Kisah Hujung Minggu

Tuesday, April 28, 2009

Kami 3 beranak demam. Bermula dengan anakku dulu. Petang jumaat, masa amik kat Nursery, pengasuh tu cakap Iman muntah & badan dia panas. Masa aku amik tu dah ok dah. Pagi Sabtu tetiba panas badan dia naik balik. Aku risau betul kalau anakku demam, tak tidor di buatnya. Bagi ubat demam yang bulan February nyer. Ok sket, kurang lah panas nya. Tetiba petang tu panas balik, gi klinik doktor trus bagi ubat ikut montot, panas nak dekat 40. Hari Ahad petang baru ok, kiranya dah kebah sikit lah. Doktor pun cakap musim demam skang ni.

Lepas anakku dah sihat kami suami istri plak demam, serentak plak tu. Aku memang jenis yang jarang demam, tapi skali klo dah demam, tak larat betul rasanya. Dapatlah MC 1 hari. Ini pon rasa tak berapa sihat sangat lagi ni. Tapi ku gagahkan jugak gi kerja.

Pagi ni badan Iman panas balik. Tension plak rasanya, berbalik2 plak demam ni. Dahlah anakku tu susah betul nak bagi dia makan ubat. Klo bagi ubat, dia akan katupkan mulut dia rapat2, klo dah masuk mulut, di luahkan nya balik ubat tu, macam mana nak cepat elok nak ooi. Naik gak temperature aku klo bagi iman makan ubat. Kesian anak ibu. Terpaksa gak hantar gi Nursery pagi ni.

You Might Also Like

4 comments

  1. ala siannye sume demammm.. smpai 40? huyuh.. kitorg penah sami panas smpai 40 gak tp time tu kt krabi eeeii petama kali la tgh bcuti kitorg xsabo nk balikkkkk

    ReplyDelete
  2. salam..
    sian nyer sekeluarga demam.. cepat sihat yer.. anak-beranak kena rajin mkan ubat..
    bila tukor layout.. wah fiza demam sempat juga cat rumah baru...

    ReplyDelete
  3. fiza, smoga mu skuarga cepat sembuh tau...isk..cuak jugak kalau kes2 demam skrg nih...demam skrg dah xleh pandang ringan, bukan mcm dulu2 punya demam...owh dunia...betapa kau dah tercemar huhu~

    ReplyDelete
  4. ely-> memang risau klo anak demam, espesially klo temperature tinggi.

    kakyong-> Tima Kasih, kami rajinlah mkn ubat kak, tapi si kenit tu susah bangat nak bagi makan ubat, tension di buatnya.

    herni-> alhamdulillah, suma dah sihat.

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive