Permulaan Tahun Baru yang suram

Wednesday, January 11, 2012

Suram sebab anak dara tak sihat, nak dekat seminggu kena selsema dan batuk. Pagi isnin demam pulak. Pastu OTITIS kembali menyerang...berair telinga sebab hingus kluar ikut telinga. Lagi parah bila asyik di garu telinga yang berair tu, habis merah...nampak luka sikit. Aduhhhhh...sian anak ku. Selangi selsema tak baik, selagi tu lah telinga akan berair. Tapi skang nih nampak dah kurang sikit...alhamdulillah.

Yang payahnya skang nih, anak dara tu susah nak makan ubat dah. Kalau dulu senang jer nak bagi makan, nganga jer mulut. Tapi skang sebaliknya...nak kena paksa bukak mulut. Itu pon banyak yang keluar dari yang masuk...alahaiiii...Mata si ibu pon dah nak jadi macam mata panda sebab tak cukup tido.

Bukan anak dara jer tak sihat, kami somi istri pon tak sihat gak. Si dia tak habis² ngan ulcer nya pastu smalam demam. Yang aku plak semalam dapat cuti sakit. Penangan Food Poisoning. Ya! allah...seksanya bila asyik bluekkk banyak kali. Asal makan/minum...suma kluar balik. Lemah badan di buatnya. Alhamdulillah...hari nih dah start keja.

Cuma antibody iman masih kuat lagi sebab tak kena tempias orang sakit kat dalam rumah tu. Tapi standby gak ubat untuk dia.

Tapi tak best lah, awal² tahun dah dapat cuti sakit...huhuhuhu...

You Might Also Like

18 comments

  1. moga ko sekeluarga cepat sihat ye fiza..sian si kecik tu

    ReplyDelete
  2. Alahai semoga semuanya kembali sihat ye, bukan apa fiza, Allah beri peluang untuk fiza sekeluarga together2 kan ;)

    ReplyDelete
  3. speedy recover...anak kite pon sakit..batuk2 nasib baik iman steady kann

    ReplyDelete
  4. get well soon!! I pun ada 2-3 ulcer dlm mulut..ouchhh..sakit gitu

    ReplyDelete
  5. Sy seriau bila cite psl anak sakit. Aydin tu klu sakit, mmg susah nak mkn ubat. Kena pancing dgn Scott tau!

    =(

    ReplyDelete
  6. ooo..bila selsema blh jd cmtu ek....
    semoga fiza sekeluarga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  7. EMMS skang mmg musim demam fiza..anak sya safiiy ammar yg kecik tuh pun dok demam ngan selsema lagi..cian ja..pepun fiza n anak2 take care ok..jgn lupa makn ubat

    ReplyDelete
  8. adeh..mmg ssh kalau sakit serentak..

    ReplyDelete
  9. alahaiiiiiiii...siannya korang anak beranak... kena banyak berehat sama ye fiza..moga korang cepat sembuh nanti

    ReplyDelete
  10. mkn ubt tau.bese CM dapat bnde2 tu hujung tahun..mcm baru ni..1 dept demam..;(

    ReplyDelete
  11. sekarang ni mmg dah stat musim demam balik..minum airr byk2 n byk kan berehat ea

    ReplyDelete
  12. sian qaira! smlm sami pon xpegi school sbb sakit mata, seb beik ptg tu dia ckp mata sakit, mlmnye trus bwk g klinik, smlm elok plak baik dh.. masuk sekolah xsmpai seminggu dh kena penyakit.. aduhaii

    ReplyDelete
  13. alahaiii siannya.. smga semuanya cpt2 sihatlah...

    ReplyDelete
  14. semoga fiza, suami & si kecik cepat sihat..

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive