Mari Belajar Membaca dengan I-SINA

Wednesday, November 12, 2014


Sebelum kita teruskan perkongsian, meh baca testimoni ni dulu:

"Anak saya telah disahkan disleksia oleh pakar kanak-kanak. Saya telah menghantar anak saya ke merata tempat untuk menyelesaikan masalah beliau. Akhirnya saya diketemukan dengan kaedah i-Sina. Alhamdulillah anak saya kini sudah mampu membaca."
− Rafidah, Guru, Kuala Lumpur

"Saya menggunakan program i-Sina di tadika saya sejak 6 tahun lalu. Pada hujung tahun sebelum cuti sekolah, hampir kesemua murid saya sudah boleh membaca dengan lancar."
− Norshawati, Pengusaha Tadika Bestari, Semenyih, Selangor

Macam mana? Teruja tak bila baca. Teruja kan. Seperti yang kita sedia maklum, ramai ibu bapa di luar sana inginkan anak² mereka pandai membaca seawal usia 4 tahun kalau boleh. Macam saya juga lah. Banyak juga produk² pembelajaran yang boleh kita pilih untuk anak² kita belajar membaca,


Harini saya nak berkongsi satu produk baru yang di beri nama Program Belajar Membaca I-SINA yang di perkenalkan oleh i-Sina Global Media. Program Belajar Membaca I-SINA adalah sebuah program dalam bentuk buku dan juga DVD untuk memberikan pembelajaran secara menyeluruh kepada kanak-kanak supaya dapat menguasai kemahiran membaca dengan cepat, mudah dan efektif. Ia juga sesuai untuk ibubapa dan guru tadika atau sekolah untuk dijadikan sebagai bahan rujukan mengajar.

Apa Keistimewaan Program Belajar Membaca i-Sina?
  • Boleh dimulakan untuk kanak-kanak seawal tiga setengah tahun tanpa perlu mengenal kesemua huruf A hingga Z. 
  • Disusun dengan langkah-langkah pembelajaran yang kecil tetapi sangat efektif. 
  • Guru atau ibubapa yang hendak memulakan program tidak memerlukan pengalaman mengajar kerana arahan untuk mengajar diberikan untuk setiap pelajaran. 
  • Menggunakan kaedah fonetik tetapi masih memperkenalkan nama huruf di dalam program pembelajaran.
  • Memperkenalkan tanda-tanda bacaan seperti noktah, koma, tanda seruan dan tanda soalan. 
  • Menggunakan cara pembacaan yang sama dengan pembacaan dalam Bahasa Inggeris (tidak terikat dengan pembacaaan mengeja atau menghafal suku kata) 
  • Mengelakkan kekeliruan kanak-kanak dalam proses menguasai proses kemahiran membaca. Dan banyak lagi!
Antara keistimewaan i-Sina yang lain adalah ianya memberi penekanan kepada kefahaman anak² bukan hafalan. Mereka akan menunjukkan minat apabila mereka faham dan boleh mengikuti program.

- Program Belajar Membaca i-SINA adalah program yang disusun khas untuk memberikan pembelajaran secara menyeluruh kepada kanak-kanak supaya mereka dapat menguasai kemahiran membaca dengan cepat, mudah dan efektif.

- Program Belajar Membaca i-SINA ini menggunakan pendekatan yang diperkukuhkan supaya kanak-kanak lebih memahami konsep asas pembentukan gabungan bunyi huruf-huruf vokal dan konsonan, tanpa terikat dengan hafalan suku kata. Pada peringkat awal, kanak-kanak akan diajar bagaimana bunyi dibentuk apabila huruf-huruf digabungkan bersama.

- Program Belajar Membaca i-SINA ini sesuai untuk ibubapa dan guru tadika atau sekolah yang inginkan sebuah program untuk mengajar membaca kepada majoriti kanak-kanak dengan berkesan.

- Program Belajar Membaca i-SINA ini juga menjadikan kanak-kanak “suka” dan “mahu” terus membaca kerana mereka faham dan mampu mengikuti program mengikut kelajuan dan kemampuan mereka, tanpa sebarang paksaan dan hafalan yang membebankan.

- Program Belajar Membaca i-SINA ini bertujuan untuk meningkatkan keberkesanan kaedah fonetik dan menitikberatkan kefahaman kanak-kanak menerusi latihan-latihan dan arahan-arahan guru yang sistematik dan mudah. Ia mempercepatkan kanak-kanak untuk menguasai kemahiran membaca secara menyeluruh bukan setakat menghafal dan membaca suku kata mudah.

Dapatkan Buku "Mari Belajar Membaca" Sebelum Kehabisan Stok. Lebih 10,000 unit sudah terjual 


You Might Also Like

11 komen

  1. Bagus ni.. Anak saya boleh membaca, tapi pelan-pelan lagi..

    ReplyDelete
  2. wah bagus sekali buku ni untuk pengajaran anak2 kecil kita

    ReplyDelete
  3. skrg tgh nak ajar adam membaca, tahun depan dah tadika, cepatnya masa berlalu ;)

    ReplyDelete
  4. Bagus jugak bahan bacaan sebegini kan akak.. dapat merangsang anak2 minat membaca..=D

    ReplyDelete
  5. Fiza, ini xde jual kat kedai buku ke?

    ReplyDelete
  6. menarik la
    alhamdulillah.kuasa Allah kan

    ReplyDelete
  7. Harga dia brapa ea..

    ReplyDelete
  8. Looking forward for this programme

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page