Perkhidmatan Ubahsuai Rumah Dan Bina Rumah Di Kedah, Perlis Dan Penang

Wednesday, January 23, 2019

Nak tau tak. Antara banyak-banyak benda kan, yang paling saya suka tengok adalah rumah. Kalau lalu dekat Kawasan perumahan tu kan, memang rumah lah yang jadi tumpuan. Dari segi bentuk,  pengubahsuaian, landscape dan semua lah. Sambil tengok sambil berangan ‘bestnya kalau dapat rumah cantik macam ni’. Memang impian semua orang nak rumah yang cantik dan selesa. Lebih-lebih lagi kalau dapat rumah landed kan. Dapat sebidang tanah, lepas tu buat rumah atas tanah sendiri. 


Perkhidmatan Ubahsuai Rumah Dan Bina Rumah Di Kedah, Perlis Dan Penang 


Tapi tu lah, nak bina rumah ni bukan nya suatu yang mudah. Antara kriteria yang perlu diutamakan sebelum mendirikan sebuah rumah atau ingin membuat pengubahsuain rumah adalah kena fikir dari segi kos, rekabentuk yang di inginkan dan juga kena mencari Kontraktor. Pemilihan kontraktor yang betul adalah sangat penting. Nak buat rumah ni bukan kena ikut keselesaan sahaja, kena fikir faktor keselamatan juga. Sebab itu lah kena memilih kontraktor yang berpengalaman, berkelayakan dan juga Mahir. Kena selidik juga latar belakang Kontraktor. Berdaftar atau tidak sebab sekarang kan macam-macam kes. Takut nanti kena tipu.


Ni nak bagitahu, untuk mereka yang dalam perancangan untuk membina rumah atau nak ubahsuai rumah di Perlis, Kedah atau Penang, boleh dapatkah perkhidmatan dengan Dons Builder. Didaftarkan atas nama Dons Builder Resources (002860877-A), merupakan kontraktor binaan yang berdaftar dengan CIDB khusus di dalam kerja-kerja binaan seperti mengubahsuai rumah, bina rumah di atas tanah sendiri, tambahan rumah dan juga lukisan pelan. Sudah mula beroperasi lebih 2 tahun di Alor Setar dan terus memberikan khidmat terbaik kepada semua client di seluruh utara merangkumi Perlis, Kedah dan juga Pulau Pinang.

Antara Design Dan Service Ubahsuai Rumah Dan Bina Rumah Di Kedah, Perlis Dan Penang


Untuk proses bina rumah di atas tanah sendiri di kawasan Kedah, Perlis Dan Penang ni kan, Dons Builder menawarkan pelbagai design rumah yang boleh dipilih mengikut citarasa. Yang pasti, semua design adalah sangat cantik dan moden. Saya yang tengok pon rasa tertarik. Selain dari meyediakan perkhidmatan bina rumah dan ubahsuai rumah, Dons Builder juga menawarkan perkhidmatan mengecat rumah dan lain-lain sekitar Kedah dan Perlis

Design yang cantik dan moden

Antara service yang ditawarkan

Portfolio Projek


Kalau nak tahu, sehingga hari ini sebanyak 30 buah rumah telah siap dibina tanpa gagal oleh Syarikat Dons Builder. Tak ada yang terbengkalai lah. Kalau tengok portfolio projek pon memang cantik dan kemas saja binaannya. 


Kawasan Yang diliputi Sekitar Kedah, Perlis Dan Penang


Berungtung lah orang-orang utara sebab perkhidmatan bina rumah dan ubahsuai rumai ni meliputi Kawasan Kedah, Perlis dan Penang. Untuk Kedah, antara daerah yang diliputi seperti Jitra, Gurun. Kodiang, Kuala Nerang, Kulim dan banyak lagi. Perlis pula daerah Arau, Simpang Ampat, Kangar, Kuala Perlis, Padang Besar dan Chuping. Manakala Pulau Pinang, Daerah yang terlibat Sungai Dua, Tasik Gelugor, Bagan, Bukit Tagah, Kepala Batas, Bertam dan banyak lagi

Misi Syarikat Dons Builder adalah untuk menyediakan perkhidmatan membina rumah dengan harga yang berpatutan untuk mereka yang ingin memiliki rumah sendiri memandangkan peningkatan harga rumah di Malaysia. Walaupon harga berpatutan, mutu dan kualiti rumah yang di bina tetap dijaga. Jadinya... Apa tunggu lagi? Kalau nak tahu lebih lanjut atau untuk mereka yang dah ada perancangan tu, boleh refer maklumat dan nombor di bawah ni:


Website
https://www.donsbuilder.com

Instagram
@donsbuilder

FB Page
Kontraktor Bina Rumah Dan Renovasi Kedah Perlis Penang

Office Address
Sebelah Lebuhraya Utara Selatan
Jalan Datuk Kumbar
05300 Alor Setar 
Kedah Darul Aman

Email
admin@donsbuilder.com

Phone
+6017-5828538 (En. Rizal)


You Might Also Like

4 komen

  1. baca bende nie mampoo berangan je... nak jugak tak mampoo

    ReplyDelete
  2. Untung la org Utaqa yg pastinya diaorg ada tanah sendiri..bagus perkhidmatan ni..keep it up!

    ReplyDelete
  3. tengah plan nak buat rumah sebiji kat Melaka, tapi takde pulak ek area sana...cantik semuanya tu

    ReplyDelete
  4. harap2 one day nanti boleh ada rumah sendiri. teringin sangat. paling suka bab deko2 ni.

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive