Udang masak lemak, Sayur Sawi dan Ikan Masin Sepat....

Thursday, August 19, 2010


Itu lah menu buka posa untuk 8 Ramadhan (^_^). Tekak ni tetiba teringin benor nak makan gulai udang masak lemak bersama kacang panjang. Pastu di satukan plak dengan ikan masin sepat dengan nasi panas²...perghhhhh...memang sedap tak hingat...ahaks...

Petang smalam sampai umah agak lewat, dalam pukul 6.00 pm. Hujan plak tu. Balik umah amik keta, pastu amik iman kat nursery, trus pecut ke kedai. Agak kelam kabut gaklah. Hubby tanya sempat ker masak nih? Atau nak beli lauk jer? Tapi sbb dah teringin sangat sampai dah terbayang², masak gak lah. Sempat pon sebab hubby tolong skali (^_^)

Tugas hubby masak sayur & goreng ikan masin. Aku plak masak gulai. Beres dah keja memasak. Alhamdulillah dapat somi yang ringan tulang...mekasih abang.

Hhhmmmmm...petang ni tak tau nak masak apa plak.


You Might Also Like

4 komen

  1. haa..skrg i dah dpt hidayah nak msk apa udang dlm fridge tu.
    tapi my udang x besar lah... xbest buat msk lemak.how eh?

    ReplyDelete
  2. bagus tu tolong menolong di bulan ini :)
    cepat siap masak n tkde lah penat sgt kan!

    ReplyDelete
  3. huwa geramnya tgk udang tu.. lepas tu masak pulak sama2 kan hehe

    ReplyDelete
  4. ISABELLE: I nyer udang pon tak beso pon, tapi dah teringin sgt, bedal jer.

    ZARIN: Bak kata wonderpets...'apa yg penting, kerjasama'...☺☺☺

    LADY: Hehehe...puas makan.

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page