Rambut Gugur

Friday, January 21, 2011

Lepas bersalin anak no 2, aku rasa tahap keguguran rambut aku dah makin kronik. Rambut kat belah depan ni dah nampak jarang. Dahi aku yang sememangnya jendul dah makin menjadi² jendulnya (ha...gelak). Bila aku sikat rambut...ya Allah...segumpal rambut kat sikat. Aku jadi makin takut tengok rambut sendiri yang semakin luruh dengan banyaknya.


Jangan kata kat sikat...kat bantal, lantai umah, lantai bilik air...di mana² saja ada rambut aku. Uuuwwaaaaa...nak buat macam mana nih. Rambut dah makin sikit. Pakai shampoo untuk rambut gugur pon tak jalan gak, makin gugur lagi adalah. Mau botak kepala aku kalau tak ubat dari skang.

Ada tak petua yang ringkas dan senang untuk atasi masalah rambut gugur nih? Atau ada shampoo yang sesuai? Rasa macam nak gi YUN NAM Hair care jer, tapi mesti mahal kat...hhhmmmmm...


You Might Also Like

12 komen

  1. sama la dulu masa lepas bersalin..mak oi...byknya gugur.org tua kata masa anak menyembur air liur memang gugur rambut kita. tak sure la nape ek..tapi sknrg ok la sket.takde la kritikal sgt mcm dulu

    ReplyDelete
  2. sama lar kita fiza...mmg teruk sgt..tp skrg br jd gitu...masa diorg kecik2 dulu tak ler pulak..tanda2 umur dah meningkat kot utk akak..huaaaaaaaaaa......

    ReplyDelete
  3. aku pun gugur gak weii...aku pakai syampu yang ada hairfall solution...kira oklah sikit,.

    ReplyDelete
  4. salam fiza..boleh try shampoo yg mild skit...then tambah zinc dlm diet seharian..mkn hati ayam ke...mmg elok utk elak rambut gugur atau kelemumur ni...ada masa leh bc kt entry saya ni..

    http://arissazoela.blogspot.com/2011/01/rambut-gugur-lepas-bersalin.html

    Jum Sertai GA sempena 1st Birthday Arissa..Hadiahnya mmg mommies suke :) TQ http://arissazoela.blogspot.com/2011/01/arissa-zoela-1st-birthday-giveaway.html
    ~Hadiahnya milk booster dan ice packs~

    ReplyDelete
  5. rasanya mmg ada musim rambut gugur masa anak nak beralih bulan ke apantah. x igt dah.
    my solution dulu..i just chopped it off. setel...

    ReplyDelete
  6. i pun dulu teruk rambur gugur, tension je tgk. pastu try shampoo himalaya. so far, ok :)

    ReplyDelete
  7. AMIRAH: Ada gak dgr pasal tu.

    NOOR HIDAYAH: Teruk kan.

    CIK MOT: Aku pakai shampoo hairfall tu, tapi tak nampak hasil, kena tukar brand lain kot.

    ReplyDelete
  8. ARISSA: Tu lah, nak kena amik supplement lah. Menarik hadiah giveaway, nnt fiza join erk ^_^

    ISABELLE: Rambut i gugur tak ikut musim, hari² gugur dgn banyaknya. Tu lah...nak potong pendek.

    PINKERTOON: Owh...nak kena cari syampoo nih, mana tau berkesan kan. Anyway...thanks for drop by ^_^

    ReplyDelete
  9. Salam..
    Kakak iza ada syorkan minyak rambut ni.
    Tak ingat jenama apa tah.
    Cuba letak minyak rambut yang jual kat pasar malam tu, kot2 tumbuh rambut. RM4 je.
    Baru je nak cuba pakai, tetiba botolnya pulak jatuh berderai, habis pecah. Belum sempat cuba.

    ReplyDelete
  10. huhu..cerita pasal rambut ni aku ada masalah rambut....rambut aku tak tumbuh ada kat satu kawasan kat atas telinga...nasib dicover dgn rambut atas yg panjang..sapa leh tolong?

    ReplyDelete
  11. IZA: Shampoo apa tu iza? Kalau tau jenama bley saya cari kat pasar malam.

    KAKI BONGKAR: Aku rasa rambut ko tu segan nak tumbuh kot...hehehehe..

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page