Membeli Sambil Menderma Bersama MAHSURI

Monday, April 06, 2015


Rasanya belum terlambat lagi aku nak share pasal benda ni. Seperti yang kita sedia maklum, Banjir besar yang melanda Pantai Timur pada Disember 2014 telah menyebabkan kemusnahan harta benda yang sangat besar nilainya. Sejajar dengan semangat Mahsuri untuk menyumbang semula kepada masyarakat, program Tanggungjawab Sosial Korporat Mahsuri akan berkolaborasi dengan pertubuhan bukan kerajaan, Islamic Relief Malaysia (IRM) untuk membina semula dan membaik pulih komuniti yang telah terjejas di dalam tragedi banjir itu.   


Sos Mahsuri merupakan rasa sebenar masakan Melayu yang memberikan keutamaan yang tinggi kepada kesucian dan kesegaran di dalam penyediaan makanan sehariannya. Rangkaian sos Mahsuri disahkan Halal oleh JAKIM dan bebas dari bahan pengawet. 4 jenis sos Mahsuri, antaranya Kicap Manis Pedas, Kicap Manis, Sos Perapan Ayam dan Sos Berperisa Tiram menepati keperluan setiap dapur untuk menghidangkan lauk pauk Melayu asli yang enak.

Dalam usaha melaksanakan tanggungjawab sosial korporat melalui jenama sos Mahsuri yang terkenal dengan kualitinya, Mahsuri dengan keikhlasan sepenuh hati akan menyumbangkan 100% dari hasil jualan setiap botol rangkaian sos Mahsuri yang dijual di semua cawangan pasar raya Giant di seluruh negara dari tempoh bermula 26 Mac hingga 25 April 2015 kepada Program Desa Lestari yang dilaksanakan oleh Islamic Relief Malaysia (IRM).

Islamic Relief Malaysia (IRM), yang ditubuhkan di Malaysia pada tahun 2005 dalam usaha mengembangkan bantuan kemanusiaan di rantau Asia Pasifik. Di awal penubuhan, IRM memberi tumpuan sebagai pejabat mengumpul dana sahaja namun kini memainkan dua peranan sebagai pusat pengumpulan dana (untuk projek tempatan dan antarabangsa) dan pejabat serantau (untuk menjalankan projek bantuan tempatan). Berlandaskan nilai-nilai Islam dan ajaran-ajaran Ikhlas, Adil, Rahmah, Amanah dan Ihsan, IRM menjalankan program-program komuniti, ekonomi dan pembangunan sosial di Malaysia dimana sasaran penerima manfaat termasuk, tetapi tidak terhad kepada orang-orang miskin, anak-anak yatim, ibu tunggal, warga tua dan golongan kurang keupayaan fizikal.

Jom kita membeli sambil menderma dengan produk Mahsuri ni. Boleh juga tambah saham akhirat. Kalau nak murahkan lagi rezeki kita, kena murahkan rezeki orang lain yang tak berkemampuan dulu kan. Boleh dapatkannya di Pasaraya Giant berhampiran anda. 

Untuk keterangan lanjut tentang Islamic Relief Malaysia atau Program Desa Lestari, sila kunjungi www.islamic-relief.org.my atau www.facebook/MyMahsuri



You Might Also Like

21 komen

  1. wah nampak gaya kene tukar plak la nie..

    ReplyDelete
  2. tak pernah lagi guna produk mahsuri ni,insya allah..jumpa nanti nak jugak beli

    ReplyDelete
  3. bagus macam ni... sya suka juga pakai sos tiram mahsuri tu..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah dan terima kasih dgn info ini Fiza sebab kakak baru tahu
    Harap Giant tempat kakak ada jual product ini.

    ReplyDelete
  5. KEIKHLASAN HANYA ALLAH SAJA YANG TAHU.

    IKHLAS ADALAH SEPERTI SEMUT HITAM YANG YANG DUDUK DI ATAS BATU HITAM PADA WAKTU MALAM YANG GELAP.

    SELAMAT BERAMAL.. :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah, kira bnyak juga bnatuan kat sana,
    harap semua bntuan sampai kat sasaran.

    ReplyDelete
  7. tak pernah beli jenama ni..nanti saya beli..:)

    ReplyDelete
  8. kalo tak kite yg support produk melayu bile lagi kan fiza... lagi2 dengan membeli boleh menderma...2 in 1 lagi hah..... barang umah dpt....pahala pun dpt...nanti kalo lieya nampak produk ni in sha Allah lieya beli...tq fiza...

    ReplyDelete
  9. Satu usaha yg murni. Semoga beroleh keberkatan

    ReplyDelete
  10. Ya, bantuan utk mereka kena berterusan..sebab saya dengar, utk pulih macam biasa at least makan masa setahun..

    ReplyDelete
  11. Belum pernah try lagi ni..

    ReplyDelete
  12. Sambil membeli kita menderma ... gitu :)

    ReplyDelete
  13. Belum pernah cuba.. but why not mencuba lepas ni insyallah :D

    ReplyDelete
  14. Tq share ni Fiza.....nanti mana tau nak beli sos bolehlah pilih brand Mahsuri

    ReplyDelete
  15. membeli sambil menderma....moga derma kita sampai dan dapt meringankan beban kepada org yg mmerlukan

    ReplyDelete
  16. Saya baru aje beli sos perapan ayam dan sos tiram tu masa ke Giant dua minggu sudah. Kiranya termasuk jugalah ya....

    ReplyDelete
  17. thanks akak berkongsi
    saya suka kicap pedas tu.masa mula mula keluar sokmo beli.

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive