Banjir | Oh! Rumah Opahku!!!

Tuesday, December 30, 2014


Rumah opah kat Kg. Selat Pulau. Area Kg. Gajah, Perak tak terkecuali terkena musibah banjir. Gambar hasil tangkapan dari adik ipar yang balik kampung hari sabtu baru nih. Air paras pinggang. Rumah bawah dah separuh dimasuki air. Mesin basuh sempat bawak naik atas rumah. 


Gambar cilok dari FB mak mertua. Sebelum ni pernah jugak banjir. Tapi tak der lah teruk macam nih. Memang banjir kali ni sangat teruk. Bertabahlah buat mereka yang terlibat. Semoga terus diberi kekuatan dan semangat yang tinggi dalam menempuh ujian dan dugaan dariNYA ini. 

Note: Sedih tengok gambar² selepas banjir. Dah macam tsunami. Hilang rumah dan harta benda sekelip mata :-(

You Might Also Like

13 comments

  1. moga mangsa-mangsa banjir tabah menghadapi situasi yang getir ni,,

    ReplyDelete
  2. sedihkan tgk keadaan mangsa2 banjir ni...

    ReplyDelete
  3. ya Allah Fiza.. mane2 blog yg kite singgah, citer banjir je skrg ni... kesiannya tgk keadaan ini...apa lah daya kite menghalang berlakunya banjir ini....hanya mampu berdoa..moga Allah kurangkan penderitaan mangsa banjir ini....

    ReplyDelete
  4. Ya Allah.. takziah kak.. elok2 pesan jaga diri..

    ReplyDelete
  5. semoga tabah hadapi ujian.
    tumpang sedih. :(

    ReplyDelete
  6. moga moga allah tabahkan hati mereka yang menempuh ujian ini. :)

    ReplyDelete
  7. Ya Allah .. teruk banjir kali nie.. moga semua org tabah menghadapi nya

    ReplyDelete
  8. Sedihnya kan sis? Moga air banjir segera surut..

    ReplyDelete
  9. yer la akak..banjir kali nie memang yg terburuk sekali kan.. sedih tgk..:'(

    ReplyDelete
  10. moga semuanya kembali pulih,memang teruk banjir kali ni,kat temerloh pahang pun teruk mujur kg akak tak dinaiki air,tapi susah juga sebab keliling air naik..moga mereka yg terlibat sabar dan redha dgn ujian ini

    ReplyDelete
  11. betul tu kak
    saya smpat tgk kat kuala je
    hbs brg brg niaga rosak

    ReplyDelete
  12. teruk betul banjir tahun ni.. mcm la nasib mangsa banjir nak bina semula kehidupan..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive