Rasa SERAM Datang Tiba²!!!

Monday, November 10, 2014

Rasanya semua orang pernah merasa apa yang aku rasa ni kot. Perasaan berdebar² datang secara tiba². Rasa seram tak semena. Pada hal sebelum tu ok jer ke hulu ke hilir dalam rumah tu. Berjaga sorang² tengah² malam. Supper kat dapur tu sorang diri. Buat kerja sorang² dalam bilik.

Ntahlah....Mungkin aku ni lemah semangat sket kot. Pernah tak korang rasa, Tengah syiok² dok  kat dapur, tetiba rasa macam anak bayangan melintas? Pernah tak rasa tengah elok lipat kain dalam  bilik tengah² malam, pastu rasa macam di perhatikan? Pernah tak tengah nak tidurkan anak, tetiba dengar bunyi² an dalam umah? Pada hal bunyi cicak ngan lipas berlarian jer kot. Tapi fikir yang bukan².

Bunyi² an dari atas umah ni dah biasa dengar. Bunyi guli...bunyi perabut kena seret. Tapi sekali sekala dengar mengundang seram jugak wei. Macam perasaan yg aku citer kat atas ni. Ntah kenapa malam semalam aku rasa semacam tetiba. Terkejut di buatnya bila aku rasa macam anak bayangan melintas. Macam di perhatikan. 

Memang dok dalam bilik jer lah lepas tu. Terus ajak anak² masuk bilik dan tidur. Sebelum tidur memang pasang ayat² Al-Quran sampai lah pagi. Haishhhhh...nak takut apa kan. Allah kan ada. Mungkin perasaan aku jer kot yang rasa bukan². 

Note: Tak boleh nak nafikan yang makhluk halus tu memang wujud. 


You Might Also Like

26 comments

  1. aduhaiiii..tetibe tingat bende seram yg penah kene kat umah mak kite..xpenah nmpk tp penah rase2 gitu je..pasal "org" perhati tuh mmg kite penah rase ade "org" perhatikan kite dr belakang..tp bukan kat umah kite, umah member..serammmmmm..

    umah kite skang nie selalu dgr bunyik guli..lps tuh terus menggelupur crk ipad pasang surah al-ruqyah..alhamdulillah xsmp 5minit pasang terus ilang bunyik guli..

    ReplyDelete
  2. kak, sy selalu rs mcm tu.. dhla selalu gak sensorang sbb husband kerap OT.. lg² time cuci pinggan.. mengadap tingkap, pastu rs mcm ada benda kt belakang.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. berdasarkan apa yang dikhabarkan
    macam ada benda lain juga dalam rumah tu
    sentiasa pasang ayat al-baqarah, saya juga lakuka benda yang sama
    sejak berpindah dan saya lakukan setiap hari

    ReplyDelete
  4. u jangan pikir... buat deeeeerkkkk jer. amboi hahahaha senang jer bagi nasihat, walhal kalau kena diri sendiri, terus bungkus dalam selimut tak kuar2.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum fiza...kekadang tu mmg terasa mcm tu...tapi Allah ada hanya memohon dr Allah...;)

    ReplyDelete
  6. Bukan takut sebab dia kak.. tapi terkejut kan? lagi satu tak tau mcm mn rupa dia.. tu yang takut terkejut

    ReplyDelete
  7. Ish...terbawak-bawak kot? Hope tak ada apa2. Byk2kan baca quran dlm rumah. Inshaa Allah tenang.

    ReplyDelete
  8. nak merasa bunyi²an ke beb..meh laa overnite umah aku satu mlm...aku dah lali...hahahaha...

    ReplyDelete
  9. kdg ada juga..terutama bila suami outstation...selalu terjaga malam xboleh tido...

    ReplyDelete
  10. Fiza..
    Rumah sewa yg bunda ddk skrang ni kan dbl storey 3 blk kt atas 1 kt bawah...
    Bunda tido blk bwh...x larat lutut nk naik trun...ank2 mnghuni blk ats sorg satu .

    Dorang byk memerap dlm blk jer...bunda kat bwh sll dgr org bertukang lh..seret perabut lah....kat blk atas...guli tu jarang dgr...

