Yeayyyyyy....

Wednesday, July 04, 2012

Selesai sudah masalah yang melanda diri ini sejak dalam pantang aritu. Masalah gigi tak sihat Gigi...oh! gigi...lah.


Ku gagahkan jugak gi jumpa dentist semalam sebab dah tak tahan sangat. Sakit gigi buat nafsu makan ku sedikit terganggu. Nak makan kena makan benda yg lembut², tak bley nak makan yg keras². Jadinya pagi semalam dah jadi rombongan cik kiah ke klinik gigi. Angkut skali si abang ngan anak dara tu skali. Si adik plak tinggal kat nursery...sian si rambut pacak tu kena tinggal ☺☺

Berdebar-debar tu. Pada hal nak jumpa doktor gigi jer, dasar penakut kan...hahahah...Bukan cabut gigi pon, cuma tampal jer. Kedua² gigi geraham dah berlubang. Alahaiiii...nampak sangat gigi dah reput. Faham² lah klo dah berlubang tu kan, di korek-koreknya sbb nak tampal baru. Pergghhhhhhh...nasib tak sakit noks. Kira best ah dentist nih. Tak der rasa sakit atau pon ngilu. Sebelum ni pernah cabut gigi geraham gak...pon tak sakit. Mungkin sebab dentist ni lelaki, tu yang tak rasa sakit tu...hahahahahaha...

Sekejap jer pon tampalnya. Tak sampai setengah jam. Tapi kalau masih rasa sakit lagi, mungkin gigi tu nak kena cabut. Sebelum tu akar gigi tu nak kena matikan dulu. Haiiiiii...rongaklah gigi aku, nasib gigi geraham, tak der lah nampak kan. Selesai suma urusan, bawak bebudak tu gi jalan² lah. 

Pengajarannya...jagalah GIGI anda sebelum terlambat. Makanlah vitamin untuk tambah mana yang kurang especially kalsium dalam badan yer. 

You Might Also Like

15 comments

  1. jumpa dentist paling takut rs nye... seram sejuk bdn nih

    ReplyDelete
  2. baik cikguuu....nnti saya minum susu bnyk2 ye :)

    ReplyDelete
  3. hehe dah jumpa dentist baru legakan, kalau tak, sakit tu, saya mmg takut kalau sakit gigi

    ReplyDelete
  4. sakit gigi nk buat apa pun tk senang.. huk huk

    ReplyDelete
  5. fobia btl bab gigi nie, pernah gigi geraham bongsu kena cabut..belum cabut ag pun dh nangis huhuhu..mcm apa ag,

    ReplyDelete
  6. kalau sakit gigi mmg seksa kan...huhu

    ReplyDelete
  7. Msh boleh tampal? Dulu sy pnh skt gg yg amat. Ngilu, tuhan aje yg tau. Mtk tampal, dentist kate dah nazak. Kena cabut. Hahahaha...

    ReplyDelete
  8. dah lepas dah azab ko nok..azab ni belum pegi2 lagi dentist..memang sakit tapi takut punya pasal ku pendamkan saje..huk huk huk

    ReplyDelete
  9. yeahhhhhhh
    jumpelah dentist dik kalau gigi sakit ... x leh tahan tau
    naik ke kepala
    dah cabut legaaaaaa
    tapi kalau jumpe dentist macam nie mati hidup semula akk x nak ekek ;)

    ReplyDelete
  10. TERAKHIR SAYA CABUT GIGI SEMASA SEKOLAH RENDAH.. :)

    ReplyDelete
  11. eerrkkk saya masih belum ade pengalaman sakit gigi..

    ReplyDelete
  12. baik! saya akan buatla jugak! @_@

    ReplyDelete
  13. a'aa kalu tampal tu sekejap je.. sy dh 3 btg cabut gigi.. ahhahhah

    nsb gigi belakang, xdalah org nampak.. heheh

    ReplyDelete
  14. aku punnnn takut jumpe dentist..penah weyhh dentist tu tegur aku, duduk kat luar tadik, mcm nmpk berani jek..muahahah..nmpk sgt aku pandai berlakon..kekkeke

    ReplyDelete

Popular Posts

Labels

Blog Archive