PEMERGIAN Yang Wajar DITANGISI

Friday, February 13, 2015


Innalillahi wainna ilaihi raji'un. DariNYA kita datang, kepadaNYA juga kita dikembalikan. Aku ketinggalan berita pemergian Tuan Guru Nik Aziz. Pagi ni baru tau bila dengar radio. Speechless...automatic bergenang airmata. 

Ya! allah...perginya beliau dimalam JUMAAT. Smoga kita redha dengan pemergian Tuan Guru dan semoga beliau di tempatkan di syurga firdausi. Begini rupanya perasaan sebak bila kehilangan MURABBI UMMAH. 

'TIDAKLAH SEORANG MUSLIM MENINGGAL PADA HARI JUMAAT ATAU MALAM JUMAAT, MELAINKAN ALLAH AKAN MENJAGANYA DARI FITNAH (SIKSA) KUBUR' [HR AHMAD DAN TIRMIDZI]

Note: Pada tarikh yang sama 12 February, pendakwah dan penjuang islam Al-Imam Hasan Al-Banna meninggal dunia @ 12 February 1949. Al-fatihah.


You Might Also Like

15 komen

  1. betul..... mmg wajar ditangisi :(
    innalillahi wainnalillahi rojiun hmm :((( al fatihah!!! :(((( !!!

    ReplyDelete
  2. Salam Jumaat, bersih je wajah Arwah Tok Guru Nik Aziz... tenang je kite melihatnya..moga Arwah TGNA tenang di sana.. Amiin... AlFatihah...

    ReplyDelete
  3. Mcm mana laa masa zaman Rasulullah dahulu.. perasaan para sahabat meratapi pemergian nye Nabi Muhamad SAW ketika itu.. sedangkan pemergian Allahyarham TGNA sebagai ulamak tersohor dh cukup hebat nye kesan bg ku..
    Al-Fatihah buat Allahyarham...

    ReplyDelete
  4. Sedih sangat bila tau ttg pemergian tgna. Padahal x pernah jumpa pun..sedih mcm kenal sangat..

    ReplyDelete
  5. al-fatihah buat allahyarham . seorang tokoh yang hebat

    ReplyDelete
  6. Alfatihah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Banyak ilmu dan kebaikan yang ditinggalkan. Seharusnya kita berasa sedih dengan pemergiaannya. Saya pun baru tau dalam kereta ketika menuju ke pejabat pagi Jumaat tu. Untungnya beliau pergi menghadap Ilahi pada malam Jumaat...

    ReplyDelete
  7. Tuan guru yang layak disanjungi dan pemergian dia mmg saya terasa sedih dan sayunya. Seperti kehilangan permata yang disayangi.

    ReplyDelete
  8. Mmg sedih.. saya turut amat terkesan dgn pemergiannya. Al Fatihah... aamiin.

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive