MH17 | Al-Fatihah dan Salam Takziah

Friday, July 18, 2014


Berita yang sangat² mengejutkan dan mendukacitakan buat seluruh rakyat Malaysia. Aku blur pagi ni masa buka FB. Newsfeed semua pasal MH17. Terus buka TV3. Rupanya pesawat Malaysia Airlines meletup. Di katakan ditembak jatuh  menggunakan peluru berpandu. Ya! allah...Kenapa di tembak? Sedangkan laluan penerbangan pesawat telah diisytiharkan selamat. Kalau benar, smoga mereka yang melakukannya dibawa ke muka pengadilan.

Nationality
Total
Netherlands
154
Malaysia
43 (including 15 crew & 2 infants)
Australia
27
Indonesia
12 (including 1 infant)
United Kingdom
9
Germany
4
Belgium
4
Philippines
3
Canada
1
Unverified
41
Total
298
Keseluruhan jumlah penumpang termasuk anak kapal yang terlibat dalam kejadian. Malaysian are being tested in a big way again. Bermula dengan MH370 yang masih lagi misteri kehilangannya. Dikejutkan pula dengan serangan di Sabah. Dan harini kita digemparkan dengan pesawat MH17 yang ditembak. Adakan ianya suratan atau kebetulan? Atau peringatan buat kita yang masih alpa? Sama² lah kita berdoa untuk keselematan negara kita Malaysia dari anasir² jahat. Bersatulah. Smoga Malaysia sentiasa dibawah lindunganNYA. Tak lupa juga buat saudara² kita di GAZA, Palestin. Doa...doa dan terus berdoa untuk kesejahteraan mereka.

#PrayforMH17 #PrayforMH370 #PrayforGaza #PrayforPalestin #Al-fatihah

Note: Nak kena balik. Qahirah kena sakit mata...huhuhu...Have a great weekend uols..



You Might Also Like

20 comments

  1. mmg sangat2 terkejut.. apa motif kalau betul dikatakan ditembak..
    Salam takziah buat keluarga mangsa.. :(

    ReplyDelete
  2. Ya Allah , berilah kekuatan kepada ahli keluarga mangsa yang terlibat dengan musibah ni. Betapa beratnya bebanan yang mereka tanggung.Betapa kita sedih dengan tragedi ni , mereka 1000x lagi sedih ,betapa berat mata kita memandang berat lagi bahu mereka yang memikul. ~ Al Fatihah ~

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah! salam takziah buat keluarga mangsa..:(
    sedih tak terkata.. moga Malaysia di lindungi Allah oleh anasir2 jahat...

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah.. sedih sangat~
    huhuhuhuhu..:(

    ReplyDelete
  5. sedihhhh...takziah untuk semua ahli keluarga....alfatihah

    ReplyDelete
  6. al-fatihah
    lya pon sedih n tkejut sgt2 dgn berita ni

    ReplyDelete
  7. Innalillahi wa inna ilaihi roji'uun ... Aamiin Ya Rabb. #Al-fatihah

    ReplyDelete
  8. Tak terkata... Takziah Al Fatihah

    ReplyDelete
  9. Takziah buat keluarga mangsa. Semoga sentiasa tabah & Al Fatihah buat mangsa yg beragama Islam...

    ReplyDelete
  10. alfatihah, dan semoga roh mereka ditempatkan bersama org beriman, ameen

    ReplyDelete
  11. Sedih sangat Fiza. Kakak tengok gambar yg baby terdampar dgn kerusi-kerusinya sekali sedihnya.. Keadaan pulak dah macam tempat pembakaran sampah kan. Ujian buat M'sia ni Fiza..

    ReplyDelete
  12. salam takziah dan alfatihah

    alolo sian qahirah.smga cpt sembuh ye.aamiin

    ReplyDelete
  13. al-fatihah buat mangsa2 yg seagmana.. semoga mereka ditempatkan di kalangan org2 yg soleh. siapa la dalang kejadian ni.

    ReplyDelete
  14. Al Fatihah, moga jenazah dapat dibawa pulang ke Malaysia dan dikebumikan dengan sempurna mengikut agama masing-masing.

    ReplyDelete
  15. Alfatihah dan takziah buat semua keluarga mangsa ..sedih :(

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive