Penangan Raja Buah

Monday, March 21, 2011


Bila makan memang sedap tak hingat donia. Tapi bila dah terperap dalam kereta...ya ampun...baunya amik masa berhari² nak hilang.

Cerita hujung minggu. Hari sabtu aritu balik kampung my MIL kat Kg. Gajah, perak. Sepanjang perjalanan pergi ngan balik tu hujan jer. Kira ok lah kan, tak der lah panas sangat. Dah lama gak tak balik perak nih.

Skang kan tengah musim durian. Memang cantik sangat lah klo balik pon. Lepas makan kat kenduri kawin, rehat² lah kejap. Pastu my SIL panggil. Ada durian...fresh dari kebun ^_^. Sukanya...sebab dah lama tak makan durian. HUbby kopek lah beberapa biji. Ya Allah...sangat sedap. Banyak gak lah aku makan, dah macam orang jakun tak pernah makan durian gamaknya. Di sebabkan qahirah nyusu badan, terpaksalah kontrol kan....Kang sakit perut plak anak dara tu. Iman plak memang dari dulu minta nak durian, tapi bila dah dapat, tak reti plak nak makan.

Tapi kan...aku terkilan betul lah. Masa nak balik my MIL ada kirimkan 4 biji buah durian. Bajet balik umah nanti nak sambung makan puas². My hubby durian nih dia kurenggg sket. Sampai umah dah malam, tak larat lah nak angkut durian bawak naik atas. Tgh hari semalam aku tanya:

ME: tak bawak naik durian ker? dgn selambanya hubby jawab
HUBBY: abg dah bagi suma durian tu kat pak guard, malas lah nak bawak naik atas.
ME: la...apsal tak tinggalkan sebijik?
HUBBY: malaslah...leceh nanti nak kopek, lagi pon nanti umah bau

Uuuwwaaaaaa...tak aci btul laki aku ni tau, pak guard di utamakan istri di ketepikan aku rasa macam nak turun nak minta sebijik durian kat pak guard tu. Ini tidak adil. Dah lah durian tu sedap. Hhhhmmmm...tak rejeki nak melantak durian.

P/s: Macam mana nak hilangkan bau durian dalam kereta erk? Pening lah kepala bau durian tak hilang².

You Might Also Like

7 komen

  1. errr..nak makan durian sgt2 ni..tapi belum ada keberanian..huwaaaa :'(
    btw..dah cuba letak daun pandan byk2 tak..err..pastu bukakan tingkap keta tu..tapi memula keta bau bubur durian jap la..pastu dia ok..hihi..

    ReplyDelete
  2. orang kata letak roti...bior dia serap bau-bauan durian tu...durian!!fuh gila best!!
    tetapi kenapa laki kau kasi pakguard tu..baik murni betul hati laki hang fiza!!

    ReplyDelete
  3. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ruginya.
    kasi nieza sebijik pun takpo ..huhuhu

    letak daun pandan banyak2 dalam keta fiza.

    ReplyDelete
  4. NAK HILANGKAN BAU DURIAN DALAM KERETA.. ERMMM.. TARUK DAUN PANDAN KOT..

    ReplyDelete
  5. letak roti yang keping2 tu pun bleh....

    ReplyDelete
  6. alamak..sedihnya fiza..kite pun suke giler durian tau..setiap butir amatlah berharga..huhuhu..tkpe2..next time leh carik lg..apa kata letak daun pandan..cuba2

    ReplyDelete
  7. bagi pak guard???? napa xsinggah bukit bagi kat aku aje????????????? xaci nnye!!!!!!!!!!!!!! kalau aku mau makan hati 10hari!!! aku yg xkena mngena nih pon rasa cm nk marah hahaha.. sama lah papi pon xmkn durian.. letak roti dgn daun pandan.. xpon sembur aje febreeze hehe

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page