Kenali 25 Mommy Bloggers Malaysia 2020 Yang Best Untuk Di Follow

Wednesday, April 08, 2020

Kenali 25 Mommy Bloggers Malaysia 2020 Yang Best Untuk Di Follow | Pembahagian masa antara Dunia blogging dan Dunia kerjaya bukan lah sesuatu yang mudah ya. Tak kira lah kalau anda merupakan wanita berkerjaya sepenuh masa atau pon Surirumah tangga sekali pon kerana kedua-duanya ada lah satu pekerjaan juga. Yang membezakan nya adalah wanita berkerjaya tempat nya di pejabat manakala Surirumahtangga sudah semestinya tempat kerja nya di rumah. Apa yang saya nak sampai kan disini, dalam kesibukan bekerja dan menguruskan rumah tangga, mereka tetap ada masa dengan Dunia Blogging. 


Dunia blogging juga banyak cabaran nya bagi wanita berkerjaya macam saya ni dan tak terkecuali juga buat serirumah juga sebab kekangan waktu boleh menyebabkan blog agak terabai tidak ber update. Ini lah antara cabaran nya. Jujur saya katakan... Saya rasa kagum dengan mommy bloggers yang sangat konsisten update blog setiap hari. Ada saja kemas kini berkaitan kisah keluarga, anak-anak, tips, Resipi, isu semasa dan banyak lagi lah yang mereka kongsikan. Nak tahu siapa mommy bloggers yang saya maksud kan? Jom berkenalan dengan dan Kenali 25 Mommy Bloggers Malaysia 2020 Yang Best Untuk Di Follow.

#1 Siti Awadah 


Antara blogger yang saya kagum ini merupakan Blogger sepenuh masa dan ibu kepada 6 orang Cahayamata. Siti Awadah atau lebih di kenali sebagai Awa. Berasal dari Utara dan menetap di Pantai Timur. Memfokuskan  topik gaya hidup, keibubapaan dan perhubungan rumah tangga sebagai topik utama dalam penulisan blog. Selain aktif sebagai seorang blogger, Awa juga merupakan seorang Freelance writer. Kalau anda nak tahu, Awa juga merupakan pengasas Bite Media Consultant. Kalau nak belajar selok belok blogging, boleh join BITERS Online Class. 

#2 Nor Azlina 


Blogger sepenuh masa ini merupakan ibu kepada 4 orang Cahayamata. Baru saja dapat baby bulan February haritu. Banyak berkongsi berkenaan kesihatan, lifestyle dan resipi selain daripada keibubapaan. 

#3 Khalisa Hazrina



Working from home mom and mom of 2 kids. Ini lah dia Khalisa Hazrina atau lebih di kenali sebagai Lisa. Kenal blog Lisa ni pon dari BITERS group. Banyak berkongsi tentang motherhood journey. Lisa juga merupakan seorang freelance content creator. 

#4 Mimi Azirah 



Antara blogger yang sudah lama bertapak dalam Dunia blogging. Memang dah lama follow blog Mimi. Pertama kali berjumpa di event Ramadan Preview dekat Bangi Golf Resort. Mimi merupakan seorang part time blogger yang minat dengan warna pink ibu kepada 4 orang Cahayamata. 

#5 Fadzi Razak 



Pertama kali jumpa blog Fadzi Razak ni saya ingatkan Fadzi ni lelaki tau. Rupanya Fadzi ni perempuan dan ibu kepada 2 Cahayamata. Penulisan blog banyak berkisar mengenai lifestyle, event, product review dan banyak lagi. Fadzi ni full time blogger dan juga merupakan seorang ghostwriter atau dalam bahasa mudah nya ialah penulis upahan.

#6 Azlinda Alin



Selain aktif dalam penulisan blog, mommy 3 anak ini juga merupakan seorang ejen insurance. Siapa yang tak kenal dengan Azlinda Alin kan. Antara top parenting blogger di Malaysia sebab tersenarai dalam Top 20 Malaysian Parenting Blogs 2018 dan yang terbaru tersenarai dalam Top 20 Parenting Blogger 2020. Hebat kan.

#7 Aida hanafiah



Blog aida antara blog yang dah lama saya follow. Blogger melaka, ibu 3 anak dan bekerja sepenuh masa. Banyak berkongsi kisah anak-anak, dekorasi, Resipi dan banyak lagi.

#8 Maria Firdz



Ibu anak 4 ini merupakan seorang cikgu. Blog Maria ni penuh ilmiah sebab banyak berkongsi tips, motivasi dan info yang sangat best terutama mengenai keagamaan. Bila cikgu menulis kan. Susunan ayat pon cantik.

#9 hafiza AizZawa


Mom of 2 kids. Agak baru juga kenal blog Fiza AizZawa ni. Yang saya perasan, Fiza ni rajin join event-event blog. Banyak juga berkongsi resipi dan product review dalam blog.

#10 shalimar





Blogger pantai timur. Ibu anak 2. Start blogging dari tahun 2010 lagi. Kalau tengok blog shalimar ni, banyak perkongsian mengenai lifestyle, family dan resipi.

# 11 Nurul Sakinah 



Kinah.... Full-time blogger dan Mommy anak 1 ni pon antara blogger yang rajin join event. 1st time jumpa kinah dekat Segi Fresh, Balakong untuk task blog.

#12 Siti Rohaida 



Part time blogger... Eda dari Johor. Banyak perkongsian mengenai resipi, tips dan juga isu semasa. Mula blogging dari tahun 2011.

#13 Cahaya hayati 



Start blogging tahun 2010. Mommy anak 2 dan berasal dari Kedah.

#14. Shahada Fauzi



Work at home mom dari terengganu. Mommy anak 3 ini lebih mesra di panggil Cik Sha sejak mula blogging tahun 2009. Selain aktif sebagai blogger, cik sha juga merupakan freelance designer.

#15 Izarra Qistina



Mak anak 2 berasap dari Negeri Sembilan. Banyak berkongsi kisah Personal, lifestyle dan review. Bekerja sepenuh masa.

#16 Chinta Artie



Bekerja sepenuh masa dan berasal dari Sabah. Mak anak 3 ni sudah mula blogging dari tahun 2008 lagi.

#17 Eswati Azni



Kenal blog Eswati dari Biters group. Mak anak sorang yang minat makan dan travel ni juga suka dengan gadjet dan teknologi.

#18. Noor Liza 



Mak anak 2 dan akan datang nak masuk 3 ni merupakan blogger sepenuh masa. Banyak juga perkongsian mengenai resipi dalam blog. Start blogging dari tahun 2010 lagi.

#19 Fuzy Rahmah



Otai blogger ni. Dah start blogging dari tahun 2006 lagi. Hebat lah Kak Fuzy sebab masih bertahan sampai sekarang. Umi 6 anak ni rajin juga join event.

#20 Shamiera



Antara blogger yang menggunakan English Language dalam penulisan blog adalah Shamiera @ ami. Mak anak 4 dan rajin turun event ni adalah blogger sepenuh masa.

#21 Alia Farhan



Penang mari. Mom of 2 princess yang suka memasak sebab banyak share resipi dekat blog. Full time blogger yang start blogging tahun 2009.

#22 Zaidalifah



Lebih mesra di panggil Bonde. Pernah beberapa kali berjumoa di event. Bonde ni part time blogger.

#23 Junaidah Mohit



Ni pon antara blogger lama yang saya follow. Selalu bertemu di Alam Maya saja. Tak sangka dapat jumpa Aju 1st time mana nak pergi event Sepetang Bersama Blogger. Mak anak 6 ni start blogging tahun 2009 dan merupakan part time blogger.

#24 Mrs Pip 



An ex-engineer become stay-at-home-mom. Hebat kan mommy 3 anak ni. Emphi Yap atau lebih di kenali dengan Mrs. Pip. Blogger sepenuh masa yang berasap dari Sabah.

#25 Hanny Abdullah 



Banyak perkongsian mengenai resipi, tips, travel, review dan banyak lagi. Mula menulis blog tahun 2010. Selain menjadi seorang blogger, kak Hanny juga merupakan seorang usahawan dan animal lover/rescuer.

Ini lah dia senarai 25 MOMMY BLOGGERS MALAYSIA 2020 YANG BEST UNTUK DI FOLLOW. Nak tahu lebih lanjut, anda boleh terjah blog mereka. Kalau anda nak tahu, mereka semua adalah dari geng BITERS.  Walaupon berstatus Surirumah dan wanita berkerjaya, ianya bukan halangan untuk menjadi seorang penulis blog. Sebab penulisan blog boleh menjadi salah satu sumber untuk menjana pendapatan sampingan tau.

Note: Phewwww.. Mencabar betul update entry pakai handphone ni. 


You Might Also Like

13 komen

  1. hehee..bukan Otai Fiza oii..akak budak baru belajar gakkkk

    ReplyDelete
  2. Thanks fiza.. Wajib follow mereka ni

    ReplyDelete
  3. Semua mommy nlogger slm biters memang hebat, xlokek ilmu dan seronok dapat tukar2 pendapat walaupun ada yg xpernah bersua mukankan

    ReplyDelete
  4. lama tak jumpa fiza, seronok aktif berblogging dulu2 kan.

    ReplyDelete
  5. wah..ni sure best best ni, leh try blogwalking nanti.. tq for sharing!

    ReplyDelete
  6. >.< hahahha ramai ingat saya blogger lelaki dulu sebab nama tu kan. Awal awal dulu tak tunjuk muka :D :D

    ReplyDelete
  7. thanks fiza...blog ni pun wajib korang follow

    ReplyDelete
  8. Tahniah juga buat Fiza, pakai HP pun boleh update blog.. hebat la mommy blogger kita nie..

    ReplyDelete
  9. wah, seronoknya boleh kenal ramai mommy blogger di Malaysia ni. Hebat2 semua.

    ReplyDelete
  10. ehhh ray x follow lg eh blog ni?
    okay i'm hitting the follow button now.
    baru perasan la x follow, padahal dah masuk dalam bloglist XD

    ReplyDelete
  11. Hai Fiza lama tak jumpakan, InsyaAllah adalah masa kita bertemu nanti.. sudi-sudikan follow Bonde #22 www.bondezaidalifah.com

    ReplyDelete



Labels

Intellifluence

Afizah Abd Rahman is an Intellifluence Trusted Blogger

Blog Archive