Kejutan Di tengah Malam!!!

Wednesday, January 21, 2015

Malam tadi punya citer. Bikin gigil badan dibuatnya. Ko bayangkan lah. Tengah syiok² gosok baju tengah malam. Tetiba ko nampak lintasan bayang seseorang kat bilik sebelah? Kecik jer. Dah lah sebelum tu dengar jiran atas mengemas. Bukan main kuat lagi ko tarik kerusi tu yerp. Sretttttt...sretttttt...Bersangka baik jer lah. Mungkin dia tengah nak alihkan perabot kot. Tapi kenapa tengah² malam tu jiran??? Ok...sambung citer.

Terus darah aku berderau wei. Badan dah shaking² sebab terkejut nak mamps dengan lintasan bayangan tu. Elok berjalan masuk bilik. Master bedroom aku tu gelap. Lampu problem. Bagi sistem pencahayaan, aku bukak lampu bilik kedua tu. Senang aku nak menggosok khenn. Lintasan bayangan tu masuk bilik kedua. Terus aku stop menggosok. Lintasan bayangan siapa tu?????
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ni ha orangnya. Pphheewwwww....Ko buat ibu terkejut tak hingat dunia dik. Terus gigil² satu badan ibu tau. Bangun cari ibu gamaknya. Nak minta susu. Tak perasan ibu ada kat bilik utama. Uruskan ustaz qhalif ni dulu. Pastu sambung gosok baju balik. Ibu ko ni memang lemah semangat. Mudah sangat terkejut nya.

Note: S.T.R.E.S.S...Pepagi hadap jalan sesak. Pastu dari pagi buat KPI tak habis². Sakit dah mata hadap PC nih.


You Might Also Like

40 komen

  1. isk...buat suspen je dia ye...nasib baik ibu tak fengsan!..hehe

    ReplyDelete
  2. hahahah. adik buat ibu saspen . :D

    ReplyDelete
  3. hahahaah..! ustaz..! naseb ibu takde sakit jantung, hehe

    ReplyDelete
  4. kihkihkih.. nasib baik tak terus terkam.. kalau tak fengsan ibu..
    Sekarang jalan dah makin sesak dengan pertambahan kenderaan atas jalanraya.. :(

    ReplyDelete
  5. ha.. ha... ibuni janganlah gelabah noooo...

    ReplyDelete
  6. hahahahha..oppssss sorry tergelak pulak..mmg la kan kalau kite pun berderau darah...;D

    ReplyDelete
  7. Hihi... ibu penakut macam auntie ni dik
    Nasib baik tak pengsan sebab lintasan bayangan adik aje pun kan:)

    ReplyDelete
  8. hehehe.kesian ibu mujur xde penyakit merbahaya..dia pon pandai x keluarkan suara, snyp2 je bgn hihihi

    ReplyDelete
  9. hadoiiiii memang boleh buat darah naik kepala tiba2 kalau gini kejadiannya T.T

    ReplyDelete
  10. takut gak kalo kena sergah gini kan

    ReplyDelete
  11. KIHKIHKIH SABOO JE LAH .. DIBUATNYA DGN BUDAK BERTUAH NI...

    ReplyDelete
  12. hahahaha..
    Jgn nanti malam ni Qhalif main menyorok bawah katil pulak...nanti disangka Ju-on !

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah setakat hai ni belum pernah yang ada lintasan seperti itu,, harap tak berlaku langsung pun tak pe hihihi,,, biasalah kalau dah bekerjaya,, kerjanya mengadap jalan jemm jelah setiap hari ngeee..

    ReplyDelete
  14. hahaha... dupdapdupdap lama juga nak hilangkan ye.. tp kan biasa juga alami bunyi perabot di alihkan tgh2 mlm.. alami sndiri kalu duk umah tggi nie..huhu pekakkan telinga je... sy penakut juga org nya kahkah

    ReplyDelete
  15. keh keh keh....
    Dulu masa kat asrama selalu dengar bunyi orang seret kerusi meja mlm2... sekali kawan saya yg berani tegur, "Eh, boleh senyap sikit tak? Orang nak tdo malam2 ni...". Dan bunyi tu terus senyap... hahha, tidur dalam menggigil kami malam tu....

    ReplyDelete
  16. fiza, ingatkan sambungan cerita dulu tu, rupanya budak bertuah tu haha

    ReplyDelete
  17. Hahaa.. mula2 suspen je.. adoiii.. sabar jelah.. :D

    ReplyDelete
  18. Hee..kebetulan saya pun update cerita sedikit seram malam ni..

    ReplyDelete
  19. hahaha..baca tgh2 malam, seriauuuu...geng GMBM datang melawat..hihi

    ReplyDelete
  20. Hehehe...dah agak dah..mesti die..hehe...comel je ek...cari2 ibu die..

    ReplyDelete
  21. hahahaahh buat panik tau fiza...lieya bace pun bedebar2 jeeee...dah le baru dengar citer hantu dari kawan2 nie....hehehehehe....

    ReplyDelete
  22. hehe,seram tapi bila ingat balik mesti ketawa sorang-sorang ni.

    ReplyDelete
  23. Maaf lama x singgah ke sini. Tapi blog ni tetap di hati KA.. hehehe lawak ler pulak !

    ReplyDelete
  24. Suspense thriller punya story. Khusyuklah kita ni nak mendirikan bulu roma sama-sama. Tetiba ending...aduhai.... Tapikan betullah tu, kalau tetiba kita tengah syok sensorang buat kerja tengah malam buta nampak lintasan bayangan itu ini, haruslah berderau seriau rasanya. Tahniah Dik, buat mak hang dapdupdapdup. Dah tentu malam ni tak iron baju tengah malam lagi. Hahaha!

    ReplyDelete
  25. Buat apa makhluk halus tu melintas? Dia cari fiza ke? Hehehe... Mmg pernah juga saya terkejut dan berderau darah kalo tgh masak tetiba bila pusing, nampak Luth tgh berdiri dan tersengih kat belakang. Berdebor hokeys.

    ReplyDelete
  26. hahahahaha.. apa lah ibu ni.. penakut rupanya :D

    ReplyDelete
  27. Bab tarik perabot tetengah malam tu, biasanya bukan orang yang buat...

    Wallahhuaklam. :)

    ReplyDelete
  28. Itulah...asyik pikir yg bukan2 jer. Mesti selalu tengok cite hantu nih! :)

    ReplyDelete
  29. salam... yg lintasan tu memang perasaan tapi yg tarik2 perabut tu sebenarnya jin... saya tak niat nak takutkan tapi saya niat nak cerita hal sebenar... sebenarnya zaman berzaman ada jin yg tinggal di awang2an... atau angin... bila kita buat rumah tinggi tu kita dah kena rumah dia... so mudah cakap kita dah kacau rumah dia... dunia kita siang dunia dia malam dan sebaliknya jadi sebab tu proses mengemas rumah diorang kita dengar malam sebab itu waktu siang di dunia depa... bunyi tu bukan dari dari rumah atas taoi dari rumah sendiri... jadi setiap orang pada setiap level akan dengar benda yg sama... jangan bimbang... kita tak kacau dia takkan kacau...

    ReplyDelete
  30. Haha...haruslah seram, memalam hari pulak ada bayang melintas ....kita duk sorang sorang pulak tu....nasib manusia haha...

    ReplyDelete
  31. hahaha..suspen jer akak nie..ingat ada cik han la tadi..agagaga

    ReplyDelete
  32. seram la kalau nampak bayang2 tu.. penah dgr jiran atas tarik perabot. selalunya itu jin pnya kerja. skrg dh tak dengar..

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page