Meremang sudah bulu roma ku..☺☺☺

Monday, December 14, 2009


Ekekeke...apa punya tajuk lah ☺☺. Ni perihal anak bujang tu lah. Pernah tak bila uols tinggal berdua jer ngan anak, tetiba si anak ni tak semena² menjerit...antu...antu (hantu...ngeee). Pernah tak? Iman agak kerap gak buat macam tu, mungkinkah dia nampak? Orang tua² cakap...budak bley nampak benda² halus ni.

Baru² ni, tengah hari lah, tetiba iman merengek "uhuk..uhuk..antu..antu" sambil tuding jari kat pintu masuk, pastu dia sorokkan muka kat kerusi. Masa tu aku berdua jer ngan dia. "antu? hantu ker?"...iman angguk...aku dah cuak gak lah time tu. Dah lah tak berjiran lagi, depan umah kosong...kiri rumah pon kosong, time tinggal berdua ni pulak ko nak takutkan ibu nak oooiii. Dah lah ibu ni penakut (^_^). Masa baru² pindah pon macam tu gak, aku kat dapur, hubby dlm bilik...tetiba dia menjerit 'buuu...antu, antu', sambil tunjuk kat bilik no. 2, siap mengejek lagi..ntah sapa yg di ejeknya. Nasib hubby ada time tu, tak der lah takut sangat. Yerlah...baru pindah kan, sunyi jer sebab banyak rumah yang kosong lagi. Pastu kat tol kajang...last week, tiba² sorokkan muka kat tingkap...antu..antu, sambil tunjuk kat pokok² tu. Aku ngan hubby berpandangan...apakah....???

Agak kerap gak iman buat macam tu, bukan kat umah sendiri jer, kat umah mertua & umah mak aku pon cakap benda yang sama gak. Tak tahulah sama ada iman betul² nampak atau saja suka suki sebut perkataan "antu" tu.


You Might Also Like

6 comments

  1. ko andailan anak ko saja2 jek..sbb ko kata bukan kat umah kopun..ngan umah nenak dan datuk pun dia buat gitu2kan..
    ala fiza,,skrg byk tul cerita antu kat tv. budak2 dr tak tahu jd tahu. mana tahu nanny dia ke sapa2 ke taknak kasi dgn buas gi ckp antu2. mcm anak aku skrg laa..dah jd takut bahana tv ni..

    ReplyDelete
  2. eiii seram lak aku...jgn la ko kenalkan anak ko ngan antu, tak pun ko bawa jmpa ustaz²...tanya pendapat...

    ReplyDelete
  3. HADA: Anak aku mana tgk citer hantu, dia takut. Mertua ngan mak aku pon tak der takutkan dia ngan perkataan hantu tu...ntahlah...

    LOL: Hehehe...klo sesorang seram gak, tapi lady ada 2 ekor bodyguard yg cumils (^_^)

    AS: Aku lagi seram as, anak aku memang tak tgk citer hantu pon, tgk iklan CEPLOS tu pon dah takut. Btul gak kan..bagi kuatkan semangat dia.

    ReplyDelete
  4. haiyoo..mmg meremang weh...mujo kat sini kurang skit kisah2 hantu ni.

    ReplyDelete
  5. Hehehehe...meremang erk ija (^_^)

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive