TASKA Di pecah masuk???

Monday, July 21, 2014



Terkejut aku baca whatsapp dari group nursery masa sahur tadi. Kak sha, owner taska/tadika minta cuti ehsan sebab nursery kena pecah masuk. Kalau ikut dari whatsapp pukul 11.48 pm malam semalam. Mungkin dalam waktu 11.00 ++ kot perompak tu buat keja.


Memang kongajar betul lah. Tak kira lah bangsa apa sekali pon yang merompak. Tapi kalau bangsa kita sendiri yang buat memang lagi sakit hati. Bulan2 puasa @ bulan mulia ko buat keja tak senonoh. Nursery kot. Apa yang ko nak amik??


Nasib cikgu2 nursery taska/tadika tak apa2. Cuma masih lagi trauma dan terkejut kot. Smoga perompak durjana tu kena tangkap cepat. Dan smoga urusan kak sha and the team dipermudahkan olehNYA. Tak dapat aku bayangkan klo dorang pecah masuk waktu siang. Dengan budak2 lagi...Na'uzubillahi minzalik. Semoga anak2 kita semua sentiasa dibawah lindunganNYA.


Note: No choice. Terpaksa EL harini.

posted from Bloggeroid

You Might Also Like

27 comments

  1. bulan2 mulia ni pon nak buat benda yang taks epatutnya..nasib jugak tak berlaku apa2 kan

    ReplyDelete
  2. ya allah..nasib baik mereka tak ape-ape!

    ReplyDelete
  3. taska pon dorang nak gi rompak??gila ka apa?..perkara ni penah gak berlaku kat tadika kat tempat anak SB belajar.

    ReplyDelete
  4. serius menakutkan.gile taska pn dorg nak rompak.

    ReplyDelete
  5. Ya Allah.. mesti trauma cikgu2 tue.. apa la sangat yg depa boleh rompak kat tadika tue kan.. Ermmm...

    ReplyDelete
  6. Ya Allah...taska pun jadi tempat diaorang nak buat keje kan? Bahaya sungguh

    ReplyDelete
  7. dah raya ni memang banyak la case samun..kita pon kena hati2 biler keluar..penjahat ada di mana-mana..

    ReplyDelete
  8. mcm2 dugaan di bulan Ramadhan ni..semoga segalanya dipermudahkan..

    ReplyDelete
  9. Berani betul mereka ni.. kesian juga dengan cikgu2 disitu Fiza.. trauma pulak dah..
    Terdesak sangatlah perompak ni sehingga taska pun nak dipecah masukan..

    ReplyDelete
  10. selalunya time bulan puasalah kejadian rompak,pecah rumah sering berlaku..

    ReplyDelete
  11. innalillahiwainnailaihirojiun..
    ada hikmahnya jugak..
    dibuatnya dorg wat keje siang2, apa citer la kat anak2 tu...
    apa2pun moga cikgu2 tak trauma..

    ReplyDelete
  12. Apahal la taska pun boleh jdk mangsa. Klu terdesak sgt nak idop, mcm nilah....

    ReplyDelete
  13. Taska pun kena pecah.. Apelah si pencuri tu mahukan...

    ReplyDelete
  14. org cam tu bukan kira taska ke apa...bbrp bulan lepas tadika anak sy pun kena pecah masuk.

    ReplyDelete
  15. ishhh...taska pun ade yg nak pecah masuk..desperate sgt gayanyee...

    ReplyDelete
  16. bahayanyaa..jaga2 la noo anak2 kita

    ReplyDelete
  17. Allah.. sampai betol lah hati perompak tuh~
    tu mesti nak carik duit raya mudah tuh.
    memang kena hati2 skrg nih kan~

    ReplyDelete
  18. Apalah... mmg penjahat betullah. Taska pun nak di pecah masuk... teruk betul...

    ReplyDelete
  19. Pecah masuk taska? Apa lah yang nak dicuri...macam terdesak sgt nih! Semakin dekat nak raya ni macam2 hal, kena lebih berhati2. Nak balik kampung beraya pun hati tak senang macam ni...huhu

    ReplyDelete
  20. Ya Allah. tula sis kalau masuk time siang lagi seram. mntk dijauhkan lah amin

    ReplyDelete
  21. kena pecah masuk masa cikgu2 ada dlm rumah ke? Syukur la takde cedera ke apa. ATaupon kalo dia masuk siang2 waktu budak2 ada, lagi la takut.

    ReplyDelete
  22. wajib la kita gabra if dgr berita gitu. risau!
    yes, kalau la org jahat masuk waktu siang... anak-anak ada... Allahu Akbar!
    minta dijauhkan ajer la kan...

    ReplyDelete
  23. nauzubillah nak raya ni kan fiza, sempat aje

    ReplyDelete
  24. taska pun kena rompak...nasib baik cikgu2 tu tak diapa2kan..

    ReplyDelete
  25. Ya Allah

    Mcm2 hal skarang ni.. mujur dia org buat kerja tu time mlm.. time xde budak2

    ReplyDelete
  26. yg allah bulan yg mulia ni pun nak merompak.. mcm dah terdesak sgt jer..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive