Anakku jatuh KATIL

Tuesday, March 24, 2009

Ya Allah....berderau jantungku pagi tadi bila aku tersedar iman dah tak der kat sebelah. Jenguk plak kat Hubby kot2 terselit celah2 tu...tak der gak. Skali tengok2 dia dah kat latai. Dalam keadaan meniarap. Aku yg dah menggelabah ni gi kejut hubby, bukannya nak amik Iman dulu, boleh plak tanya soalan bodoh...'Abang, macam mana iman boleh ada kat bawah ni', hubby ku apalagi sepantas kilat terus bangun angkat Iman. Dan yang paling2 mendebarkan kitorang bila Iman tak bagi response masa hubby ku panggil2 nama dia, aku dah risau tahap gaban dah, hubby tepuk2 plak badan dia, tak bangun gak, pastu tepuk2 lagi, baru dia response. Alhamdulillah....lega rasa hati ni. Terus aku sumbat nenen.

Aku pon hairan...bila masa plak anakku tu jatuh katil? Sebab tak dengar plak dia nangis. Atau pon dia nangis tapi aku yang tak dengar? Tahap tido tak hingat dunia btul laki bini ni. Atau pon dia turun katil sendiri dan tido kat bawah? Lagi pon smalam Iman telah di kepong, hubby hujung katil dan aku plak sisi katil. Ape2 ajelah, yang penting aku bersyukur sangat2 yg Iman tak apa2.

Kesimpulannya....awasilah anak2 anda. Kalau anak tengah lasak tu, tak yah lah tido atas katil. Tido jerlah kat bawah...bentang TOTO. Kalau nak tido gak atas katil, letaklah anak tu kat dalam baby cot. Kalau nak tido sama2 ngan anak gak, buatlah benteng keselamatan yg paling tinggi supaya anak tak jatuh.

You Might Also Like

6 comments

  1. laaaa sami pon 2 ari lps jatuh katil.. bukan tgh tdo.. dia main2 guling2 terus jatuh.. hishhh sian dia.. seb beik xde pe..

    ReplyDelete
  2. Hehehe...shiannya sami boy, syok sgtlah tu guling2 sampai jatuh. FYI ely, my son masuk ni 3 times jatuh katil.

    ReplyDelete
  3. salam fiza,

    hihi.. anis masa awal2 dulu ade le jugak jatuh katil.. la ni bg dia tidur yg dekat dinding.. budak2 tgh lasak, memang mcm tu.. the best is, tidor atas tilam/toto jer.. katil ni cam tak praktikal bila anak2 dah ramai..

    ReplyDelete
  4. Hehehe...betul tu kakyong. Lepas ni tido bawah jerlah.

    ReplyDelete
  5. Masa anak dua dulu memang x de katil, mmg tido atas tilam jea, sekarang nie baru ada katil.. tapi Sarah pulak yang nak melasakkan diri..
    So we decided to sleep on the floor jea..atas tilam la, sekarang nie ambil langkah awal.. takut jugak terjatuh..plak

    ReplyDelete
  6. nadnye...better save than never.

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive