Aiskrim Malaysia

Tuesday, September 22, 2015

As salam. Salam tengah hari isnin. Macam chipsmore plak kan. Kejap timbul kejap tenggelam. Sila salahkan hormon kemalasan yang tak berapa nak stabil lately ni yerp...hehehe...*alasan. Ok lah. Straight to the point.


Ada yang tak kenal lagi ker dengan Aiskrim Malaysia. Mana lah tau ada yang tak kenal kan. Biasalah...anak² jaman serba canggih manggih. Kenal eskem Magnum, Hagen Daz, Baskin Robbins Meh lah nak kenal² kan  ni ha....hehehe...

Project hujung minggu di hari sabtu. Bancuh, tuang, ikat ketat² dan bekukan. Buat Aiskrim Malaysia perisa oren ngan milo. Permintaan anak² haruslah ditunaikan. Selagi tak buat, selagi tu lah dok berzikir kat telinga si hemak ni ha. Hemak ko punya malas macam mana sekali pon. Tapi bila bab anak² punya permintaan. Terus jadi rajin tau. 

Anak² plak memang hantu eskem. Ni dah buat untuk bancuhan kali ketiga wei. Eskem tak keras lagi dah nak makan...ppffttt...Si iman hakimi soh jual. Hurmmmm...tak per lah nak. Sendiri buat sendiri makan sudah. Memang tak boleh buat meniaga sebab tak sempat orang nak beli eskem dah habis. 

Bila buat sendiri  ni, terjamin kebersihannya. Sebab buat pakai air yang di masak. Kalau beli tu tak tau dorang pakai air masak atau air paip kan. Tau nak untung jer. Lepas ni kita buat eskem asam boi plak yerp. 

Note: Lepas ni takyah beli eskem kat kedai dah. Ibu dah biat stok eskem kat umah tu. 



You Might Also Like

18 comments

  1. sedapnya aiskerim malaysiia ...kak suka aiskerim malaysia bubur kacang hijau...

    ReplyDelete
  2. Saya pun ada buat untuk anak-anak. Tapi bapak dia yang banyak makan, pasal anak-anak tak gemar..

    ReplyDelete
  3. Saya ada 2 entry pasal Ais Krim malaysia. Boleh baca kalau mahu :

    http://fairusmamat.blogspot.my/2013/11/ais-krim-malaysia.html

    http://fairusmamat.blogspot.my/2013/11/suka-duka-bernostalgia-bersama-ais-krim.html

    ReplyDelete
  4. idea bagus jugak ye kalo jual aiskrim cam ne hehe

    ReplyDelete
  5. ala tetibe rase nak buat jugak la..hehe..

    ReplyDelete
  6. aritu ada gak plan ngan zakwan.. buat eskrem malaysia jual kt dpn umah
    hehe, tggu cuti skolah nnt la kot ;)

    ReplyDelete
  7. huhu..ingt plak zaman skolah agama.sokmo berebut beli eksrem ni kat umah sebelah skolah

    ReplyDelete
  8. Tu dia... belum keras lagi dah kena rembat! Airkrim ni memang mengimbau kenangan masa sekolah dulu

    ReplyDelete
  9. Salam kenal dari blog uzu, kisah emas putih
    Jom singgah blog : Nurfuzie.com

    ReplyDelete
  10. hehe baru lepas mkn aiskrim ni gak! tringat zaman kanak2 dlu..

    ReplyDelete
  11. Bila dah ada sendiri tak payah nak keluar beli kan..
    Rumah kakak pun selalu buat aiskrim malaysia ini Fiza
    Bebudak memang suka tak kira hujan ke panas mereka nyonyot juga..

    ReplyDelete
  12. macam sedap je..teringin jugak nak buat nnti..betul tu anak2 kenal eskrem walls je..meh nk kasi jakun sket mak pon bleh buat eskrem :)

    Selangor Mencatatkan Kes Tertinggi Demam Denggi?

    ReplyDelete
  13. tq for this sharing!!! yayac dari BW UZU ...BW sini....yayac dah follow sini....mohon follow blog & komen murni di entry yaya

    http://www.yayacendana.com/2015/09/kaio-studio-photographer-videographer.html

    tq.... :)

    ReplyDelete
  14. Terbaik la.
    Anak2 dara aida pun suh buat eskrem sendiri.
    Setelah diorang jumpa resepi aida save dlm phone.
    Tapi tu la. Penyakit M dtg lom balik2 ha ha...

    ReplyDelete
  15. waaaajib ada milo !! ahahah dlu ada tolong nenek jual eskrim ni time lepas SPM..
    kami buat gemok2 sket jual 30sen.. buat malam esok ptg habis dah.. budak2 kg akan mai beli..
    skali beli borong 10 ketoi..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive