Dahi lebam, pastu kena gigit Semut plak...nursery oh nursery...

Wednesday, February 23, 2011

Petang smalam masa amik qaira kat nursery, bebudak pengasuh tu ada bagi tau yang dahi qaira kena gigit semut. Bukan kat dahi jer ada, tapi kat kepala pon ada gak. Dari cara gigitan tu, aku rasa semut api.

Pastu masa dalam kereta, baru aku perasan ada tanda biru² kehijauan beserta ke'purple'an kat dahi qaira. Nak kata besar, tak der lah sangat. Tapi kalau dah bertanda lebam tu, sah² lah dahi qaira terhantuk kan. Kalau aku perasan masa amik tu, aku tanya trus jer.


Pagi nih baru sempat nak tanya. Dorang cakap dorang pon tak perasan, mungkin terhantuk masa qaira meniarap. Erk...tak kan tak der alas kot atau tilam ker.Nak kena bawak tilam sendiri lah gamaknya. Aritu tanya tak yah bawak sebab dah ada. Hhhmmmmm....benda dah nak jadi kan.

Yerlah, ibu mana yang tak risau bila nengok dahi anak lebam even tak sebesar mana pon lebamnya. Lagipon qaira tu baru nak masuk 5 bulan. Bukannya elok kalau kepala bebudak ni terhantuk ker apa ker kan. Kepala lembut lagi. Tu terhantuk yang bertanda, yang tak bertanda plak macam mana?

You Might Also Like

10 komen

  1. salam kenal jgk

    alahai siannya qaira..sy pun anak2 anta kat nursery..mmg kene tanya dorang..tiap hari berdoa mintak2 xde apa yg berlaku masa anak2 di nursery..kita kena tawakan fiza..mak sy sellau pesan mcm tu..InsyaAllah xde apa2...

    ReplyDelete
  2. Sian die dah la comel. Ish.
    *anak akak eh?


    Mr. Swift Currently Posted : Apabila Ayam Dah Mula Bercakap Dan Pelik Pasal Manusia...

    ReplyDelete
  3. Fiza kena tny jugak psl lebam tu...mesti fiza risau kan. Intan baca dan tgk gamabr qaira pon dah risau gak nie...

    Tapi harap2 dia terhantuk kat lantai ke apa ke...jgn lah ada yg benda yg tak elok berlaku, mintak di jauhkan...amin.

    ReplyDelete
  4. kepala anak lebam ni bukan bleh bawak main2.. ntah jatuh ke, terhantuk ke.. sian nya qaira..

    ReplyDelete
  5. haihhh... serba salah kita yg xde pilihan ni.

    ReplyDelete
  6. CINTA: Sian kan saya.

    AMIRAH: DAh bagitau pon.

    ReplyDelete
  7. HANIM: Memang hari² saya bdoa supaya tak jadi apa² kat anak. Tu lah, kena tawakal klo hantar kat nursery nih.

    MR. SWIFT: Mekasih puji qaira comel. sian saya kan.

    ReplyDelete
  8. INTAN: Memang risau masa tgk dahi qaira lebam. Minta di jauhkan benda² yg tak elok.

    MEKCHU: Kan...rasau klo melibatkan kepala nih.

    ISABELLE: Betul3x.

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page