Buat Kuih Raya sampai pukul 3 Pagi

Friday, August 26, 2011


Kesudahannnya...tak bangun sahur, sampai office pon lewat. Pukul 7.30 am baru bangun tido. Apa lagi, kelam kabut ah pagi nih.

Bersengkang mata aku ngan hubby. Semangat betul buat kuih malam tadi. Sambung buat bubbles rice chocolate. Kali ni memang jadi. Tambah coklat, baru lah tak berderai, cantik jer kerasnya. Yang sebelum nih memang berderai habis, banyak plak tu. Buat kudapan di masa lapang jer lah. Nak buang sayang, Tak baik membazir. Membazir kan amalan Syaitonnnn.

Selesai buat bubbles rice chocolate, buat cornflake madu plak. Pergghhhhh...memang terbaik ah, pandai aku buat...ekekekeke...dah resipi pon senang kan. Bertungkus lumus kami somi istri. Si suami tukang letak cornflakes dalam cup...sambil berdialog 'satu untuk saya, satu untuk kuih'...haihhhhh...si isteri plak tukang letak manik kaler² ngan kacang badam dan tukang bakar. Apa yang penting...KERJASAMA, kerjasama yang mantoppppp. Kalau aku sesorang buat, memang tak tido ah di buatnya.

Fresh from oven ☺☺

Malam ni nak sambung buat lagi 2 jenis kuih plak. Untuk cornflakes madu ngan bubbles rise memang dah siap packing utk mak malam tadi. Rasalah kuih buatan tangan anak dan menantu mak ni yer ^_^.

Petang nih nak balik awal sebab nursery anak² tutup pukul 5.00 pm. Harap² jalan tak sesak lah.

Hari ni pon dah ramai yang mula pulang ke kampung. Berhati² di jalan raya. Rancang perjalanan anda. Selamat pulang ke kampung halaman. Semoga selamat sampai ke destinasi yang di tuju. Aku pon balik kampung gak, balik Kampung Pandan...dekat kan...ekekekekekeke....



You Might Also Like

10 comments

  1. ok, raya ni aku p beraya umah ko la...heheh

    ReplyDelete
  2. ko nyer kampung kat kg pandan??hehe..semangatnya korang somi istri buat kueh ek..tetiba terkagum plak..huhu

    ReplyDelete
  3. CIKMOT: Datang ah. Dari putrajaya ke bangi bukan jauh pon ☺☺

    ReplyDelete
  4. huhuhu...rajinnye...sampai jam3...heheh.. psst, sama la nak buat 2kuih raya tu..buble rice n cornflakes tu..bahan dah de, malam ni baru buat...heehhehehe

    ReplyDelete
  5. AMIRAH: Ha'ah...kg pandan KL. Hehehehe...asik kuih tunjuk jer, teringin gak nak buat sendiri.

    ReplyDelete
  6. MIZAH: Hehehehe...klo tak buat, tak der kuih lah utk tetamu. Rumit gak buat bubble rice nih mizah, coklat kena letak banyak2. Selamat membuat kuih malam nih ☺☺

    ReplyDelete
  7. rajinnya fiza, smpi kul 3 pagi berjaga wat juih...selamat hari raya ye

    ReplyDelete
  8. rajinye fiza! sampai 3 pagi tu. Selamat balik kg jugak ;)

    ReplyDelete
  9. rajinnya dia
    nie kalau kasi anum x sempat nak raya nie

    ReplyDelete
  10. hamboii so raya keberapa aku leh g umah ko cmgini? laki bini bekerjasama bagusnyeee

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive