Kena 'PAU'!!!

Monday, September 22, 2014

Boleh dikatakan hari² kena pau. Asal gi kedai jer kena pau, Asal kena pau jer mesti time gi kedai...ppffttt...


#makbanyakanak ni lah yang kena pau ngan anak² nih. Bukan budak skolah jer kena pau tau. Mak budak pon kena jugak yerp. Nasiblah ibu ko ni hati tisu. Tak sampai hati tengok muka sedih anak². Tapi ada limit jugak erk. Amik barang bawah seringgit. Kalau tak nak, Jom balik!!

Kalau ngan apak ko memang tak dapat lah. Ikut mood jugak. Tapi kalau dengan ibu memang sentiasa dapat. Ntah lah, kalau gaduh ngan anak² siap cakap 'gi kedai jangan minta apa², ibu tak nak beli dah'...majuk lah tu kan. Tapi haremmmm...beli jugak....dah lupa ayat majuk aku tu...hahaha...poyo jer ibu ko ni kan. 

Paham² lah bebudak kalau gi kedai, macam dah rambang mata. Macam mak budak jugak rambang mata gi pasar bila tengok barang basah cantik² dan segar², especially sayur. Beli pastu buat harta pusaka dalam freezer sampai layu sayur tu. Alasan....lupa...hahaha...aku lettew. Sila jangan tiru. Sambung citer balik...

Anak²...kalau gi kedai suma benda nak amik, Air kotak tak nak, nak air vitagen, solivite, yakult dan yang sewaktu dengannya. Biskut, keropok, cereal lagi, roti coklat, eskem, stationary pon masuk skali...erkkkk...over plak anak² dari ibu erk. Tapi tak der lah aku ikut sangat kehendak dorang. Beli yang perlu jer. 

Kalau gi kedai tanpa anak², memang apa yang ko beli akan di selongkarnya. Pastu tanya 'Ibu tak beli apa² untuk kita ker?' Sentap jap ibu. Syahdu plak rasanya. Tapi bila bawa gi kedai, macam² pulak yang nak dibelinya. Serba salah #makbanyakanak ni dibuatnya. Kesimpulannya, kalau gi kedai tanpa anak², kena beli buah tangan jugak untuk dorang. Tapi kalau gi ngan anak², kena pantau harga. Amik yang murah² saja...hehehe...

Tapi alhamdulillah. ImanQahirahQhalif bukan jenis yang kalau tak dapat barang akan terbaring kat lantai guling²...no..no..no...Tak terbayang kalau dorang macam tu. Gittew lah kisahnya. Modal nya anak² bila dah tak tau nak citer apa...ekekeke...Layan jer lah.

Note: Hidung dah macam air paip. Tekak dah start sakit. Jangan lah demam. 


You Might Also Like

39 comments

  1. haha lagi2 anak2 yang baya umur anak ko.. mmg kuat pau makbapak kat kedai..
    tapi tak apa babe.. itu semua rezeki anak2.. murah rejeki ibu ko selalu belanja anak2 hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha... hakikat seorang ibu punya hati yang lembut... comel je semua, gnster yea kaki pau! :)

    ReplyDelete
  3. heheheh sama la kita.. hat abg mcm2 woo.. baru jer beli keta.. balik tak dan sampai umah dah cabut tayar.. selalu g kedai rm2 jer.. nasib ada kedai rm2 tu.. hahahah

    ReplyDelete
  4. Sama lah kita Fiza.. beli sayur buat harta pusaka dalam peti ais.. hahahaha
    pastu bila sayur dh rosak baru nyesal.. hahaha.. minggu nih tekad x beli sayur.. beli lain jer. sayur beli tiap2 hari.. hahahahaha

    ReplyDelete
  5. kannnn...biasanya mak mak ni hati tisu banding ngan apak.. eh jap, kadang papazakwan pun hati tisu gak hehe... naseb jugak zakwannayli bukan jenis guling2, klu idakkk aduhaiii fenin fenin hehe

    ReplyDelete
  6. semua ibu mengalami masalah yg sama... asyik kena pau jew la.. haha.. anak oh anak.. ;)

    ReplyDelete
  7. hehehe...tak lama lg kite pulak yg akan merasa di-pau...;)

    ReplyDelete
  8. Samalah nokss.....klu pegi kedai dah awal2 ckp jgn minta2....anak2 ckp ok tapu bila dah sampai terus hilang kesedaran diri .... nak itu nak ini huhu klu x belikan rasa kesian pulak....

    ReplyDelete
  9. sekali sekala memang kena pau.. hehehehe

    ReplyDelete
  10. hahahah ibu2 suma hati tisu kan. tak sampai hati je tengok muka anak mengharap gitu

    ReplyDelete
  11. hehehe untung anak2 fiza dapat mama hati tisu .. :)

    ReplyDelete
  12. Tak sampai hati lah Fiza klu nak tolak permintaan anak2 ni kan.. cair hati bila dgr anak minta..kalau mampu apa salahnya.. hehe.cuma tak lah terlalu memanjakan dgn pelbagai barangan yg diminta..
    kes kmi: Pa'e dgn babah dia berani minta lebih..klu dgn sy mmg sy tapis dulu smada wajib beli atau tidak... :)

    ReplyDelete
  13. itu lah seronoknya dengan anak2 ni Fiza..masa seronok anak2 kecik dah berlalu dah..anak2 acik dah besar2 semua...seronok anak2 besar ni lain pulak..Fiza.

    ReplyDelete
  14. Iqy tak pandai mintak lagi, tapi mama dia yang over pegi kedai beli menan memacam kat dia...nnt dia dah pandai mintak nnt, jenuhlah mama dia ni nak bagi alasan apa...hahaha

    ReplyDelete
  15. Hahaha macam anak dara aku tu pulak dah tau dah, mesti meluru laju ke bahagian sejuk ambik yogurt dia sampai berlambak dalam peti kta umah makannya tak.

    ReplyDelete
  16. anak-anak semua takut dgn aku..hew hew hew..

    ReplyDelete
  17. Bab-bab mak kena pau, kena buli ni dah biasa sangat lebih lagi yang hati lagi lembut dari tisu Kleenex. Sayalah tu... Kalau tak mahu beli bukan main gegak gempita lagi saya menjerit lepas tu redha... terus belikan. Sia-sia je buang suara. Tak tahanlah bila tengok muka masing-masing yang macam mati bini tu... :)

    ReplyDelete
  18. SAYA BALIK KERJA JE KENA PAU BELI AIS KRIM...

    ReplyDelete
  19. hahahaha...ada kena mengena dgn entry saya hari ini..
    Saya selalunya mmg tak jalan la kalau anak2 nak pow.,,..tapi hati isteri saya standard la, hati seorang ibu...lembut....kadang2, anak tak pow pun, tapi saja dibelikan jugakkkk...hahaha

    ReplyDelete
  20. ohh anak2... camtu la ragamnye, tunggu eryna airis dah besar esok, camner?guling2 tonggeng2 kah, aduii.. bayangkan... huhuuu...

    ReplyDelete
  21. memang pun..mak2 macamtu la kan..kalau ayah tak dapatnya..tapi dengan mak ni kalau minta,mesti dapat walaupun masa bagi tu kita dok pot pet pot pet..jugak..heheh

    ReplyDelete
  22. kalau aju pulak husband yg selalu kene pau, dgn ibu jgn haraplah hehe

    ReplyDelete
  23. hehehe... kita selalunya tak sampai hati kan... tak dapat banyak sikit pun nak juga belikan untuk mereka... :)

    ReplyDelete
  24. Normal tu... tanpa anak2 troli sikit je barang... dgn anak2 barang diaorg je penuh troli :-p

    ReplyDelete
  25. Adehh.. tu yg x larat kdg2.. mcm sama je masalah dgn saya huhu.. :D :D

    ReplyDelete
  26. Comel jer gambar tiga beradik ni. sori tumpang lalu.
    saya ada entri tentang supplemen untuk anak2.
    kalau sudi jemput baca ya :)

    menowizme.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Masa inilah peluang sebagai ibu nak membelikan apa yg mereka nak Fiza. Bila dah besar tak ada lagi dah. Apa lagi bila dah pandai simpan duit dia akan guna duit sendiri beli apa yg dikehendaki... masa itu mulalah rindu nak beli apa yg dulu dikehendaki masa mereka kecik/comel macam ini.

    ReplyDelete
  28. untungnya hidung dia macam air paip. senang utk kegunaan masa air di catu nanti. ehee...

    mmg budak2 akan suka nak beli apa2 kalo ikut ke kedai. anak saya belum lagi, tapi saya ingat masa saya kecik dulu. kalo ikut gi kedai, mesti nak beli at least satu brg. pastu kalo tak ikut, mmg mengharap mak bawak balik sumthing untuk saya. dengan pesanan sebelum mak pergi tu, 'nanti beli la apa-apa ye'. hehehe...

    ReplyDelete
  29. Sama la Emir pn akak..skrg dah pandai mintak macam2.. selalunya memang dapat la.. tak tergamak la nak kata NO..hehehe. Ermm akak share tips ajar anak jgn dok nangis guling2 kalau tak dapat sesuatu barang yg dia nak.. anak sedara farah sorang nie suka jadi mcm tue.. kesian tengok adik farah kadang2 tue.. kalau time ada duit tak pe la..buatnya time tue tak de duit..tak ke malu nanti..huhuhu..so kalau akak ada tips share la na..=D

    ReplyDelete
  30. anak-anak memang suka pau mak-mak..huhu

    http://butikgebugebu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. hihi selalunya ayah yang hati tisu sikit ke ayah CT aje kot hihi. sebab mak garang sket. samalah kalau bawak anak-anak buah keluar memang makcik dia balik rumah pokai.. poket kering terus. ada saja akai diorang nak mintak itu ini.

    ReplyDelete
  32. Nmpak comel jee kalau anak2 pau mak dia utk bli makanan kt kedsi..(^_^)

    ReplyDelete
  33. Anak2 nak pau siapa lagi kalau bukan ibu bapanye... Cer ajar mereka pau jiran ke, tok imam ke, kawan2 ke... Hah! Mesti tak nak kan! So...terimalah hakikat ini... :)

    ReplyDelete
  34. haha.. asya yang satu ni pon camtu..

    huhu..mujurkan jns y tak tergolek-golek lntai tu.. kalo y mcm tu parah nk pujuk.. hehe

    ReplyDelete
  35. Hehehe sama jugak ..kalau bawak g pasaraya macam2 benda kadang2 diaorg mintak ..naik pening nak layan tiiga beradik hahaha

    ReplyDelete
  36. alaaa macam kita la dulu kalau mak pegi mana2 balik mesti selongkar beg mak tengok beli pape tak untuk kita hihihihi.

    memang syahdu kan sis tengok muka dorg. tengah train diri sndiri tak beli kan pape kat anak bila kuar, suami kata biasakan diri buat cenggitu hihihihi

    ReplyDelete
  37. hahaha.. kesian bila jd ibu ni. xsampai hati dgn anak2.. semoga cepat sembuh. makan ubat oke

    ReplyDelete
  38. hihi...biasalah kan....rasa cam nak beli semua....

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive