Serabut...Sedih...

Friday, January 06, 2012


Bila memikirkan pasal kerja
Tak der mood rasanya
Kerja makin bertambah, skop kerja pon makin luas
Tapi...jawatan masih di takuk lama
Terasa tak di hargai pon ada
Bila orang memandang sepi hasil kerja kita
Nak bertahan sampai bila?

Hhhhhmmmm...sabar jer lah kan. Memang sakit hati bila di fikirkan balik. Nak buat kerja pon rasa macam tak ikhlas, iyerlah...buat kerja teruk² orang bukan pandang pon, baik buat kerja sambil lewa...ye tak. Tapi tak baik berfikiran macam tu kan. Bertahan dan bersabar lah selagi boleh.

Serabut kepala dengan kerja yg berlambak nih sebab baru balik dari cuti. Serabut lagi sebab banyak benda nak citer, tapi tak der masa lagi nak buat entry. Tak sempat nak bertandang umah kengkawan, mana yang sempat jer lah.

OK...nak sambung kerja.

You Might Also Like

24 comments

  1. fren,jgn serabut 2 ok...ape kata cuba cari keje baru..kasi minda relaks sikit

    ReplyDelete
  2. sabar byk2 ehh..memg kdg2 kesabaran tue perlukan kekuatan yg tinggi, tp bila bersabar disertai dgn hati yg ikhlas..pasti berbalas, wpun bukan skrg, pasti akan ada balasannya.

    ReplyDelete
  3. aku penah cmtu .. time keje dulu lah.. memacam buat tp kt situ gakk haji plak jgn ckp la.. mmg tak bergerak.. xpe fiza, keje halal kena ikhlas yg pasti rezeki ANAK ade tuh nnti... :D

    ReplyDelete
  4. sabar ye fiza, mmg pon rasa down bila diri rasa tak dihargai tp jadikan itu penguat ye fiza...

    ReplyDelete
  5. fiza..chest up..face up, and smile.

    ReplyDelete
  6. sabar ye...saya pun selalu rasa camtu.blog lah tempat meluah perasaan.berkongsi dengan orang tak kita kenal.tapi,ikhlaskan diri.insya allah ,ada balasan dari allah tanpa kita sedari.keran allah lebih mengetahui apa yang baik untuk kita.
    salam kenal.

    ReplyDelete
  7. sabar ye fiza... mmg cam gitulah.. kdg2 org tak hargai hasil kerja kita... bila kita dah xda br dia tau.. takda sape nak wat keje tu..

    ReplyDelete
  8. dulu pernah merasa cam ni...sooo bad...utk legakan hati,,,juz kuatkan hati,,,keje semata2 ibadah kerana ALLAH...isya'allah jd bersemangat...sya plak da bertahun2 sabar,,,akhirnya mintak tukar tmpt keje & dpt suasana & keje baru yg best....

    ReplyDelete
  9. sabar jela fiza..kalau difikir2kan sangat memang rasa mcm berserabut sgt..jd jgn difikir2kan sangat ye..kalau diikutkan kerja memang takkan habis2 punye

    ReplyDelete
  10. yg parahnya klu keja x setimpal dgn gaji yg kita terima.

    ReplyDelete
  11. tersepit kan kalo situasi mcm ni..
    kalao benti mesti nyesal..fikir lah yg terbaik

    ReplyDelete
  12. sbr kak..sy pun serabut gak ni..keje byk giler....

    ReplyDelete
  13. Sy fhm sgt ape yg awak rs. Org lain mmg mudah suruh kita sabar tapi yang mengadapnya adalah kita. Saya lagilah, majoriti adalah bangsa lain. Dan diskriminasi pula sangat jelas. Kerja banyak, mereka lak duduk lenggang tp gaji besar. Mengarah mereka tahu. Bila kita kata tak dapat buat, mereka kata kita cpt give up. Jejas KPI. Jadi?

    ReplyDelete
  14. bila pikir pasal keje,tak tenang jiwa dibuatnya.hati meronta nak berenti tapi nak kena cari keje laen gak nanti.kalau tak nak makan apa.wuuuuu

    ReplyDelete
  15. tadi fiza mintak emel saya kan..

    zarina_naniey@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  16. salam.. sabar yer..

    masing2 ade mslh di tmpt keje..


    xpelah.. sabar.. d samping itu doa.. ush cr keje d tmpt lain..

    try berhijrah mencube nasib..

    ReplyDelete
  17. sabar yer.. insyallah ade rezeki tuh nanti.. tak pun gi je terus terang ngan bos!

    ReplyDelete
  18. ala fiza jng serabut..tarik nafas panjang2..mmg la fyzz pun kdg2 pk cam tuh.wat keja byk tp hasilnya tak dpt apa2 orng atas cam tak pasan pun..tp takpa la niat cari rezeki kerana ALlah taala rezeki utk anak2 kan..

    ReplyDelete
  19. sabar ye..mmg sedih bila keje kita tak dihargai....

    ReplyDelete
  20. mungkin tuhan ada cara lg baik utk balas ur hardworking n kindness?

    ReplyDelete
  21. Sabar ye Fiza... Dugaan wanita bekerjaya memang banyak. Moga Fiza dapat tenangkan diri dan buat pilihan terbaik.

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive