Hujan Oh! Hujan

Thursday, February 13, 2014


Beruntunglah pada yang dapat merasa hujan smalam. Keyword hangat kat FB smalam adalah 'HUJAN'sebab masing² melahirkan rasa syukur bila turunnya hujan. Kat Cyberjaya hujan renyai² jer. Masuk bangi, nan hado hujannya. Rindu dengan hujan lebat dah ni. Dah lama sangat tak hujan. 

Jom berdoa minta hujan turun 

Menurut Pusat Cuaca Nasional, bulan February adalah bulan yang agak kering dan panas dan di jangkakan akan menerima hujan pada pertengahan February nanti. Sama² lah kita tunggu. Nak kluar lunch skang  pon malas. Kirim kat member jer. Tak tahan dengan cuaca panas berdenting kat luar tu. Ni baru cuaca panas kat dunia. Belum panas kat Neraka lagi. Muhasabah diri...

Note: Blur hari ni. Tak tau nak citer apa. 



You Might Also Like

33 komen

  1. kat sini pun kurang hujannya fiza..

    ReplyDelete
  2. rawang rintik jugak.. tp tak sempat basah tanah.. doa hujan lagi.

    ReplyDelete
  3. aah..sekejap je hujan semalam.. jen mengalahkan apa...haishh

    ReplyDelete
  4. melaka setakat ni keringggg lagi ni fiza. tak hujan2 lagi..doa moga turun hujan rahmat di sini..

    ReplyDelete
  5. Syukur alhamdulillah..kat rumah saya pun hujan gak semalam :)

    ReplyDelete
  6. ptg smlm ms blk keje koi 5.30 tu hujan renyai sat sgt...jalan pon x basah...cermin keta pon x sempat nak psg wyper..tetiba dah panas blk...lahaiii..br berangan nak tido nyenyak mlm tadi...

    ReplyDelete
  7. Hujan dan panas nikmat Illahi. Apa pun semoga kita dapat merasa segala nikmat kurniaan-Nya. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum awak.. semalam hujan kan. syukur alhamdullilah.. merasa juga angin sejuk lepas hujan tu.. best sangat (",)

    ReplyDelete
  9. Dekat Melaka dah lama tak hujan..

    ReplyDelete
  10. sama la blur sebab internet giler...grrrr...

    ReplyDelete
  11. ngko.kt aloq setaq nih terik bangat..tak hujan lansung lagi..dh berapa bulan dh....aku hari2 juruih pokok2 aku pagi ptg...huhu..moga Allah turunkan hujan rahmat di Kedah..amin

    ReplyDelete
  12. area rumah saya pn dah lebih 2minggu tak hujan. panas terik disiang hari dan malam pula bnyk nyamuk

    ReplyDelete
  13. Btul tu...panas sangat...kena jaga kesihatan diri juga..mudah-mudahan hujan la walau sedikit

    ReplyDelete
  14. Kat KK pun semalam hujan noks.....:-)

    ReplyDelete
  15. betul fiza... kat sini pun dah lama tak hujan. pokok bunga pun harapkan disiram tiap hari.

    seronok tgk kawan2 yg merasa hujan kat tempat mereka semalam...

    ReplyDelete
  16. Klang pun xujan lagi ni...
    Setia menanti...

    ReplyDelete
  17. KAT KL SEMALAM HUJAN... SEJUK LE SKET.... KALAU IDAK PANAS BERDENGUNGG...

    ReplyDelete
  18. area rumah saya hujan sekejap smlam. dpt juga merasa.hihi. kalau kt kg dh kluar laeik larik dah kot

    ReplyDelete
  19. Smlm saya di bangsar.. hujan mmg lebat.. syok sungguh.. alhamdulillah, nikmat.. :)

    ReplyDelete
  20. semalam merasa juga hujan walupun tak sampai lima minit

    ReplyDelete
  21. alhamdulillah... kat utara ni ujan takmo turun lagi... kalau malam mang hangat... dah mandi pun berpeluh lagi

    ReplyDelete
  22. alhamdulillah, sejuk rasa smlm...

    ReplyDelete
  23. oowhhh... pj tak hujan. patut la tak sejuk pon semalam. mudah-mudahan malam ni pj plak yg ujan.

    ReplyDelete
  24. salam perkenalan....betullah...kt bangi ni panas sgt...konon2nye mendung mcm nk ujan tp x jugak turun...perit rasanye...hrp2 lah turun jugak mcm yg dramalkan...

    ReplyDelete
  25. kat seremban ni xhujan lagi..moga² akan hujan sebab cuaca panas dan lama xhujan kan

    ReplyDelete
  26. salam k.fiza..
    huhu..mmg panas.. kelmarin hujan lebat,,tp kejap je..

    ReplyDelete
  27. kt pnang pun xhujan2 lg.. pokok semua dh habis menguning. xsangka empangan hulu selangor smpai kering teruk, walhal dulu air banyak.

    ReplyDelete
  28. cuaca tak menentukan.. dulu pun tak turun hujan gak.. lps tu turun sampai banjir lps tu cuaca sejuk lps tu tak hujan plak skrg ni

    ReplyDelete
  29. Kat sri iskandar 2 hr lepas hujan dah lama x hujan sekal hujan br la rasa nyaman kalo tak panas membahang...

    ReplyDelete
  30. tempat lain dah hujan lebat dan banjir, tapi tak mendapat liputan dari pihak berita
    tak percaya..klik ni http://cheguzam.blogspot.com/2014/02/banjir-beaufort-sabah-tak-mendapat.html

    ReplyDelete
  31. malam jumaat hujan turun lebat sangat. alhamdulillah

    ReplyDelete
  32. kan kat sini rasa panas sangat. ada satu malam tue sampai pasang ekon 17C lah selalu tue takde sampai paras tue pun

    ReplyDelete


Labels

Instagram

Facebook Page