    Mule2 dulu ingatkn jiran sebelah...ank2 kcl dorg ke lasak main tolak kerusi....sejak dah tahu psl bende2 ni br perasan...kdg2 tu...jiran2 takder pun kt rumah...bnde2 tu bunyi jgk... So...apa mkne tu?

    Pernah satu hari tu dlm 11pm... Ank2 perempuan bunda dgr org main guli btul2 dpn pintu blk... Yg adik dgr dpn blk mnd dlm blk tido utama...

    Kalu tinggal sorg2 tu trasa jgk seram...tapi kitorang buat do no jer...tiap subuh...maghrib n tgh mlm bunda bkk CD ayatul qursi kuat2...

    ReplyDelete
  11. seram nya..berdiri bulu roma saya baca..dah la sunyi nih..huhu..

    ReplyDelete
  12. kenapa gangguan jin selalu dikaitkan dgn bunyi guli kan...selalu saya dengar/baca macam tu

    ReplyDelete
  13. Bunyi guli tu biasa berlaku klu yg mcm2 tu.. Kepada Allah kita berserah diri. Pasti Allah melindungi... aamiin.

    ReplyDelete
  14. Aku pun sama noks ... selalu buat kerja sorang2 sampai tengah malam , basuh baju lah, basuh pinggan lah tetiba macam ada benda yang melihat ..
    Cam perasaan aku sendiri je tapi apasal bulu roma berdiri ... huhu

    ReplyDelete
  15. Bukan Fiza aje ada rasa macam itu. Kakak lagilah sedang solat tahajjud tetiba meremang. Solat mana syaitan ada kan tapi tetap ada meremang tetiba. Nampak sgt syaitan menggoda. Doa pun dah lebih kurang, buka telekung melompat atas katil hihi... dah tua-tua ni pun takut jgn tak tahu.

    ReplyDelete
  16. Selalu jgak rasa macam ni... tapi buat2 tak tahu je..malas layan rasa takut walaupun memang takut gak..... :)

    ReplyDelete
  17. please do something..sometime memang betul ape yg kiter rase tu..

    ReplyDelete
  18. my untie pesan kalo terasa sereemmm ni especially time magrib pasang surah al-baqarah insyallah hilang rase serem tu :)

    ReplyDelete
  19. ada gak rasa camtu kdng2...hew hew hew

    ReplyDelete
  20. xpernah p[ulak dgr2 yg tiba2 seram ni... eh, pernah2... ms kecik2 dulu kot...

    ReplyDelete
  21. pernah rasa semua tu. bila ada perasaan tu memang terus benti buat keja on the spot. sama la jugak akan terus bukak ayat quran huuuu

    ReplyDelete
  22. berapa lama dah duduk sini? masa masuk rumah ada tak buat apa2 adat (bacaaan dan sebagainya) untuk usir 'penghuni' lama yg mungkin tanak keluar dari rumah tu... guli dan perabut kena tarik menandakan di rumah tu ada 'orang' lain tinggal... tu bukan dari rumah atas walau bunyi mcm dari rumah atas tapi tu dari rumah sendiri

    ReplyDelete
  23. betul akak tak dinafikan benda tue mmg wujud.. kat rumah farah baru nie pun ada gangguan..panggil ustaz mai rumah.. Alhamdulillah dah okey dah...kalau dok berlarutan jugak akak panggil la ustaz k..

    ReplyDelete
  24. Okey, I ni cerita misteri, mistik memang suka betul alahai. Tapi kalau terkena kat diri sendiri, memang I yang menggelupur ketakutan dulu. Setakat bunyi perabot dialihkan, bunyi guli, I pun pernah alaminya tapi masa dok rumah sewa dulu. Bayangan macam Ju-On pun ada. I pernah je waktu pegnen duk rumah sorang-sorang waktu malam pastu mulalah pelbagai imaginasi merasuk fikiran gitu. Apa ketidaknya, sedang enak nonton TV tetiba kunyi rumah yang elok atas almari boleh jatuh ke lantai. Pernah juga rasa tengah sedap tidur tetiba ada orang datang dari belakang padahal Hubbydearie takda pun masa tu, dok kat bilik komputer. Seram weyh, itu memang tak dinafikan.

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive