Penangan GULAI PUCUK UBI

Wednesday, June 22, 2011

Google Pic.

Busy plak pagi tadi. Baru berkesempatan nak buat entry pemanas ☺☺

Berbalik kepada tajuk. Malam tadi masak gulai pucuk ubi, lawannya mestilah ngan ikan masin kan. Bedal punya bedal...lupa plak yg diri tu IBU MENYUSU. Iyerlah, dah lama sangat rasanya tak makan. Rupa² nya tak serasi lah.

Penangan pucuk ubi nih buat anak dara kena kembung perut...huhuhuhu...sian sangat. Banyak kali bangun tengah² malam. Selalunya tak macam nih. Tak pasal² pagi nih aku bangun lewat sebab tak cukup tidur...haihhhh...

Buat masa nih, makanan² lain tak der masalah kalau aku makan. Tak der effect kat anak dara nih. Cuma kali ni...memang tak boleh makan pucuk ubi gamaknya.


To my dear Qahirah...Ibu minta maaf yer sayang. Tak pasal² awak kena kembung perut sampai tak lena tidur.

You Might Also Like

12 komen

  1. comelnya! oops, angin ya? sian si kecik...

    awak nak header? boleh aje. t email detail kat sy...email sy ade dlm entry header percuma tu =)

    ReplyDelete
  2. baru tau pucuk ubi bleh buat anak kembung...

    ReplyDelete
  3. lama jugak tak makan pucuk ubi ... nyummmmmmm nyummmmm

    ReplyDelete
  4. wah nampak cam best je gulai pucuk paku itu,,,,,,,

    ReplyDelete
  5. sebab qaira blom setahun kut..ahmad dah setahun je dah ok..semua leh tibai..heh

    ReplyDelete
  6. heheh chubbynya baby u :) cute :)

    ReplyDelete
  7. alahai...siannya baby...kena hati2 la mcm ni kan...

    ReplyDelete
  8. MOMMY FARA:

    Mekasih aunty...ckp saya comel ☺☺
    Saya dah emal fara pasal header tu ^_^

    ReplyDelete
  9. IZWA:

    Tu lah, kita pon baru tau.

    ReplyDelete
  10. NIEZA:

    Dpt pucuk ubi rebus cicah ngan sambal belacan pon sedap ☺☺. Tapi tak bley mkn dah...huhuhu...

    ReplyDelete
  11. NASAZFROG:

    Pucuk ubi lah dear, nampak mcm pucuk paku yer ☺☺

    ReplyDelete
  12. AMIRAH:

    Iyerlah tu kot. Kena tunggu dia stahun lah gamaknya baru bley mkn ^_^


    ************************************************************************

    AYU:

    Tu lah ayu, tak bley sembarangan makan dah.

    ReplyDelete


Baju Muslimah Kanak-kanak

Labels

Instagram

Facebook Page