
  11. hahaha...memang betul2 berhubung ni..

    ReplyDelete
  12. ustaz ustaz...
    panas sgt kot
    soh abah pasang ekon la camni hehe

    ReplyDelete
  13. Hehehe bila sel2 dah mula berkembang ..inilah jadinyerr

    ReplyDelete
  14. drawer ok lagi . my anak buah panjat almari baju melalui dressing table ... perghhh

    ReplyDelete
  15. sabaq je la.
    buka ttp freezer oke lgi.
    bab panjat drawer tu mak ai seriau je nengok
    anak lagi kreatip dr ibu kan

    ReplyDelete
  16. Rindu saat budak tgh melasak gitu Fiza....yelah....rindulah sangat hehe

    ReplyDelete
  17. ololololo comelnyeh !!
    salam singgah..salam kenal n
    salam ramadhan

    www.jalanjalanpusingpusing.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. budak - budak..
    beselah..
    lagi penuh peti es tu makin kerap la dibukak tutupnya
    memang stresssssssssssssss

    ReplyDelete
  19. hahahahahahaha boleh bayang kekalutan sis tu. kahkahkah

    sama la si uwais ni pun pantang nampak peti sejuk terbukak. lajuuuuuu je dtg

    ReplyDelete
  20. aduh sukanya dia bila dia berjaya dengan mega dia boleh tak perasan mum tgh dok perhatian dia heee

    ReplyDelete
  21. Salam k.fiza..
    hihi..panjang akalnye..
    sape yg merajuk tu ye..? :p alhamdulillah..puasa penuh

    ReplyDelete
  22. Sama la ngn Emir.. suka bukak tutup fridge.. baru2 nie farah beli lock fridge kat tesco.. lega dia dh tak boleh main bukak tutup lagi.. hrp2 tahan la lock tue.. =D

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive